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Assess load-bearing capacity of soil
Bearing test
Equivalent standard axle load
Load capacity test
Load test
Load testing
Loading test
Q.S. Test
Québec Standard Test
Standard fuel loading procedure
Standard test load
Static load test
Test load
Test soil for load-bearing capacity
Test soil load bearing capacity
Test soil's load-bearing capacity

Traduction de «standard test load » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


static load test [ load test | loading test | bearing test | load capacity test ]

essai statique de chargement [ essai de chargement | essai de charge ]


load test | loading test

épreuve de charge | essai de charge




Methods of Sampling and Testing Waxes and Polishes - Standard Test Method for pH of Aqueous Solutions with the Glass Electrode

Méthodes d'échantillonnage et d'essai des cires et encaustiques - Méthode d'essai normalisée - Détermination du pH des solutions aqueuses au moyen d'une électrode en verre




Québec Standard Test | Q.S. Test

essai « Standard du Québec » | essai Q.S.


standard fuel loading procedure

procédure normale d'avitaillement




assess load-bearing capacity of soil | test soil for load-bearing capacity | test soil load bearing capacity | test soil's load-bearing capacity

tester la capacité portante d'un sol
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The test force shall be applied to the mechanical coupling device being tested by means of an appropriate standard drawbar ring beneath an angle formed by the position of the vertical test load Fv vis-à-vis the horizontal test load Fh in the direction of the median longitudinal plane passing from top front to bottom rear.

Par le biais d’un anneau d’attelage standard, on applique la force d’essai à la liaison mécanique à tester sous un angle formé par le rapport entre la force d’essai verticale Fv et la force d’essai horizontale Fh, cet angle étant, dans le plan médian longitudinal, incliné du haut, à l’avant, vers le bas, à l’arrière.


(a) when tested using the snow traction test described in ASTM F 1805 - 06, Standard Test Method for Single Wheel Driving Traction in a Straight Line on Snow- and Ice-Covered Surfaces, with medium pack snow and a test load equal to 74% of the test inflation rated load described in that test method, attains a traction index equal to or greater than 110 compared to a standard reference test tire that meets the requirements of ASTM E 1136 - 10, Standard S ...[+++]

a) atteint un indice de traction égal ou supérieur à 110 par rapport à un pneu d’essai qui est conforme aux exigences de la norme E 1136 - 10 de l’ASTM, intitulée Standard Specification for P195/75R14 Radial Standard Reference Test Tire, lors de l’essai de traction sur neige qui figure dans la norme F 1805 - 06 de l’ASTM, intitulée Standard Test Method for Single Wheel Driving Traction in a Straight Line on Snow- and Ice-Covered Surfaces, avec de la neige moyennement damée et une charge d’essai égale à 74 % de la charge nominale à la ...[+++]


A test loading of 675 daN ± 20 daN shall be applied to a shoulder belt traction device attached to the upper anchorage and to the opposite lower belt anchorage of the same safety belt using, if fitted as standard equipment by the manufacturer, a retractor fixed at the upper actual safety belt anchorage.

Une charge d’essai de 675 daN ± 20 daN est appliquée à un dispositif de traction de bretelle fixé à l’ancrage supérieur et à l’ancrage de ceinture inférieur opposé de la même ceinture de sécurité en utilisant, s’il est monté en tant qu’équipement standard par le constructeur, un rétracteur fixé à l’ancrage de ceinture de sécurité effectif supérieur.


(5) Every belt that is part of a child restraint system and that is designed to restrain a child in the restraint system must not, when subjected to a dynamic test in accordance with section 4 of Test Method 213, impose on the anthropomorphic test device any loads that result from the mass of the restraint system or the mass of the seat back of the standard seat assembly.

(5) Toute ceinture qui fait partie d’un ensemble de retenue pour enfant et qui est conçue pour retenir l’enfant dans l’ensemble de retenue ne doit imposer au dispositif anthropomorphe d’essai aucune charge provenant de la masse de l’ensemble de retenue ou de la masse du dossier du siège normalisé, lorsque l’ensemble de retenue est soumis à un essai dynamique conformément à l’article 4 de la Méthode d’essai 213.


