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Common Market of the South
KRW
Korean Construction Market
MERCOSUR
Mercosul
Mercosur
South American Common Market
South Korean
South Korean won
South Korean won-ISO code
Southern Common Market
Southern Cone Common Market

Vertaling van "south korean markets " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


South Korean won-ISO code | KRW [Abbr.]

won sud-coréen | KRW [Abbr.]






NEXUS - New Exporters to U.S. South: Explore Market Opportunities in Southern States

NEXUS - Nouveaux exportateurs vers les États américains du Sud : Explorez les débouchés offerts par les États du Sud


Mercosur [ Mercosul | South American Common Market | Southern Common Market | Southern Cone Common Market ]

Mercosur [ Marché commun du Cône sud | Marché commun du Sud | Mercosul ]




Common Market of the South | Mercosur

Marché commun du Sud | Mercosur


Common Market of the South [ MERCOSUR ]

Marché commun du Sud [ MERCOSUR ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Some of the benefits of the agreement for the services sector include enhanced access to the South Korean market for service providers, which go beyond South Korea's current obligations.

L'accord comporte divers avantages pour le secteur des services, dont un meilleur accès au marché sud-coréen pour les fournisseurs de services, qui vont au-delà des obligations actuelles de la Corée du Sud.


Not only have these shipments helped to develop the South Korean market for fresh Canadian lobster, they have positioned South Korea as Canada's gateway for fish and seafood exports to other Asian markets, most notably Japan and China.

Le transport de ces marchandises a permis de développer un marché pour le homard canadien frais en Corée du Sud, ainsi que d'exporter nos poissons et fruits de mer vers d'autres marchés asiatiques, surtout le Japon et la Chine.


The Canada-Korea free trade agreement will restore a level playing field for Canadian companies in the South Korean market, where our fiercest competitors, including the United States and the European Union, are already benefiting from their own preferential access due to their own free trade agreements with South Korea.

L'Accord de libre-échange Canada-Corée mettra les entreprises canadiennes sur un pied d'égalité sur le marché sud-coréen, où nos compétiteurs les plus féroces, notamment les États-Unis et l'Union européenne, profitent déjà d'un accès préférentiel grâce aux accords de libre-échange qu'ils ont conclus avec la Corée du Sud.


further liberalise government procurement (i.e. ensuring that EU and South Korean suppliers can compete on equal terms in one another’s government purchasing markets).

la libéralisation accrue des marchés publics (c.-à-d. garantir que les fournisseurs de l’UE et de la Corée du Sud puissent rivaliser sur un pied d’égalité dans les marchés publics du partenaire).


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EU car manufacturers already present in the South Korean market as well as those not yet established in Korea will gain from a combination of the elimination of South Korean duties and nontariff barriers (NTBs).

Les constructeurs automobiles européens déjà présents sur le marché sud-coréen ainsi que ceux qui ne se sont pas encore implantés en Corée tireront avantage de l'élimination des droits de douane sud-coréens en combinaison avec le démantèlement des obstacles non tarifaires.


Given that South Korean textile and clothing tariffs currently stand as high as 10.06%, a liberalised South Korean market is considered as an excellent prospect for European firms in terms of investment and opportunities.

Étant donné que les tarifs douaniers sud-coréens pour les vêtements et les textiles s'élèvent à 10,06 %, un marché sud-coréen libéralisé est considéré comme une excellente perspective pour les entreprises européennes en termes d'investissements et de débouchés.


If you compare the two markets, you have to observe that the South Korean market, of course, is much smaller than the European one, and that means that you are comparing apples with oranges.

Si vous les comparez, vous constaterez que le marché sud-coréen est naturellement bien plus petit que le marché européen. Vous comparez donc des pommes et des poires.


We do not want South Korean products to come into our market and our companies and our hard-working Canadians have difficulty selling our products into the South Korean market.

Nous ne voulons pas que les produits sud-coréens pénètrent sur notre marché et dans nos compagnies, et que les Canadiens aient de la difficulté à vendre nos produits sur le marché sud-coréen.


Although Canadian packers operate near maximum capacity, they have been faced with increased costs: with the closure of the Japanese and South Korean markets (which were Canada’s third and fourth most important markets, respectively, before the BSE crisis), carcass values dropped because of the loss of export markets for offal.[6] Packers also had to deal with increased costs for the removal and disposal of Specified Risk Materials and additional costs for rendering meat and bone products.[7] The Canadian Council of Grocery Distributors, which represents retailers, stated that profits are no greater than a year ago, and the pricing or sa ...[+++]

Même si les abattoirs canadiens fonctionnent presque à capacité, ils ont connu des hausses de coûts : avec la fermeture des marchés japonais et sud-coréen (respectivement troisième et quatrième marchés d’exportation du Canada avant la crise), la valeur des carcasses a chuté faute de marché suffisant pour les abats et les issues.[6] Les abattoirs devaient également assumer des coûts plus élevés pour l’élimination des matériels à risques spécifiés et pour l’équarrissage de la viande et des os.[7] Le Conseil canadien de la distribution alimentaire, qui représente les détaillants, affirme que les profits ne sont pas supérieurs à ce qu’ils ét ...[+++]


The main shipbuilding regions have, however, been affected in different ways: Japanese yards have the advantage of strong domestic demand, especially for bulk carriers; South Korea and China are battling for tanker contracts; and the European Union is only really active in the ferries and small tankers segment, where replacement needs are building up, although it is possible that Korean shipbuilders might try to further penetrate this market segment.

Cependant, les principales régions de construction navale sont touchées de manière différente. Les chantiers japonais ont l'avantage d'une forte demande domestique surtout pour ce qui concerne les vraquiers, la Corée du Sud et la Chine rivalisent dans le secteur des tankers et l'Union européenne n'est vraiment active que dans le segment des ferries et des petits tankers où les besoins de remplacement sont en progression. Il n'est pourtant pas exclu que les c ...[+++]




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'south korean markets' ->

Date index: 2024-12-13
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