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Committee of adjustment
SAF
SAFLAC
Select committee
Special Adjustment Committee
Special Adjustment Committees
Special adjustment
Special adjustment area
Special conversion area
Specialised committee
Specialized committee

Vertaling van "special adjustment committee " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Special Adjustment Committee

Comité spécial d'adaptation


Special Adjustment Committees

Comités spéciaux d'adaptation


skim coulter(USA:jointer)and manure burying coulter of the plough should be specially adjusted

la rasette et le dispositif enfouisseur d'engrais de la charrue doivent être réglés


Special Adjustment Facility for Latin America and the Caribbean | SAFLAC [Abbr.]

fonds d'ajustement spécial pour l'Amérique latine et les Caraïbes | FALSAC [Abbr.]




special adjustment area [ special conversion area ]

zone spéciale de conversion


Fitting and adjustment of other devices related to nervous system and special senses

Mise en place et ajustement d'autres appareils en rapport avec le système nerveux et les organes des sens


specialised committee [ select committee | specialized committee ]

commission spécialisée


structural adjustment facility within the special disbursement account | SAF

facilité d'ajustement structurel établie dans le cadre du Compte spécial de versements | FAS


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Senator Joyal: Of course, you are well aware that the special committee that studied the first bill, Bill C-36, in its December 10, 2001 report, now over four years ago, recommended the creation of a special ongoing advisory group including representatives of ethnocultural organizations to provide factual and anecdotal evidence of how the provisions of this bill are being implemented and advise adjustments if warranted.

Le sénateur Joyal : Vous savez certainement que le comité spécial qui avait étudié le premier projet de loi, le projet de loi C-36, recommandait dans son rapport du 10 décembre 2001, il y a donc plus de quatre ans, que soit crée un groupe consultatif permanent extraordinaire, groupe dont feraient partie des représentants des organismes ethnoculturels, lesquels pourraient avancer des faits et relater des événements pour illustrer la façon dont le projet de loi serait appliqué et conseilleraient éventuellement des modifications à y apporter.


23. Calls on the Council, the Commission, the Member States and especially Parliament’s Special Committee on Financial, Economic and Social Crisis (CRIS) to ensure that recovery plans and structural adjustment programmes undergo a gender-impact assessment (ex-post assessment in cases where it has not been done ex-ante) and integrate a gender perspective including gender-disaggregated data and statistics;

23. invite le Conseil, la Commission, les États membres et en particulier la commission spéciale sur la crise financière, économique et sociale (CRIS) du Parlement à s'assurer que les plans de relance et les programmes d'ajustement structurel sont soumis à une évaluation de l'impact portant sur l'égalité hommes-femmes (évaluation ex-post dans les cas où elle n'a pas été faite ex-ante) et intègrent une dimension relative à l'égalité ...[+++]


23. Calls on the Council, the Commission, the Member States and especially Parliament's Special Committee on Financial, Economic and Social Crisis (CRIS) to ensure that recovery plans and structural adjustment programmes undergo a gender-impact assessment (ex-post assessment in cases where it has not been done ex-ante) and integrate a gender perspective including gender-disaggregated data and statistics;

23. invite le Conseil, la Commission, les États membres et en particulier la commission spéciale sur la crise financière, économique et sociale (CRIS) du Parlement à s'assurer que les plans de relance et les programmes d'ajustement structurel sont soumis à une évaluation de l'impact portant sur l'égalité hommes-femmes (évaluation ex-post dans les cas où elle n'a pas été faite ex-ante) et intègrent une dimension relative à l'égalité ...[+++]


Council and Stability Pact for South-Eastern Europe: enlarging the current "Informal Consultative Committee" to include other key actors in the Stabilisation and Association Process countries, such as the World Bank, the IMF, the United Nations SRSG in Kosovo, the United Nations SGHR in Bosnia-Herzegovina, and the EU Special Representative; reinforcing the strategic capacity of the Special Coordinator of the Stability Pact for South-Eastern Europe and adjusting its curre ...[+++]

Conseil de l'Union et Pacte de stabilité pour l'Europe du Sud-Est: élargissement du comité consultatif informel à d'autres intervenants importants dans les pays du PSA tels que Banque mondiale, FMI, RSSG des Nations unies au Kosovo, HRSG des Nations unies en Bosnie-Herzégovine et représentant spécial de l'UE, renforcement de la capacité stratégique du coordinateur spécial du Pacte de stabilité pour l'Europe du Sud-Est et adaptation de ses méthodes de travail, pour mieux refléter le PSA renouvelé (révision du système des trois tables d ...[+++]


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EU Council and Stablity Pact for South-Eastern Europe: enlarging the current ‘Informal Consultative Committee’ to include other key actors in the Stabilisation and Association Process countries, such as the World Bank, the IMF, the United Nations SRSG in Kosovo, the United Nations SGHR in Bosnia and Herzegovina, and the EU Special Representative; reinforcing the strategic capacity of the Special Coordinator of the Stability Pact for South-Eastern Europe and adjusting its curre ...[+++]

