Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AFS Intercultural Programs
AFS Interculture Canada
AFS International Intercultural Programs
AFS Programs Canada
AFSIC
American Field Service
Anthropophobia Social neurosis
Apply intercultural teaching strategies
Applying intercultural teaching strategies
Avoidant disorder of childhood or adolescence
CIL
Center for Intercultural Learning
Centre for Intercultural Learning
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Employ intercultural teaching strategies
Explain intercultural communication methods
Intercultural communication adviser
Intercultural communication consultant
Intercultural communication methods teaching
Intercultural communication specialist
Intercultural education
Intercultural mediator
Interculture Canada
Teach intercultural communication methods
Train for intercultural communication methods
Use intercultural teaching strategies

Traduction de «social and intercultural » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
explain intercultural communication methods | intercultural communication methods teaching | teach intercultural communication methods | train for intercultural communication methods

enseigner les méthodes de communication interculturelles


intercultural communication adviser | intercultural mediator | intercultural communication consultant | intercultural communication specialist

consultant en médiation interculturelle | consultante en médiation interculturelle | consultant en médiation interculturelle/consultante en médiation interculturelle | médiateur interculturel/médiatrice interculturelle


employ intercultural teaching strategies | use intercultural teaching strategies | apply intercultural teaching strategies | applying intercultural teaching strategies

appliquer une pédagogie interculturelle


Centre for Intercultural Learning [ CIL | Center for Intercultural Learning ]

Centre d'apprentissage interculturel


AFS Interculture Canada [ AFSIC | Interculture Canada | AFS Programs Canada ]

AFS Interculture Canada [ AFSIC | Interculture Canada | AFS Programs Canada ]


AFS Intercultural Programs [ AFS International Intercultural Programs | American Field Service ]

AFS Programmes interculturels [ AFS Programmes internationaux interculturels ]


Definition: In this disorder there is a wariness of strangers and social apprehension or anxiety when encountering new, strange, or socially threatening situations. This category should be used only where such fears arise during the early years, and are both unusual in degree and accompanied by problems in social functioning. | Avoidant disorder of childhood or adolescence

Définition: Trouble caractérisé par une attitude de réserve vis-à-vis des étrangers et par une crainte ou une peur concernant les situations sociales nouvelles, inhabituelles, ou inquiétantes. Cette catégorie ne doit être utilisée que lorsque de telles craintes apparaissent dans la petite enfance, sont à l'évidence excessives et s'accompagnent d'une perturbation du fonctionnement social. | Evitement de l'enfance et de l'adolescence


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec ...[+++]


Definition: Fear of scrutiny by other people leading to avoidance of social situations. More pervasive social phobias are usually associated with low self-esteem and fear of criticism. They may present as a complaint of blushing, hand tremor, nausea, or urgency of micturition, the patient sometimes being convinced that one of these secondary manifestations of their anxiety is the primary problem. Symptoms may progress to panic attacks. | Anthropophobia Social neurosis

Définition: Crainte d'être dévisagé par d'autres personnes, entraînant un évitement des situations d'interaction sociale. Les phobies sociales envahissantes s'accompagnent habituellement d'une perte de l'estime de soi et d'une peur d'être critiqué. Les phobies sociales peuvent se manifester par un rougissement, un tremblement des mains, des nausées ou un besoin urgent d'uriner, le patient étant parfois convaincu que l'une ou l'autre de ces manifestations secondaires constitue le problème primaire. Les symptômes peuvent évoluer vers des attaques de panique. | Anthropophobie Névrose sociale


intercultural education

éducation interculturelle | enseignement interculturel
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Much of the emphasis is on preventing the problem through the types of measures outlined above especially by improving the social and intercultural dimension of school management and procedures and better individual monitoring and support for those at risk of dropping out.

L'accent est principalement mis sur la prévention du problème à travers les types de mesures présentées plus haut, et notamment par l'amélioration de la dimension sociale et interculturelle de la gestion et des procédures des écoles, par un meilleur suivi individuel et par un soutien à apporter à ceux qui sont susceptibles d'abandonner leurs études.


Learning mobility helps individuals increase their professional, social and intercultural skills and employability.

La mobilité à des fins d’apprentissage aide les individus à renforcer leurs compétences professionnelles, sociales et interculturelles ainsi que leur aptitude à l’emploi.


The Council calls for an inclusive and coordinated response, promoting tolerance, respect and equal opportunities, as well as social integration, intercultural understanding and a sense of belonging in schools.

Le Conseil appelle à la définition d’une réponse coordonnée et inclusive, promouvant la tolérance, le respect et l’égalité des chances et favorisant l’intégration sociale, la compréhension interculturelle et le sentiment d’appartenance dans les écoles.


