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Application of technical communication skills
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STC
Society for Technical Communication
Society for Technical Communications
Society of States
Society of Technical Writers and Publishers
Society of nations
Technical communication system
Technical communicator
Technical writer
World community

Vertaling van "society for technical communications " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Society for Technical Communications

Society for Technical Communications


Society for Technical Communication [ STC | Society of Technical Writers and Publishers ]

Society for Technical Communication [ STC | Society of Technical Writers and Publishers ]


international community [ international society | community of States | family of nations | society of nations | community of nations | society of States | international society of States | world community ]

communauté internationale [ société internationale | société des nations | famille des nations | ensemble de nations ]


technical writer | technical communicator

rédacteur technique | rédactrice technique | communicateur technique | communicatrice technique


Directorate 2 - Competitiveness, Lisbon Strategy, Industry, Research (EU policies including their international aspects), Information Society and Electronic Communications | Directorate 2 - Transport, Telecommunications and Energy

Direction 2 - Compétitivité, stratégie de Lisbonne, industrie, recherche (politiques de l'UE y compris leurs aspects internationaux), société de l'information, communications électroniques | Direction 2 - Transports, télécommunications et énergie


technical communication system

système de communication spécialisée


application of technical communication skills | employ technical communication skills | apply technical communication skills | implement technical communication skills

appliquer des compétences techniques de communication


technical communication system

système de communication spécialisée


Community programme to stimulate the development of a European multimedia content industry and to encourage the use of multimedia content in the emerging information society | Multiannual Community programme to stimulate the development of a European multimedia content industry and to encourage the use of multimedia content in the emerging information society | INFO 2000 [Abbr.]

programme communautaire pluriannuel visant à stimuler le développement d'une industrie européenne de contenu multimédia et à encourager l'utilisation du contenu multimédia dans la nouvelle société de l'information | INFO 2000 [Abbr.]


global community | global society

communauté mondiale | collectivité mondiale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
68. Calls on the Commission and the Member States to speed up the work of establishing a European Cloud Partnership while fully including civil society and the technical community, such as the Internet Engineering Task Force (IETF), and incorporating data protection aspects;

68. demande à la Commission et aux États membres d'accélérer les travaux relatifs au partenariat européen de l'informatique en nuage, en associant pleinement la société civile et la communauté technique, comme l'IETF (Internet Engineering Task Force), et en intégrant les aspects liés à la protection des données;


67. Calls on the Commission and the Member States to speed up the work of establishing a European Cloud Partnership while fully including civil society and the technical community, such as the Internet Engineering Task Force (IETF), and incorporating data protection aspects;

67. demande à la Commission et aux États membres d'accélérer les travaux relatifs au partenariat européen de l'informatique en nuage, en associant pleinement la société civile et la communauté technique, comme l'IETF (Internet Engineering Task Force), et en intégrant les aspects liés à la protection des données;


33. Stresses that successful use of budget support for development-oriented climate change adaptation depends on extensive use of all means available within budget support arrangements, including discussion of policy priorities, long-term monitoring, and technical assistance for budget formulation and execution; further stresses the need for active involvement of civil society and local communities; also urges the Commission to be prepared to make use of complementary measures where budget support is not appropriate or where it fails to be ...[+++]

33. souligne que la bonne utilisation de l'aide budgétaire pour une adaptation au changement climatique orientée sur le développement dépend de l'utilisation approfondie de tous les moyens disponibles dans le cadre des modalités de cette aide, notamment la discussion des priorités politiques, le suivi à long terme et l'assistance technique en faveur de l'élaboration et de la mise en œuvre du budget; insiste également sur la nécessité d'une participation active de la société civile et des collectivités locales; demande instamment à l ...[+++]


33. Stresses that successful use of budget support for development-oriented climate change adaptation depends on extensive use of all means available within budget support arrangements, including discussion of policy priorities, long-term monitoring, and technical assistance for budget formulation and execution; further stresses the need for active involvement of civil society and local communities; also urges the Commission to be prepared to make use of complementary measures where budget support is not appropriate or where it fails to be ...[+++]