Conseil de l'Union et Pacte de stabilité pour l'ESE: élargissement du comité consultatif informel à d'autres intervenants importants dans les pays du PSA tels que Banque mondiale, FMI, RSSG des Nations unies au Kosovo, HRSG des Nations unies en Bosnie-Herzégovine et représentant spécial de l'UE, renforcement de la capacité stratégique du coordinateur spécial du Pacte de stabilité pour l'ESE et adaptation de ses méthodes de travail, pour mieux refléter le PSA renouvelé (révision du système des trois tables de travail),


EU Council and Stability Pact for South-Eastern Europe: enlarging the current ‘Informal Consultative Committee’ to include other key actors in the Stabilisation and Association Process countries, such as the World Bank, the IMF, the United Nations SRSG in Kosovo, the United Nations SGHR in Bosnia and Herzegovina, and the EU Special Representative; reinforcing the strategic capacity of the Special Coordinator of the Stability Pact for South-Eastern Europe and adjusting its curre ...[+++]

Conseil de l'Union et Pacte de stabilité pour l'ESE: élargissement du comité consultatif informel à d'autres intervenants importants dans les pays du PSA tels que Banque mondiale, FMI, RSSG des Nations unies au Kosovo, HRSG des Nations unies en Bosnie-Herzégovine et représentant spécial de l'UE, renforcement de la capacité stratégique du coordinateur spécial du Pacte de stabilité pour l'ESE et adaptation de ses méthodes de travail, pour mieux refléter le PSA renouvelé (révision du système des trois tables de travail),


Mr. Clark (Calgary Centre) , seconded by Mr. Herron (Fundy—Royal) , moved, — That a Special Joint Committee of the Senate and the House of Commons be appointed to examine and analyze the regional, sectoral, consumer, environmental and provincial impacts for meeting Kyoto targets as set out by the Prime Minister in 1997; invite the provinces and territories to provide their estimates of impacts and effects of the ratification or non-ratification of Kyoto on their economies; consider the effect on Canada of the ratification or non-ratification of the Protocol by the United States; determine if specific ...[+++]

M. Clark (Calgary-Centre) , appuyé par M. Herron (Fundy—Royal) , propose, — Qu’un Comité mixte spécial du Sénat et de la Chambre des communes soit désigné pour examiner et analyser les impacts sur les régions, les secteurs, les consommateurs, l’environnement et les provinces qu’entraînerait l’atteinte des objectifs du Protocole de Kyoto fixés par le premier ministre en 1997; que le Comité invite les provinces et les territoires à fournir une estimation de l’impact et des répercussions de la ratification ou non-ratification du Protocole de Kyoto sur leurs ...[+++]


That a Special Joint Committee of the Senate and the House of Commons be appointed to examine and analyze the regional, sectoral, consumer, environmental and provincial impacts for meeting Kyoto targets as set out by the Prime Minister in 1997; invite the provinces and territories to provide their estimates of impacts and effects of the ratification or non-ratification of Kyoto on their economies; consider the effect on Canada of the ratification or non-ratification of the Protocol by the United States; determine if specific adjustment programs would be r ...[+++]

Qu’un Comité mixte spécial du Sénat et de la Chambre des communes soit désigné pour examiner et analyser les impacts sur les régions, les secteurs, les consommateurs, l’environnement et les provinces qu’entraînerait l’atteinte des objectifs du Protocole de Kyoto fixés par le premier ministre en 1997; que le Comité invite les provinces et les territoires à fournir une estimation de l’impact et des répercussions de la ratification ou non-ratification du Protocole de Kyoto sur leurs économies; qu’il se penche sur les conséquences pour le Canada de la ratif ...[+++]


This is also reflected in the observations of the majority on the committee, which also urged the creation of a special ongoing advisory group including representatives of ethnocultural organizations to provide factual and anecdotal evidence of how the provisions of this bill are being implemented and advice for adjustments, if warranted.

Cette idée ressort aussi des observations de la majorité au comité, qui préconise également la création d'un groupe consultatif spécial et permanent comprenant des représentants d'organisations ethnoculturelles qui fourniraient des données concrètes et empiriques sur la façon dont les dispositions du projet de loi sont mises en application, ainsi que des avis concernant des ajustements, s'il y a lieu.


Commission statement: "It should be noted that compliance with common quality standards is recommended for this type of sales but is not compulsory" (c) A uniform transitional period of 5 years will be allowed for all measures (application of the final measure from the 6th year/marketing year), for each of the measures concerned: - adjustment of existing POs to the new requirements, - adjustment of new POs to the new requirements, - financial limitation of withdrawals, - quantitative limitation of withdrawals, - reduction of Community Withdrawal Compensation (CWC): the final level of CWC will be achieved progressively, in equal stages, e ...[+++]

Déclaration de la Commission : "Il convient de noter que le respect des normes communes de qualité est recommandé mais non obligatoire pour ce type de ventes". c) Il sera admis une période transitoire uniforme de 5 ans pour toutes les mesures (application de la mesure définitive à partir de la 6ème année/campagne), pour chacune des mesures concernées : - Adaptation des anciennes O.P. aux nouvelles exigences - Adaptation des nouvelles O.P. aux nouvelles exigences - Limitation financière des retraits - Limitation quantitative des retraits - Réduction de l'Indemnité Communautaire de Retrait (I.C.R.) : le niveau final de l'I.C.R. sera attein ...[+++]




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Date index: 2022-07-23
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