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APEC SME Leaders Workshop on SME Policies
Ad Hoc Policy Group on SMEs
Adaptation measure to climate change
Adaptation of the worker
Adaptation policy to climate change
Adaptation to climate change
CGA
Climate change adaptation
Color Graphic Adaptor
Color Graphics Adapter
Color Graphics Adaptor
Colour Graphic Adapter
Colour Graphic Adaptor
Colour Graphics Adapter
Committee for SMEs and Crafts
Committee of Governmental SME Experts
Committee of National SME Experts
EBIC
Employee adaptability
European Business and Innovation Centre
European Observatory for SMEs
Observatory of European SMEs
PLG-SMEs
SCSI adapter
SCSI adapter card
SCSI bus adapter
SCSI controller
SCSI device adapter
SCSI device adapter feature
SCSI host adapter
SMEs
SMUs
Small Computer System Interface Adapter
Small and medium-sized businesses
Small and medium-sized enterprises
Small and medium-sized undertakings
Staff adaptability
Worker adaptability
Worker adaptation
Workforce adaptability

Vertaling van "smes – adapting " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
aid for early adaptation to future Community standards for SMEs

aide à l'adaptation anticipée des PME aux futures normes communautaires


Committee for SMEs and Crafts | Committee of Governmental SME Experts | Committee of National SME Experts

Comité pour les PME et l'artisanat


Ad Hoc Policy Level Group on Small and Medium-sized Enterprises [ PLG-SMEs | Ad Hoc Policy Level Group on Small and Medium Enterprises | Ad Hoc Policy Group on SMEs ]

Groupe spécial d'intervention sur les petites et moyennes entreprises [ GSIPME | Groupe spécial d'intervention sur les PME ]


APEC SME Leaders Workshop on SME Policies

Atelier des dirigeants de PME de l'APEC sur les politiques des PME


worker adaptability [ adaptation of the worker | employee adaptability | staff adaptability | workforce adaptability | Worker adaptation(ECLAS) ]

adaptabilité du travailleur [ adaptabilité de la main-d'œuvre | adaptabilité du personnel | adaptation du travailleur ]


small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]

petites et moyennes entreprises [ CEEI | Centre européen d'entreprise et d'innovation | Observatoire européen des PME | PME ]


European Observatory for SMEs | Observatory of European SMEs

Observatoire des PME européennes | Observatoire européen pour la PME


Small Computer System Interface Adapter | SCSI adapter | SCSI host adapter | SCSI adapter card | SCSI bus adapter | SCSI device adapter | SCSI device adapter feature | SCSI controller

adaptateur SCSI | carte SCSI | adaptateur hôte SCSI | adaptateur de bus SCSI | contrôleur SCSI


adaptation to climate change [ adaptation measure to climate change | adaptation policy to climate change | climate change adaptation ]

adaptation au changement climatique [ adaptation climatique | mesure d'adaptation au changement climatique | politique d'adaptation au changement climatique ]


Color Graphics Adapter [ CGA | Colour Graphics Adapter | Colour Graphic Adapter | Colour Graphic Adaptor | color Graphics Adaptor | Color Graphics Adaptor | Color Graphic Adaptor | color/graphics card | color/graphics display adapter | color/graphics monitor adapter ]

carte CGA [ adaptateur graphique couleur ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
110. Underlines the need for better coordination and synergy between different EU, national, regional and local polices and instruments directly addressing SMEs; points out that existing policies and financial instruments for SME support should be addressed in a more coherent way, and should complement each other; stresses the need to reduce fragmentation, and to consolidate and promote financial support schemes for SMEs, in order to ensure greater pooling and coordination of resources at EU, national, regional and local levels; emphasises that competitiveness would also increase if investments and aid for SMEs are ...[+++]

110. souligne la nécessité d'accroître la coordination et les synergies entre les différentes politiques et instruments de financement de l'Union, nationaux, régionaux et locaux concernant directement les PME; indique que les politiques et les instruments financiers existants pour aider les PME doivent être abordés de façon plus cohérente, et être complémentaires; souligne la nécessité de réduire la fragmentation et de consolider et promouvoir les programmes de soutien financier en faveur des PME afin de veiller à un meilleur partage et à une coordination accrue des ressources aux niveaux de l'Union, régional, national et local; souligne que la compétitivité sera également renforcée si les investissements et l'aide en faveur des ...[+++]


Underlines the need for better coordination and synergy between different EU, national, regional and local polices and instruments directly addressing SMEs; points out that existing policies and financial instruments for SME support should be addressed in a more coherent way, and should complement each other; stresses the need to reduce fragmentation, and to consolidate and promote financial support schemes for SMEs, in order to ensure greater pooling and coordination of resources at EU, national, regional and local levels; emphasises that competitiveness would also increase if investments and aid for SMEs are ...[+++]

souligne la nécessité d'accroître la coordination et les synergies entre les différentes politiques et instruments de financement de l'Union, nationaux, régionaux et locaux concernant directement les PME; indique que les politiques et les instruments financiers existants pour aider les PME doivent être abordés de façon plus cohérente, et être complémentaires; souligne la nécessité de réduire la fragmentation et de consolider et promouvoir les programmes de soutien financier en faveur des PME afin de veiller à un meilleur partage et à une coordination accrue des ressources aux niveaux de l'Union, régional, national et local; souligne que la compétitivité sera également renforcée si les investissements et l'aide en faveur des ...[+++]


