Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arithmetical disorder
Developmental acalculia
Encourage adoption of behaviours that protect health
Encourage adoption of healthy behaviours
Encourage counselled clients to examine themselves
Encourage healthy behaviours
Encouragement of home ownership
Encouragement of home ownership using pension assets
Generic competencies
Generic skills
Gerstmann's syndrome
People skills
People-oriented skills
Personal skills
Promote healthy lifestyle behaviours
Self-management skills
Shortage of skilled manpower
Shortage of skilled resources
Shortage of skilled workers
Skill shortage
Skilled labour shortage
Skills crunch
Soft skills

Traduction de «skills to encourage » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
A Springboard for Tomorrow: Creating Youth Volunteer Programs that Encourage the Development of Skills

Un tremplin pour demain : créer des programmes de bénévolat pour les jeunes qui favorisent le développement des compétences


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


encourage counselled clients to carry out self-examination | encourage counselled clients to conduct self-examination | encourage counselled client to examine himself/herself | encourage counselled clients to examine themselves

encourager les clients conseillés à s’auto-examiner


shortage of skilled workers [ skilled labour shortage | skill shortage | shortage of skilled manpower | shortage of skilled resources | skills crunch ]

pénurie de main-d'œuvre qualifiée [ pénurie de main-d'œuvre spécialisée | pénurie de travailleurs qualifiés | pénurie de travailleurs spécialisés | pénurie de ressources humaines compétentes ]


encourage social service users to perform daily activities independently | encourage social service users to preserve their independence in daily activities | encourage social service users to preserve their independence in their daily activities | support social service user to preserve independence in daily activities

encourager les usagers des services sociaux à préserver leur indépendance dans leurs activités quotidiennes


encourage adoption of healthy behaviours | promote healthy lifestyle behaviours | encourage adoption of behaviours that protect health | encourage healthy behaviours

encourager les comportements sains


self-management skills [ soft skills | generic skills | people-oriented skills | people skills | personal skills | generic competencies ]

savoir-être [ compétences non techniques | compétences générales ]


encouragement of the use of pension scheme assets for home ownership | encouragement of the use of vested pension accruals for home ownership | encouragement of home ownership using pension assets | encouragement of home ownership

encouragement à la propriété du logement au moyen de la prévoyance professionnelle | encouragement à la propriété du logement


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one preceding the other (either way round) by a few months to two years. An inflammatory encephalitic process ha ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
All countries need to foster the necessary higher or specific skills to encourage and support science, technology and innovation.

Tous les pays doivent favoriser l'acquisition de qualifications supérieures ou spécifiques à même d'encourager et de soutenir les sciences, la technologie et l’innovation.


- extending digital creativity and production skills and encouraging awareness of copyright issues[22].

- développer la créativité numérique et les compétences de réalisation et favoriser la prise de conscience des questions de droits d’auteur[22].


- work with stakeholders at sectoral level (notably the Sector Skills Councils and Sector Skills Alliances) to encourage the development of green skills intelligence, and strengthen links with ESCO and the EU Skills Panorama.

- coopérera avec les parties prenantes à l’échelon sectoriel (en particulier les conseils sectoriels et les alliances sectorielles pour les compétences) pour soutenir l’acquisition d’informations sur les compétences vertes et renforcer le lien avec l’ESCO et le panorama des compétences de l’Union européenne.


(c) development of new professional skills and encouragement of professional training and lifelong learning, in particular for young aquaculture farmers ;

le développement de nouvelles compétences professionnelles, et l'encouragement à la formation professionnelle et à l'apprentissage tout au long de la vie, en particulier pour les jeunes aquaculteurs ;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
25. Considers it necessary to strengthen the links between the education system (including universities, while respecting their independence), research centres, training organisations and CCS companies (including SMEs), in order to make these job-rich sectors more competitive, create more inclusive cross-sectoral and inter-disciplinary synergies, in particular through the creation of a platform for exchanges, of knowledge alliances, of sector skills alliances and of partnerships, help participants think and act in a manner likely to lead to collective success, further increase the value of the Union’s human capital, ensure better knowled ...[+++]

25. estime qu'il est nécessaire de renforcer les liens entre le système d'enseignement (notamment les université, tout en respectant leur indépendance), les centres de recherche, les organismes de formation et les entreprises des SCC (y compris les PME), afin d'améliorer la compétitivité de ces secteurs générateurs d'emplois, de créer des synergies globales qui soient davantage intersectorielles et interdisciplinaires, grâce notamment à la création d'une plate-forme d'échanges ainsi qu'à la mise en place d'alliances et de partenariats permettant de réfléchir et d'agir en termes de succès collectif, de mieux valoriser le capital humain de ...[+++]


25. Considers it necessary to strengthen the links between the education system (including universities, while respecting their independence), research centres, training organisations and CCS companies (including SMEs), in order to make these job-rich sectors more competitive, create more inclusive cross-sectoral and inter-disciplinary synergies, in particular through the creation of a platform for exchanges, of knowledge alliances, of sector skills alliances and of partnerships, help participants think and act in a manner likely to lead to collective success, further increase the value of the Union’s human capital, ensure better knowled ...[+++]

25. estime qu'il est nécessaire de renforcer les liens entre le système d'enseignement (notamment les université, tout en respectant leur indépendance), les centres de recherche, les organismes de formation et les entreprises des SCC (y compris les PME), afin d'améliorer la compétitivité de ces secteurs générateurs d'emplois, de créer des synergies globales qui soient davantage intersectorielles et interdisciplinaires, grâce notamment à la création d'une plate-forme d'échanges ainsi qu'à la mise en place d'alliances et de partenariats permettant de réfléchir et d'agir en termes de succès collectif, de mieux valoriser le capital humain de ...[+++]


Attention will also be paid to the development of the Internal Market for innovative products, in order to promote science and technology-related skills and encourage KET-related entrepreneurship[17].

Il sera également prêté attention au développement du marché intérieur des produits innovants, afin de promouvoir les compétences scientifiques et technologiques et d’encourager l’esprit d’entreprise dans le domaine des TCG[17].


The availability, in particular, of workers with higher qualifications and more diversified skills will encourage more enterprises to employ temporary workers.

En particulier, des travailleurs plus qualifiés et aux qualifications plus diversifiées seront disponibles et encourageront davantage d'entreprises à employer des travailleurs intérimaires.


To promote the learning of new skills and encourage occupational and geographical mobility between sectors and regions in order to improve employability and enhance social cohesion.

Favoriser l'apprentissage de nouvelles compétences, encourager la mobilité professionnelle et géographique entre les secteurs et les régions pour améliorer l'aptitude à l'emploi et la cohésion sociale.


It focuses on six priority areas for action, including at Community level: valuing learning, promoting guidance, raising investment, bringing learning closer to the learner, addressing basic skills and encouraging innovative pedagogies.

Elle est articulée autour de six domaines d'action prioritaires, notamment au niveau communautaire : valoriser l'éducation et la formation, promouvoir l'orientation, investir davantage, rapprocher les offres d'éducation et de formation des apprenants, renforcer les compétences de base et encourager les pédagogies novatrices.


w