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APEC SME Leaders Workshop on SME Policies
Accompany pedestrians across streets
Across the board increase
Across-the-board increase
Across-the-board salary increase
Ad Hoc Policy Group on SMEs
Assist pedestrians in crossing the streets
Committee for SMEs and Crafts
Committee of Governmental SME Experts
Committee of National SME Experts
Drill across
Drill-across query
Drilling across
Escort pedestrians across street
Escort pedestrians across streets
General wage increase
Inform subsidiaries on good practices
Keep subsidiaries apprised of good practices
Manage different activities across the rooms division
Organise rooms division duties
PLG-SMEs
Phase decorrelation across the aerial aperture
Phase decorrelation across the antenna aperture
Schengen Borders Code
Share good practices across subsidiaries
Sharing good practices across subsidiary

Vertaling van "smes across " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
accompany pedestrians across streets | escort pedestrians across street | assist pedestrians in crossing the streets | escort pedestrians across streets

aider des piétons à traverser la rue


coordinate activities across rooms' division in hospitality | organise rooms division duties | coordinate activities across hospitality rooms division | manage different activities across the rooms division

coordonner les activités du personnel hôtelier | gérer les activités entre les différents secteurs | coordonner les activités des membres du personnel hôtelier | coordonner les activités entre les différents secteurs


Committee for SMEs and Crafts | Committee of Governmental SME Experts | Committee of National SME Experts

Comité pour les PME et l'artisanat


across-the-board increase [ across the board increase | across-the-board salary increase | general wage increase ]

augmentation générale des salaires [ hausse générale du traitement | augmentation générale de salaire ]


drill across | drilling across | drill-across query

forage latéral


Ad Hoc Policy Level Group on Small and Medium-sized Enterprises [ PLG-SMEs | Ad Hoc Policy Level Group on Small and Medium Enterprises | Ad Hoc Policy Group on SMEs ]

Groupe spécial d'intervention sur les petites et moyennes entreprises [ GSIPME | Groupe spécial d'intervention sur les PME ]


APEC SME Leaders Workshop on SME Policies

Atelier des dirigeants de PME de l'APEC sur les politiques des PME


phase decorrelation across the aerial aperture | phase decorrelation across the antenna aperture

distorsion de phase dans l'ouverture de l'antenne


Community Code on the rules governing the movement of persons across borders | Schengen Borders Code | Union Code on the rules governing the movement of persons across borders

code communautaire relatif au régime de franchissement des frontières par les personnes | code de l'Union relatif au régime de franchissement des frontières par les personnes | code frontières Schengen


inform subsidiaries on good practices | keep subsidiaries apprised of good practices | share good practices across subsidiaries | sharing good practices across subsidiary

partager la bonne pratique entre des filiales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission will take stock of progress in 2001, against various GoDigital and benchmarking measures, including the takeup of e-business and ICT among SMEs across different Member States and across business sectors.

La Commission fera le point sur l'état d'avancement en 2001, sur la base de diverses mesures liées à "GoDigital" et à l'évaluation comparative des performances, notamment l'adoption du commerce électronique et des TIC par des PME appartenant à différents États membres et différents secteurs d'activité.


Industrial activities are integrated in increasingly rich and complex value chains, linking flagship corporations and small or medium enterprises (SMEs) across sectors and countries.

Les activités industrielles s’inscrivent dans des chaînes de valorisation de plus en plus denses et complexes qui relient des entreprises de premier plan et des PME de différents secteurs et pays.


4. Reminds the Commission and the Member States that SMEs across Europe are very heterogeneous, ranging from very traditional, family-run businesses to fast-growing enterprises, high-tech firms, microenterprises, social enterprises and start-ups, and that approaches to assisting them must be equally diverse;

4. rappelle à la Commission et aux États membres que les PME présentes à travers l'Europe sont très hétérogènes (entreprises familiales très traditionnelles, entreprises en forte croissance, entreprises de pointe, microentreprises, entreprises sociales et jeunes pousses, etc.) et que les stratégies adoptées pour leur venir en aide doivent être tout aussi variées;


