Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compensatory education
Education for highly gifted children
Education for special needs
Headteacher of special educational needs school
High school special education teacher
High school special needs teacher
Primary school SEN teacher
Primary school special needs teacher
SNE
SNSO
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special educational needs head teacher
Special educational needs headmaster
Special educational needs headteacher
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher primary school
Special educational needs teacher secondary school
Special needs education
Special teaching
Special-needs education

Traduction de «special needs schools » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Ordinance of 11 September 1972 on the Licensing of Special Needs Schools under the Invalidity Insurance [ SNSO ]

Ordonnance du 11 septembre 1972 sur la reconnaissance d'écoles spéciales dans l'assurance-invalidité [ ORESp ]


high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

enseignant spécialisé du second degré | enseignante spécialisée du second degré | professeur spécialisé de l’enseignement général | professeur spécialisé de l’enseignement général/professeure spécialisée de l’enseignement général


primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

enseignant spécialisé du premier degré | institutrice spécialisée d’école primaire | enseignant spécialisé du premier degré/enseignante spécialisée du premier degré | instituteur spécialisé d’école primaire/institutrice spécialisée d’école primaire


headteacher of special educational needs school | special educational needs headteacher | special educational needs head teacher | special educational needs headmaster

directrice d'établissement d'enseignement spécialisé | directeur d'établissement d'enseignement spécialisé | directeur d'établissement d'enseignement spécialisé/directrice d'établissement d'enseignement spécialisé


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


education for special needs | special education | special needs education | SNE [Abbr.]

besoins éducatifs spéciaux | éducation répondant à des besoins spéciaux | enseignement spécialisé


Special Education in Manitoba - Policy and Procedural Guidelines for the Education of Students with Special Needs in the Public School System (1989)

Éducation de l'enfance en difficulté au Manitoba - Lignes directrices concernant les élèves qui ont des besoins spéciaux et qui fréquentent les écoles publiques, 1989


European Agency for Development in Special Needs Education | European Agency for Special Needs and Inclusive Education

Agence européenne pour l’éducation adaptée et inclusive | Agence européenne pour le développement de l'éducation pour les élèves ayant des besoins particuliers


programme for the integration of children with special needs

programme d'intégration des enfants à besoins spéciaux


special needs education

enseignement spécialisé (1) | programme d'enseignement spécial (2)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
there is no segregation in schools or that Roma children are not inappropriately placed in special needs schools,

à supprimer toute ségrégation scolaire et à mettre fin à tout placement inapproprié des élèves roms dans des établissements spécialisés.


there is no segregation in schools or that Roma children are not inappropriately placed in special needs schools,

à supprimer toute ségrégation scolaire et à mettre fin à tout placement inapproprié des élèves roms dans des établissements spécialisés.


- Identifying new basic skills and ways of integrating them into the curricula, alongside the traditional basic skills; - Making attainment of basic skills genuinely available to everyone, including those who are less advantaged or have special needs, school drop-outs and adult learners; - Promoting official validation of basic skills, in order to facilitate ongoing education and training, as well as employability.

- Déterminer les nouvelles compétences de base ainsi que la manière de mieux les intégrer dans les programmes, aux côtés des compétences de base traditionnelles ; - Mettre les compétences de base véritablement à la portée de tous, y compris pour les personnes moins favorisées, celles qui ont des besoins particuliers, les jeunes en décrochage scolaire et les personnes en formation.- Encourager la validation officielle des compétences de base, afin de faciliter l'éducation et la formation permanentes ainsi que l'employabilité.


21. Calls on the Member States, while prudently balancing their budgets, to take particular account of the social impact of economic measures, to commit themselves to providing more and sufficient funding and to take effective, focused measures to ensure that disparities in development within geographical regions (both rural and urban) are not passed on in the form of social inequality and inequality of opportunity which already manifest themselves at an early age; believes that this should not be allowed to happen at later stages either, and that it is therefore necessary, on the basis of social and economic indicators, to identify the areas (small localities or parts of settlements) in which economic, social and other disadvantages are c ...[+++]

