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Ambassador
Authority delegation
Consul
Delegation
Delegation of Authority - Chief of the Defence Staff
Delegation of authority
Delegation of competence
Delegation of power
Delegation of powers
Delegation of signature
Delegation of the European Union
Delegation staff
Diplomat
Diplomatic agent
Diplomatic profession
Diplomatic representative
Diplomatic staff
EU Delegation
EU delegation to Third Countries
EU delegation to international organisations
EUD
Staff delegation
Union delegation

Vertaling van "staff in delegations " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
diplomatic profession [ ambassador | consul | delegation staff | diplomat | diplomatic agent | diplomatic representative | diplomatic staff ]

profession diplomatique [ agent diplomatique | ambassadeur | consul | diplomate | personnel de délégation | personnel diplomatique | représentant diplomatique ]




Standards of Delegation of Powers - Staff Relations and Non-Disciplinary Termination of Employment

Délégation des pouvoirs - Relations de travail et cessation d'emploi non disciplinaire


Delegation of Authority - Chief of the Defence Staff

Délégation des pouvoirs - Chef d’état-major de la défense


Union delegation [ delegation of the European Union | EU delegation to international organisations | EU delegation to Third Countries ]

délégation de l'Union [ délégation de l'UE | délégation de l'UE auprès des organisations internationales | délégation de l'UE auprès des pays tiers | délégation de l'Union européenne ]


delegation of power [ delegation of competence | delegation of signature ]

délégation de pouvoir [ délégation de compétence | délégation de signature ]


Federal Council Delegate for International Aid Agencies (1) | Federal Council Delegate for International Relief Agencies (2) | Federal Council Delegate for International Relief Organisations (3) | Delegate of the Federal Council for International Relief Agencies (4) | Delegate of the Federal Council for International Relief Organizations (5)

Délégué du Conseil fédéral aux oeuvres d'entraide internationale (1) | Délégué des oeuvres d'entr'aide internationale (2)


delegation of authority [ delegation of powers | authority delegation | delegation ]

délégation de pouvoir [ délégation de pouvoirs | délégation d'autorité | délégation ]


Delegation of the European Union | EU Delegation | Union delegation | EUD [Abbr.]

délégation de l'UE | délégation de l'Union | délégation de l'Union européenne | DUE


Directorate 4 - Institutional Questions/Budget/Staff Regulations | Directorate 4 - Institutional Questions/Budget/Staff Regulations/Litigation | Directorate 4 - Institutional Questions/Staff Regulations/Litigation | Directorate for Institutional Questions, the Budget and the Staff Regulations | Directorate for Institutional Questions, the Staff Regulations and Litigation

Direction 4 - Questions institutionnelles / Statut / Contentieux | Direction 4 - Questions institutionnelles/Budget/Statut | Direction 4 - Questions institutionnelles/Budget/Statut/Contentieux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
38. Points out that Union staff in Delegations and Union staff on CFSP missions in the same localities are treated differently as regards days off, flights, allowances and other benefits; calls for a detailed comparison of payments and benefits for Union Delegation staff and Union staff on CFSP missions in Mogadishu (Somalia) and Bangui (Central African Republic) as of 1 January 2014, for example, and insists that reasons be given where treatment differs;

38. souligne l'inégalité de traitement des agents de l'Union européenne dans les délégations par rapport aux agents de l'Union qui travaillent aux mêmes endroits pour des missions de PESC en ce qui concerne les congés, les déplacements aériens, les indemnités et les autres prestations; demande une comparaison détaillée de ces prestations pour les agents de l'Union et les agents qui travaillent pour les missions de PESC, par exemple à Mogadiscio (Somalie) et à Bangui (République centrafricaine) à compter du 1 janvier 2014, ainsi que les raisons de cette inégalité de traitement;


37. Points out that Union staff in Delegations and Union staff on CFSP missions in the same localities are treated differently as regards days off, flights, allowances and other benefits; calls for a detailed comparison of payments and benefits for Union Delegation staff and Union staff on CFSP missions in Mogadishu (Somalia) and Bangui (Central African Republic)as of 1 January 2014, for example, and insists that reasons be given where treatment differs;

37. souligne l'inégalité de traitement des agents de l'Union européenne dans les délégations par rapport aux agents de l'Union qui travaillent aux mêmes endroits pour des missions de PESC en ce qui concerne les congés, les déplacements aériens, les indemnités et les autres prestations; demande une comparaison détaillée de ces prestations pour les agents de l'Union et les agents qui travaillent pour les missions de PESC, par exemple à Mogadiscio (Somalie) et à Bangui (République centrafricaine) à compter du 1 janvier 2014, ainsi que les raisons de cette inégalité de traitement;


19. Welcomes the budgetary neutral transfers of ‘common administrative costs’ for Commission staff in delegations from Section III (Commission) to Section X (EEAS) of the budget; reiterates that this transfer will respond to the simplification in the management of the administrative expenditure of the Union delegations and should not have any other impact on the administrative appropriations of the Commission nor on the working conditions of Commission staff in delegations; insists that the transfer be implemented through good cooperation between the EEAS and Commission;