33. souligne que la bonne utilisation de l'aide budgétaire pour une adaptation au changement climatique orientée sur le développement dépend de l'utilisation approfondie de tous les moyens disponibles dans le cadre des modalités de cette aide, notamment la discussion des priorités politiques, le suivi à long terme et l'assistance technique en faveur de l'élaboration et de la mise en œuvre du budget; insiste également sur la nécessité d'une participation active de la société civile et des collectivités locales; demande instamment à l ...[+++]


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33. Stresses that successful use of budget support for development-oriented climate change adaptation depends on extensive use of all means available within budget support arrangements, including discussion of policy priorities, long-term monitoring, and technical assistance for budget formulation and execution; further stresses the need for active involvement of civil society and local communities; also urges the Commission to be prepared to make use of complementary measures where budget support is not appropriate or where it fails to be ...[+++]

33. souligne que la bonne utilisation de l'aide budgétaire pour une adaptation au changement climatique orientée sur le développement dépend de l'utilisation approfondie de tous les moyens disponibles dans le cadre des modalités de cette aide, notamment la discussion des priorités politiques, le suivi à long terme et l'assistance technique en faveur de l'élaboration et de la mise en œuvre du budget; insiste également sur la nécessité d'une participation active de la société civile et des collectivités locales; demande instamment à l ...[+++]


In tackling security challenges for the Information Society, the European Community has developed a three-pronged approach embracing: specific network and information security measures, the regulatory framework for electronic communications (which includes privacy and data protection issues), and the fight against cybercrime.

La Communauté européenne a relevé le défi de la sécurité dans la société de l'information en développant une approche à trois volets : des mesures de sécurité spécifiques pour les réseaux et les systèmes d’information ; le cadre réglementaire des communications électroniques (qui englobe les questions de protection de la vie privée et des données personnelles) et la lutte contre la cybercriminalité.


The European Parliament Resolution of 23 October 2002 on the Commission Communication: ‘Adapting to change in work and society: a new Community strategy on health and safety at work 2002 to 2006’ also supports the leading role given to the Agency as the key player in non-legislative health and safety activities at Community level and hopes that the European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions and the Agency will continue to improve their cooperation in line with their respective roles i ...[+++]

Dans sa résolution du 23 octobre 2002 sur la communication de la Commission intitulée «S’adapter au changement du travail et de la société: une nouvelle stratégie communautaire de santé et de sécurité (2002-2006)», le Parlement européen approuve également le rôle prépondérant attribué à l’Agence en tant que partenaire clé dans des activités non législatives en matière de santé et de sécurité au niveau européen et espère que la Fondation européenne pour l’amélioration des conditions de vie et de travail et l’Agence continueront à améli ...[+++]


[23] Communication from the Commission, Adapting to change in work and society: a new Community strategy on health and safety at work 2002-2006, COM(2002) 118 final, March 2002.

[23] Communication de la Commission - S'adapter aux changements du travail et de la société : une nouvelle stratégie communautaire de santé et de sécurité 2002-2006, COM(2002) 118 final, mars 2002.


In its communication "Adapting to change in work and society: a new Community strategy on health and safety at work 2002-2006" [7], the Commission has expressed its intention to encourage instruments which promote innovative approaches, to encourage the various parties to "go a step further" and to associate all the interested parties in achieving the overall objectives of this strategy, more especially in new fields which do not lend themselves easily to a normative approach.

Dans sa communication "S'adapter aux changements du travail et de la société : une nouvelle stratégie communautaire de santé et de sécurité 2002-2006" [7], la Commission a exprimé son intention d'encourager les démarches innovantes, au moyen de divers instruments, afin d'inciter les différentes parties à "faire un pas supplémentaire" et à associer tous les intéressés à la réalisation des objectifs globaux de cette stratégie, notamment dans les nouveaux domaines ne se prêtant pas facilement à une approche normative.


The seven OPs comprise five priorities for assistance, plus a sixth priority for technical assistance measures: improving competitiveness and employment and developing the productive fabric; the environment, countryside and water resources; the knowledge society (innovation, RD, information society); development of communications and energy networks; local and urban development and technical assistance.

Les sept PO s'articulent autour de cinq axes prioritaires d'intervention, ainsi que d'un sixième axe pour les actions d'assistance technique : amélioration de la compétitivité et l'emploi et développement du tissu productif ; environnement, milieu naturel et ressources hydriques ; Société de la connaissance (innovation, RD, société de l'information) ; développement des réseaux de communication et énergie ; développement local et urbain ; assistance technique.


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