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(v) if the manufacturing process of the product is completed on or after January 1, 2011 and the product is one described in the definition “motor” in subsection 2(1) and is not part of an integral gear assembly, is not a fire pump motor, has an output power of not less than 0.746 kW (1 HP) and not more than 150 kW (200 HP), has two, four or six poles, is NEMA T frame or IEC frame number of 90 or above, has a NEMA design A or B or IEC design N, has a standard shaft, R-shaft or S-shaft and has foot-mounting or C-face mounting with feet or detachable feet or D-flange mounting with feet or detachable feet, an energy efficiency standard set ...[+++]

(v) si leur fabrication est achevée le 1 janvier 2011 ou après cette date et qu’il s’agit d’un matériel visé à la définition de « moteur » au paragraphe 2(1) qui ne fait pas partie d’un assemblage d’engrenages intégrés et qui n’est pas un moteur pour pompes à incendie, dont la puissance de sortie est d’au moins 1 HP (0,746 kW) et d’au plus 150 kW (200 HP), qui a deux, quatre ou six pôles, une carcasse  T  de la NEMA ou une carcasse de la CEI d’un numéro de carcasse d’au moins 90, est de conception de type A ou B de la NEMA, ou de type N de la CEI, comprend un arbre ordinaire, un arbre R ou un arbre S et a un montage sur pied ou un monta ...[+++]


(vi) if the manufacturing process of the product is completed on or after January 1, 2011, and the product is one described in the definition “motor” in subsection 2(1) other than a motor referred to in subparagraph (v), an energy efficiency standard set out in Table 2 of CSA C390-10 tested at 100% of nominal full load applies to the product; and

(vi) si leur fabrication est achevée le 1 janvier 2011 ou après cette date et qu’il s’agit d’un matériel visé à la définition de « moteur » au paragraphe 2(1), à l’exclusion d’un moteur mentionné au sous-alinéa (v), la norme d’efficacité énergétique prévue au tableau 2 de la norme CSA C390-10 s’applique au matériel, mis à l’essai à 100 % de la charge nominalel;


For this purpose, it shall be considered to be outside the protection of the structure if any part of it would come in contact with flat ground if the tractor overturned towards the direction from which the test load is applied. For estimating this, the front and rear tyres and track width setting shall be the smallest standard fitting specified by the manufacturer.

À cet effet, on doit considérer comme non abritée toute partie de cette zone qui serait censée toucher un sol plat en cas de renversement du tracteur du côté où la charge est appliquée, étant entendu que les pneumatiques avant et arrière et la voie présenteront les dimensions minimales spécifiées par le constructeur.


The standard shall describe stability tests, performance tests to assess maximum loads, drive train, braking, steering, frame parts endurance and fatigue tests.

La norme doit décrire les essais de stabilité, les essais de performance pour l’évaluation des charges maximales, les essais relatifs à la transmission, au freinage, à la direction et à l’endurance des éléments du cadre, ainsi que les essais de fatigue.


The Code consists of 15 standards covering items such as driver permits and the testing of drivers, medical standards, the loading of vehicles, vehicle maintenance, on-road inspections, and facility audits.

Il contient 15 normes sur des questions comme les permis de conduire, les tests des chauffeurs, les normes médicales, le chargement, l’entretien des véhicules, l’inspection routière et les audits des installations.


This coefficient varies in relation to several factors, in particular tyre wear and tyre pressure, the load carried by the vehicle and the conditions in which the journey is made. It must be determined under the standard test conditions for the vehicle (1.2.7).

Ce coefficient varie en fonction de plusieurs facteurs, notamment l'usure et la pression des pneumatiques, la charge du véhicule, les conditions de son déplacement ; il doit être déterminé dans les conditions normales d'essai du véhicule (point 1.2.7).




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'standard test load' ->

Date index: 2021-01-02
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