19. se félicite de la neutralité budgétaire du transfert des «coûts administratifs communs» du personnel de la Commission dans les délégations de la section III (Commission) vers la section X (SEAE) du budget; rappelle que ce transfert correspondra à la simplification de la gestion des dépenses administratives des délégations de l'Union et ne devrait avoir aucune autre incidence sur les crédits administratifs de la Commission ni sur les conditions de travail du personnel de la Commission dans les délégations; insiste pour que ce transfert se réalise dans un esprit de bonne coopération entre le SEAE et la Commission;


29.14 (1) The Chief of the Defence Staff may delegate any of his or her powers, duties or functions as final authority in the grievance process to an officer who is directly responsible to the Chief of the Defence Staff, except that

29.14 (1) Le chef d’état-major de la défense peut déléguer à tout officier qui relève directement de lui ses attributions à titre d’autorité de dernière instance en matière de griefs, sauf dans les cas suivants :


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29.14 (1) The Chief of the Defence Staff may delegate any of his or her powers, duties or functions as final authority in the grievance process to an officer who is directly responsible to the Chief of the Defence Staff, except that

29.14 (1) Le chef d’état-major de la défense peut déléguer à tout officier qui relève directement de lui ses attributions à titre d’autorité de dernière instance en matière de griefs, sauf dans les cas suivants :


This bill says: " The Chief of the Defence Staff may delegate any of his or her powers, duties or functions as final authority in the grievance process to an officer who is directly responsible to the Chief of the Defence Staff, except that" — and this is what I want to ask you about — " a grievance submitted by an officer may be delegated only to an officer of equal or higher rank . " .

Le projet de loi dit ce qui suit : « Le chef d'état-major de la Défense peut déléguer à tout officier qui relève directement de lui ses attributions à titre d'autorité de dernière instance en matière de griefs, sauf dans les cas suivants — et le premier cas est celui à propos duquel je souhaite vous interroger — : a) le délégataire a un grade inférieur à celui de l'officier ayant déposé le grief..».


28. Expresses its concern over the high rate of absence in Union delegations and suggests that the EEAS re-examine the reasons behind such absences; urges the EEAS to correct the imbalances based on the results of the exam and to provide Parliament with figures of absenteeism on an annual basis; suggests the reconsideration of such procedures in the context that the delegation staff combine their periods of professional training in Brussels with their rest leave as much as possible; invites the Commission, when revising Annex X to the Staff Regulations (third countries), to bring leave entitlements and other locally non-working days of staff in delegations into line ...[+++]

28. se déclare préoccupé par le taux élevé d'absence dans les délégations de l'Union et suggère au SEAE de réexaminer les raisons justifiant de telles absences; invite instamment le SEAE à corriger les déséquilibres sur la base des résultats de l'examen et à fournir au Parlement les chiffres de l'absentéisme sur une base annuelle; suggère de réexaminer les procédures dans ce contexte pour que le personnel de la délégation combine, dans la mesure du possible, ses périodes de formation professionnelle à Bruxelles avec le reste de ses congés; invite la Commission, lors de la révision de l'annexe X du ...[+++]


28. Expresses its concern over the high rate of absence in Union delegations and suggests that the EEAS re-examine the reasons behind such absences; urges the EEAS to correct the imbalances based on the results of the exam and to provide Parliament with figures of absenteeism on an annual basis; suggests the reconsideration of such procedures in the context that the delegation staff combine their periods of professional training in Brussels with their rest leave as much as possible; invites the Commission, when revising Annex X to the Staff Regulations (third countries), to bring leave entitlements and other locally non-working days of staff in delegations into line ...[+++]

28. se déclare préoccupé par le taux élevé d'absence dans les délégations de l'Union et suggère au SEAE de réexaminer les raisons justifiant de telles absences; invite instamment le SEAE à corriger les déséquilibres sur la base des résultats de l'examen et à fournir au Parlement les chiffres de l'absentéisme sur une base annuelle; suggère de réexaminer les procédures dans ce contexte pour que le personnel de la délégation combine, dans la mesure du possible, ses périodes de formation professionnelle à Bruxelles avec le reste de ses congés; invite la Commission, lors de la révision de l'annexe X du ...[+++]


The Chief of Defence Staff can delegate, but recommendation 78 would give the commanding officer a maximum of 20 days to try to explore alternatives to the grievance process before it would start to go up the hierarchy to the Chief of Defence Staff.

Or, selon la recommandation 78, le commandant de l'unité aurait un délai de 20 jours pour trouver un moyen de régler le problème avant que le grief ne soit examiné selon la procédure relevant du chef d'état-major de la Défense.


A new section 29.14 would permit the Chief of the Defence Staff to delegate to another officer any of the duties or powers in the grievance process except the duty to act as the final authority in respect of grievances which, pursuant to the new section 29.12 (above) and regulations made thereunder, would have to be referred to the Grievance Board; and the power to further delegate such duties and powers.

Un nouvel article 29.14 autoriserait le chef d'état-major de la défense à déléguer à tout officier son pouvoir de décision définitive, sauf pour les griefs qui, conformément au nouvel article 29.12 (ci-dessus) et aux règlements en découlant, devraient être renvoyés au Comité des griefs, et il ne pourrait pas non plus déléguer son pouvoir de délégation.




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'staff in delegations' ->

Date index: 2022-09-07
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