Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Conduct larval weaning process in nursery stage
Conducting larval weaning process in nursery stage
Connect sound system on stage
Development capital
Doat
Dopy stage of decay
Dote
Dozy stage of decay
Early stage of decay
Expansion capital
Expansion financing
First stage of basic education
First stage of tertiary education
Fit up and rig sound on stage
Fit up sound on stage
Fitting sound on stage
Foxy stage of decay
Growth capital
Handle larval weaning process in nursery stage
Hard rot
ISCED level 1
ISCED level 2
Incipient decay
Incipient stage of decay
Initial stage of decay
Install stage decks
Invasive stage of decay
Larval weaning process handling in nursery stage
Late stage
Late stage capital
Late stage financing
Late stage funding
Level 1
Level 2
Lower secondary education
Primary education
Primary education or first stage of basic education
Primary stage of decay
Second stage of tertiary education
Set up stage deck
Set up stage decks
Setting up stage decks

Traduction de «stages education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
first stage of basic education | primary education

enseignement primaire | premier cycle de l'éducation de base


Lower secondary education [ ISCED level 2 | Lower secondary education or second stage of basic education | Level 2 ]

Premier cycle de l'enseignement secondaire [ Niveau 2 de la CITE | Premier cycle de l'enseignement secondaire ou deuxième cycle de l'éducation de base | Niveau 2 ]


Primary education [ ISCED level 1 | Primary education or first stage of basic education | Level 1 ]

Enseignement primaire [ Niveau 1 de la CITE | Enseignement primaire ou premier cycle de l'éducation de base | Niveau 1 ]


second stage of tertiary education

deuxième cycle de l'enseignement supérieur


first stage of tertiary education

enseignement supérieur – premier niveau | premier cycle de l'enseignement supérieur | premier niveau de l’enseignement supérieur | premier niveau de l’enseignement tertiaire


incipient decay [ incipient stage of decay | early stage of decay | initial stage of decay | invasive stage of decay | primary stage of decay | dopy stage of decay | dozy stage of decay | foxy stage of decay | hard rot | dote | doat ]

échauffure [ stade initial de carie ]


connect sound system on stage | fitting sound on stage | fit up and rig sound on stage | fit up sound on stage

installer le son sur scène


set up stage deck | setting up stage decks | install stage decks | set up stage decks

installer des estrades


conduct larval weaning process in nursery stage | larval weaning process handling in nursery stage | conducting larval weaning process in nursery stage | handle larval weaning process in nursery stage

gérer le processus de sevrage de larves en pépinière


expansion capital | growth capital | development capital | expansion financing | late stage | late stage capital | late stage funding | late stage financing

capital de développement | capital développement | capitaux de développement | capitaux développement | capital de croissance | capital croissance | capitaux de croissance | capital d'expansion | capital expansion | capitaux d'expansion | fonds de croissance
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
High quality early childhood education and care lays the foundation of an effective and equitable education systemIt prepares children for primary education, boosts academic performance at all future levels, and has a particularly positive impact for children from disadvantaged and migrant backgrounds.PISA shows that 15 year olds who had not attended pre-primary education have a three times greater risk of being low performers than those who had attended it for more than one year. Investing in early childhood education and care reduces the need for higher levels of spending at later stages ...[+++]

Un système d’éducation et d’accueil de la petite enfance de qualité jette les bases d’un système éducatif efficace et équitableIl prépare les enfants à l’enseignement primaire, stimule les résultats scolaires à tous les niveaux ultérieurs et a une incidence particulièrement positive pour les enfants issus de milieux défavorisés et de l’immigration.PISA montre que les jeunes de 15 ans qui n’ont pas fréquenté l’enseignement préscolaire risquent trois fois plus d’obtenir de mauvais résultats que ceux qui l’ont fréquenté pendant plus d’un an Un investissement dans l’éducation et l’accueil de la petite enfance réduit la nécessité de prévoir d ...[+++]


Strongly believes that investing in early childhood education and care (ECEC), appropriately tailored to the sensitivity and maturity level of each target group, brings greater returns than investing in any other stage of education; points out that investing in the early years of education has been proven to reduce later costs.

est fermement convaincu que l'investissement dans l'éducation et l'accueil des jeunes enfants (EAJE), s'il est correctement adapté au niveau de sensibilité et de maturité de chaque groupe cible, est plus rentable que l'investissement dans tout autre étape du parcours éducatif; souligne qu'il est prouvé qu'investir dans les premières années de l'éducation réduit les coûts ultérieurs.


Encourages the Member States to introduce age-appropriate ICT education in the early stages of school, with a particular focus on inspiring girls to develop interest and talent in the digital field, and urges the Commission and the Members States to promote STEM education to girls from a young age, given that girls move away from science, technology subjects, engineering and maths earlier during their educational path due to gender stereotypes surrounding these subjects, a lack of role models, and a segregation of activities and toys, ...[+++]

encourage les États membres à instaurer un enseignement des TIC adapté à l'âge à des stades précoces de l'éducation scolaire, en veillant particulièrement à inciter les filles à développer leur intérêt et leur talent dans le domaine numérique, et demande instamment à la Commission et à aux États membres de promouvoir l'enseignement des STIM auprès des filles à un âge précoce, étant donné que les filles délaissent les sciences, les technologies, l'ingénierie et les mathématiques dans leur parcours en raison des stéréotypes sexistes en vigueur dans ces matières, de l'absence de modèles et du cloisonnement des activités et des jouets, ce qu ...[+++]