Highlights the important role of non-formal and informal learning, as well as participation in sports and volunteer activities, in stimulating the development of civic, social and intercultural competences; emphasises the fact that some countries have made significant progress in developing relevant legal frameworks, while others have difficulties in creating comprehensive validation strategies; stresses, therefore, the need of developing comprehensive strategies to enable validation.

souligne l'importance du rôle joué par l'enseignement non formel et informel, ainsi que la participation à des activités sportives et de bénévolat, pour susciter le développement de compétences civiques, sociales et interculturelles; insiste sur le fait que certains pays ont réalisé des progrès notables dans l'élaboration de cadres juridiques pertinents, tandis que d'autres ont des difficultés à créer des stratégies globales de validation; souligne par conséquent la nécessité de mettre en place des stratégies globales pour permettre ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. Highlights the important role of non-formal and informal learning and recognises the benefit of building synergies and partnerships between all levels and forms of learning, including across generations; highlights as well the importance of participation in sports and volunteering activities in stimulating the development of civic, social and intercultural competences and contributing to the social inclusion of disadvantaged and vulnerable groups, and of citizens more generally, particularly children, by teaching the spirit of teamwork and respect for diversity, thereby combating social phenomena such as violence, radicalism, racism ...[+++]

14. souligne le rôle important de l'apprentissage formel, non formel ou informel et reconnaît l'avantage de créer des synergies et des partenariats entre les environnements d'apprentissage à tous les niveaux et de tous types, de même qu'entre les générations; souligne aussi bien l'importance de la participation à des activités sportives et de bénévolat, pour stimuler le développement de compétences civiques, sociales et interculturelles et contribuer à l'intégration sociale des groupes défavorisés et vulnérables, mais aussi et plus largement à la socialisation normale des citoyens, notamment des enfants, grâce à l'enseignement de l'espr ...[+++]


promote the added value of learning mobility among learners, their families, teachers, trainers, youth workers and employers in terms of self-fulfilment and the development of professional, linguistic, social and intercultural competences, creativity, active citzenship and future employability, in particular in the context of an increasingly global labour market.

promeuvent la valeur ajoutée de la mobilité à des fins d'éducation et de formation auprès des apprenants, de leurs familles, des enseignants, des formateurs, des animateurs socio-éducatifs et des employeurs en termes d'épanouissement personnel et de développement des compétences professionnelles, linguistiques, sociales et interculturelles, de créativité, de citoyenneté active et de future employabilité, notamment dans le contexte d'un marché du travail de plus en plus mondialisé.


10. Calls on the Commission to support NGOs and civil-society organisations devoted to promoting democratic values, human dignity, solidarity, social inclusion, intercultural dialogue and social awareness of the dangers of radicalisation and violent extremism, and which are devoted to fighting all forms of discrimination;

10. invite la Commission à soutenir les organisations non gouvernementales et les organisations de la société civile qui promeuvent les valeurs démocratiques, la dignité de la personne humaine, la solidarité, l'intégration sociale, le dialogue interculturel et la conscience sociale, en tant qu'instruments de lutte contre la radicalisation et la violence extrémiste, et qui se vouent à la lutte contre toutes les formes de discrimination;


12. Calls on the Commission to support NGOs and civil society organisations devoted to promoting democratic values, solidarity, social inclusion, intercultural dialogue and social awareness as a means of combating radicalisation and violent extremism;

12. invite la Commission à soutenir les ONG et les organisations de la société civile qui promeuvent les valeurs démocratiques, la solidarité, l'intégration sociale, le dialogue interculturel et la conscience sociale en tant qu'instruments de lutte contre la radicalisation et la violence extrémiste;


8. Calls on the Commission to support NGOs and civil society organisations devoted to promoting democratic values, solidarity, social inclusion, intercultural dialogue and social awareness directed against radicalisation and violent extremism;

8. demande à la Commission de soutenir les ONG et les organisations de la société civile qui consacrent leurs efforts à la défense des valeurs démocratiques, de la solidarité, de l''intégration sociale, du dialogue interculturel et de la sensibilisation sociale contre la radicalisation et l'extrémisme violent;


Is the Council aware of the fact that the UN stimulates countries and international sports associations to be active in this field through assisting in capacity building, recognising the possible contribution of sport to social cohesion, intercultural dialogues, environmental understanding and re-integration of children in post-conflict situations and the contribution of sport education to economic and social development?

Le Conseil est-il conscient du fait que les Nations unies incitent les pays et les associations sportives internationales à agir dans ce domaine par une assistance au renforcement des capacités, la reconnaissance de la contribution que le sport peut apporter à la cohésion sociale, au dialogue interculturel, à la compréhension environnementale, à la réintégration des enfants dans des situations post-conflit et de la contribution de l'éducation sportive au développement économique et social?


w