O. whereas, in terms of competitiveness and entrepreneurship, the main challenges that Union enterprises continue to face are difficulties in accessing finance for SMEs; weak entrepreneurial spirit (only 45 % of European citizens would like to be self-employed compared, for example, to 55 % in the United States); a business environment not conducive to start-ups and growth, characterised by persistent regulatory fragmentation and red tape; limited capacity of SMEs to adapt to an energy- and resource-efficient economy and to expand to markets beyond their home country, both within the Single Market and beyond;

O. considérant que, en ce qui concerne la compétitivité et l'esprit d'entreprise, les principaux défis auxquels les entreprises de l'Union continuent d'être confrontées sont les difficultés d'accès aux financements pour les PME; un esprit d'entreprise peu développé (45 % seulement des citoyens européens aimeraient exercer un emploi indépendant contre 55 %, par exemple, aux États-Unis); un environnement économique peu propice aux jeunes entreprises et à la croissance, caractérisé par la persistance d'un morcellement réglementaire et de contraintes bureaucratiques; une faible capacité des PME à s'adapter à une économie efficace en éner ...[+++]


O. whereas, in terms of competitiveness and entrepreneurship, the main challenges that Union enterprises continue to face are difficulties in accessing finance for SMEs; weak entrepreneurial spirit (only 45 % of European citizens would like to be self-employed compared, for example, to 55 % in the United States); a business environment not conducive to start-ups and growth, characterised by persistent regulatory fragmentation and red tape; limited capacity of SMEs to adapt to an energy- and resource-efficient economy and to expand to markets beyond their home country, both within the Single Market and beyond;

O. considérant que, en ce qui concerne la compétitivité et l'esprit d'entreprise, les principaux défis auxquels les entreprises de l'Union continuent d'être confrontées sont les difficultés d'accès aux financements pour les PME; un esprit d'entreprise peu développé (45 % seulement des citoyens européens aimeraient exercer un emploi indépendant contre 55 %, par exemple, aux États-Unis); un environnement économique peu propice aux jeunes entreprises et à la croissance, caractérisé par la persistance d'un morcellement réglementaire et de contraintes bureaucratiques; une faible capacité des PME à s'adapter à une économie efficace en énerg ...[+++]


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– limited capacity of SMEs to adapt to a low-carbon, climate-resilient, energy and resource-efficient economy due to limited financial means and limited expertise;

– capacité limitée des PME de s’adapter à une économie à faible émission de carbone, à l’épreuve des problèmes climatiques et efficace dans son exploitation des ressources et de l’énergie, à cause de leurs moyens financiers limités et de leur expertise limitée;


The goals and objectives of the EU 2020 strategy can be achieved by using this instrument in support of small and medium-sized enterprises (SMEs), and adapting the education and vocational training systems to the needs of SMEs.

Les buts et objectifs de la stratégie Europe 2020 peuvent être atteints en utilisant cet instrument pour soutenir les PME et adapter le système éducatif et la formation professionnelle aux besoins des PME.


Finally, a Factories of the Future initiative will help EU manufacturers across sectors, in particular SMEs, to adapt to global competitive pressures by increasing the technological base of EU manufacturing through the development and integration the enabling technologies of the future, such as engineering technologies for adaptable machines and industrial processes, ICT, and advanced materials.

Enfin, une initiative concernant les usines du futur aidera les fabricants communautaires de tous les secteurs, en particulier les PME, à s’adapter à la pression concurrentielle mondiale par un renforcement de la base technologique de l’industrie manufacturière de l’UE, en développant et en intégrant les technologies fondamentales appropriées qui sont celles de demain, telles que les techniques d’ingénierie pour les machines adaptables et les processus industriels, les TIC et les matériaux avancés.


The initiative would be backed by specific actions proposed under actions 5 and 6 on infrastructure and energy-efficiency; To increase the use of technology in manufacturing, "a factories of the future initiative": The objective is to help EU manufacturers across sectors, in particular SMEs, to adapt to global competitive pressures by increasing the technological base of EU manufacturing through the development and integration the enabling technologies of the future, such as engineering technologies for adaptable machines and industrial processes, ICT, and advanced materials.

Cette initiative serait soutenue par des mesures spécifiques proposées dans le cadre des actions 5 et 6 consacrées aux infrastructures et à l'efficacité énergétique; afin de renforcer le recours aux technologies dans l'industrie manufacturière, «une initiative concernant les usines du futur»: l'objectif est d'aider les fabricants communautaires de tous les secteurs, en particulier les PME, à s'adapter à la pression concurrentielle mondiale par un renforcement de la base technologique de l'industrie manufacturière de l'UE, en développ ...[+++]


Surveys have shown that many enterprises, in particular small and medium-sized enterprises (SMEs), either adapt their products in order to comply with the technical rules of Member States, or refrain from marketing them in those Member States.

Des enquêtes ont montré que de nombreuses entreprises, en particulier les petites et moyennes entreprises (PME), adaptent leurs produits afin de se conformer aux règles techniques des États membres ou s'abstiennent de les commercialiser dans ces États membres.


Regarding innovation, the Commission will review the specific needs of various players, in particular SMEs, in adapting to change and incorporating knowledge in production, products and services.

En ce qui concerne l'innovation, la Commission passera en revue les besoins spécifiques des divers acteurs, en particulier ceux des PME, en vue de l'adaptation au changement et de l'intégration du savoir dans la production, les biens et les services.


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