26. Urges the EIB to fully analyse the drop in funding to SMEs and to come forward with a comprehensive plan to ensure SMEs across Europe are encouraged to apply for funding under the auspices of the EIB wherever possible; calls on the Commission and the EIB to assess the effect of the economic crisis on the banking system and the final recipients of EIB funding, in particular regarding SMEs, the social economy sector and public companies; asks the EIB to evaluate and report in detail on the impacts of its support to SMEs in Europe on the real economy and results for the years 2010-2014;

26. exhorte la BEI à effectuer une analyse complète de la chute du financement des PME et à proposer un plan global encourageant les PME à travers toute l'Europe à demander un financement sous les auspices de la BEI, lorsque cela est possible; invite la Commission et la BEI à apprécier les effets de la crise économique sur le système bancaire et les bénéficiaires finaux du financement de la BEI, en particulier les PME, le secteur de l'économie sociale et les entreprises publiques; demande à la BEI d'évaluer et de détailler les incid ...[+++]


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26. Urges the EIB to fully analyse the drop in funding to SMEs and to come forward with a comprehensive plan to ensure SMEs across Europe are encouraged to apply for funding under the auspices of the EIB wherever possible; calls on the Commission and the EIB to assess the effect of the economic crisis on the banking system and the final recipients of EIB funding, in particular regarding SMEs, the social economy sector and public companies; asks the EIB to evaluate and report in detail on the impacts of its support to SMEs in Europe on the real economy and results for the years 2010-2014;

26. exhorte la BEI à effectuer une analyse complète de la chute du financement des PME et à proposer un plan global encourageant les PME à travers toute l'Europe à demander un financement sous les auspices de la BEI, lorsque cela est possible; invite la Commission et la BEI à apprécier les effets de la crise économique sur le système bancaire et les bénéficiaires finaux du financement de la BEI, en particulier les PME, le secteur de l'économie sociale et les entreprises publiques; demande à la BEI d'évaluer et de détailler les incid ...[+++]


24. Stresses its concern regarding the considerable fragmentation of lending conditions for SMEs across the euro area countries, as well as the existing gap between financing rates granted to SMEs and those granted to bigger companies; insists that these long-standing problems are not appropriately addressed by the recent measures announced by the ECB to boost bank lending, and that the ECB should study the underlying factors hindering SMEs’ access to credit; calls on the ECB to investigate whether this gap has any correlation with concentration in the banking sector;

24. souligne son inquiétude devant la fragmentation considérable des conditions de prêt aux PME dans les différents pays de la zone euro, ainsi que devant l'écart existant entre les taux de financement accordés aux PME et ceux accordés aux grandes entreprises; insiste sur le fait que ces problèmes de longue date ne trouvent pas une solution appropriée dans les mesures récemment annoncées par la BCE en vue de stimuler les prêts bancaires, et souligne que la BCE devrait se pencher sur les facteurs sous-jacents entravant l'accès des PME au crédit; invite la BCE à examiner si cet écart présente une corrélation avec la concentration dans le ...[+++]


9. Reminds the Commission that SMEs across Europe are very heterogeneous, ranging from very traditional, family-run businesses to fast-growing enterprises, high-tech firms, micro-enterprises, social enterprises and start-ups, and that approaches to assisting them must be equally diverse;

9. rappelle à la Commission que les PME à travers l'Europe sont très hétérogènes (entreprises familiales très traditionnelles, entreprises en forte croissance, entreprises de pointe, micro-entreprises, entreprises sociales et jeunes pousses, etc.) et que les démarches adoptées pour les aider doivent être tout aussi variées;


For instance, guidelines could be provided to harmonise the scoring of SMEs across the EU.

Par exemple, des lignes directrices pourraient être élaborées en vue d’harmoniser la notation des PME dans l’ensemble de l’UE.


In particular under the EIP it was underlined the role of having one Network facing SMEs across Europe. The role of EACI was considered successful in increasing resource efficiencies through the separation of administrative functions from policy making.

Il souligne notamment que le PIE permet aux PME de s’adresser à un seul et même réseau dans l’ensemble de l’Europe et considère que l’EACI a su améliorer l’efficacité de l’utilisation des ressources en séparant les fonctions administratives de l’élaboration des politiques.


promoting the balanced participation of industry at all levels, including, in particular, SMEs, across Member States.

promouvoir une participation équilibrée de l'industrie à tous les niveaux, y compris, notamment, au niveau des PME, dans tous les États membres.


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