21. invite les États membres, tout en veillant à une gestion budgétaire prudente, à tenir particulièrement compte des conséquences sociales des mesures économiques, à s'engager à libérer davantage de ressources financières, en quantité suffisante, et à prendre des mesures efficaces et concrètes pour éviter que les disparités de développement entre différentes régions géographiques, rurales comme urbaines, ne se perpétuent sous la forme d'inégalités sociales et d'inégalité des chances apparaissant dès le plus jeune âge; estime que ces inégalités ne doivent pas non plus ressurgir plus tard, et qu'il est dès lors nécessaire, sur la base de ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
46. Urges the authorities to systematically collect data on excluded and marginalised groups, including street children, Roma children and persons with disabilities; regrets the failure to collect data on hate crimes; remains concerned at the number of Roma children in special needs schools, but welcomes the system of government bursaries designed to enable Roma children to complete secondary education;

46. exhorte les autorités à collecter systématiquement des données concernant les groupes exclus et marginalisés, et notamment les enfants des rues, les enfants roms et les personnes handicapées; regrette l'absence de collecte de données concernant les crimes de haine; reste préoccupé du nombre d'enfants roms scolarisés dans des établissements spécialisés, mais se félicite du système de bourses gouvernementales conçues pour permettre aux enfants roms d'achever l'enseignement secondaire;


47. Urges the authorities to systematically collect data on excluded and marginalised groups, including street children, Roma children and persons with disabilities; regrets the failure to collect data on hate crimes; remains concerned at the number of Roma children in special needs schools, but welcomes the system of government bursaries designed to enable Roma children to complete secondary education;

47. exhorte les autorités à collecter systématiquement des données concernant les groupes exclus et marginalisés, et notamment les enfants des rues, les enfants roms et les personnes handicapées; regrette l'absence de collecte de données concernant les crimes de haine; reste préoccupé du nombre d'enfants roms scolarisés dans des établissements spécialisés, mais se félicite du système de bourses gouvernementales conçues pour permettre aux enfants roms d'achever l'enseignement secondaire;


putting an end to any inappropriate placement of Roma pupils in special needs schools.

mettre fin à tout placement inapproprié des élèves roms dans des établissements spécialisés.


A pre-school teacher provides support for the children and families participating in early childhood education; a special needs assistant provides support for comprehensive school pupils; and a case manager supports young adults in further studies and finding employment.

Un enseignant du préscolaire aide les enfants et les familles participant à un programme d’éducation de la petite enfance, un assistant provenant de l’enseignement spécialisé fournit un soutien aux élèves de l’enseignement général, et un gestionnaire de dossiers aide les jeunes adultes à poursuivre des études et à trouver un emploi.


24. Calls on the Commission to produce reliable statistics about the extent of the requirements for special needs provision in all the European Schools and further urges the Board of Governors to carry out a survey of provision at each of the European Schools for pupils with special educational needs (SEN), including children with physical and/or intellectual disabilities; asks the Board of Governors to draw up a set of minimum standards relating to educational provision, to undertake an acce ...[+++]

24. invite la Commission à présenter des statistiques fiables sur les exigences en matière de besoins spécifiques dans toutes les écoles européennes et exhorte en outre le conseil supérieur à procéder à une enquête dans ce domaine dans chacune des écoles européennes pour les élèves ayant des besoins spécifiques, y compris les enfants ayant des handicaps physiques et/ou intellectuels; demande au conseil supérieur d'établir un ensemble de normes minimales en ce qui concerne les prestations éducatives, d'entreprendre un audit sur l'accessibilité des écoles européennes afin de garantir que la fabrication et la conception des bâtiments perme ...[+++]


24. Calls on the Commission to produce reliable statistics about the extent of the requirements for special needs provision in all the European Schools and further urges the Board of Governors to carry out a survey of provision at each of the European Schools for pupils with special educational needs, including children with physical and/or intellectual disabilities; asks the Board of Governors to draw up a set of minimum standards relating to educational provision, to undertake an accessibil ...[+++]

24. invite la Commission à présenter des statistiques fiables sur les exigences en matière de besoins spécifiques dans toutes les écoles européennes et exhorte en outre le conseil supérieur à procéder à une enquête dans ce domaine dans chacune des écoles européennes pour les élèves ayant des besoins spécifiques, y compris les enfants ayant des handicaps physiques et/ou intellectuels; demande au conseil supérieur d'établir un ensemble de normes minimales en ce qui concerne les prestations éducatives, d'entreprendre un audit sur l'accessibilité des écoles européennes afin de garantir que la fabrication et la conception des bâtiments perme ...[+++]


w