whereas low participation of women and girls in ICT-related education, and later in employment, is a result of a complex interplay of gender stereotyping that starts in the early stages of life and education and continues into professional careers; whereas factors limiting women and girls from participating in ICT education and employment include: lifelong stereotyping, segregation into ‘typically female and male’ activities, hobbies and toys, starting from the earliest stages of education, a relative lack of female role models in th ...[+++]

considérant que le faible niveau de participation des femmes et des filles à l'éducation en matière de TIC, ainsi qu'à l'emploi dans ce domaine, est le résultat d'une interaction complexe entre les stéréotypes sexistes qui débute aux premiers stades de la vie et de l'éducation et se poursuit pendant la carrière professionnelle; que les facteurs entravant la participation des femmes et des filles à la formation et à l'emploi dans le domaine des TIC sont notamment les stéréotypes tout au long de la vie, le cloisonnement entre activités ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. Calls on all humanitarian actors, given the protracted nature of contemporary crises, to include education as an integral part of their humanitarian response and to increase their commitment to education by mobilising the education cluster in the early stages of an emergency and by ensuring that sufficient funds are dedicated to it; invites them to give particular attention to vulnerable groups such as girls, people with disabilities and the poor, to take into account displaced children and young people given refuge by host commu ...[+++]

19. demande à tous les acteurs de l'aide humanitaire, étant donné le caractère prolongé des crises contemporaines, de veiller à ce que l'éducation fasse partie intégrante de leur intervention ainsi que d'intensifier leur engagement dans l'éducation en recourant aux pôles d'action dès les premières phases de la crise et en veillant à y consacrer des fonds suffisants; invite ces acteurs à accorder une attention particulière aux groupes vulnérables comme les filles, les enfants handicapés et les enfants pauvres, à tenir compte des enfan ...[+++]


19. Calls on all humanitarian actors, given the protracted nature of contemporary crises, to include education as an integral part of their humanitarian response and to increase their commitment to education by mobilising the education cluster in the early stages of an emergency and by ensuring that sufficient funds are dedicated to it; invites them to give particular attention to vulnerable groups such as girls, people with disabilities and the poor, to take into account displaced children and young people given refuge by host commu ...[+++]

19. demande à tous les acteurs de l'aide humanitaire, étant donné le caractère prolongé des crises contemporaines, de veiller à ce que l'éducation fasse partie intégrante de leur intervention ainsi que d'intensifier leur engagement dans l'éducation en recourant aux pôles d'action dès les premières phases de la crise et en veillant à y consacrer des fonds suffisants; invite ces acteurs à accorder une attention particulière aux groupes vulnérables comme les filles, les enfants handicapés et les enfants pauvres, à tenir compte des enfan ...[+++]


6. Stresses that education is a fundamental right enshrined in the Treaty on European Union, and that education and training policy should enable all members of society to benefit from high-quality education; points out that inequality still persists in European education systems and that inherited social standing is the major contributing factor; emphasises that ensuring equal access to high-quality education for all members of society is the key to breaking the cycle of social exclusion; recalls, in this connection, that investment is needed to enable all people to take part in stimulating learning experiences at any ...[+++]

6. souligne que l'éducation est un droit fondamental consacré par le traité sur l'Union européenne et que la politique en matière d'éducation et de formation devrait permettre à tous les membres de la société de bénéficier d'une éducation de qualité; fait observer que les inégalités persistent au sein des systèmes éducatifs européens et que l'héritage du statut social est le problème majeur qui y contribue; souligne que garantir l'égalité d'accès à une formation de qualité à tous les membres de la société est la clé permettant de br ...[+++]


44. Recalls that new technologies can contribute to the competitiveness of European education on the global stage, offer opportunities for the internationalisation of European higher education, and, as a result, increase Europe’s attractiveness as an educational destination;

44. rappelle que les nouvelles technologies peuvent contribuer à la compétitivité de l'enseignement européen sur la scène mondiale, offrir des possibilités d'internationalisation de l'enseignement supérieur européen et ainsi renforcer l'attrait de l'Europe en tant que destination d'études;


30. Regrets that the Commission Communication on ‘Education and Training in a smart, sustainable and inclusive Europe’ does not give adequate coverage to the issue of early school development, particularly its linguistic dimension, despite the fact that it comprises a basic objective of the ‘Europe 2020’ strategy; believes that this stage in education should be seen as the most crucial for the individual's future educational attainment and personal and social development; believes that children will benefit from early education that ...[+++]

30. regrette que la communication de la Commission intitulée «Éducation et formation dans une Europe intelligente, durable et inclusive» ne prenne pas suffisamment en considération le développement préscolaire, notamment sa dimension linguistique, bien qu'il s'agisse d'un objectif fondamental de la stratégie Europe 2020; estime que cette étape de l'éducation est essentielle pour le niveau d'instruction et de développement individuel et social futur des intéressés; est d'avis que les enfants tireront profit d'une éducation préscolaire destinée à renforcer leurs compétences motrices et sociales ...[+++]


all levels of education and training can contribute to creativity and innovation in a lifelong learning perspective: the early stages of education concentrating on motivation, learning to learn skills and other key competences, and subsequent stages focusing on more specific skills and the creation, development and application of new knowledge and ideas.

tous les niveaux d'éducation et de formation peuvent contribuer à la créativité et à l'innovation dans une perspective d'apprentissage tout au long de la vie: les premiers stades de l'éducation centrés sur la motivation, l'acquisition de compétences d'apprentissage et d'autres compétences essentielles et les stades ultérieurs axés sur des compétences plus spécifiques, ainsi que sur la création, le développement et l'application de nouvelles connaissances et de nouvelles idées,


w