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Age-standardised death rate
Age-standardised mortality rate
ESO
European standardisation body
European standardisation organisation
European standardization body
European standardization organization
Institute for standardisation
Item of standardised format
Most
NO
National accounting system of the United Nations
National standard accounting system
Normalisation
Notification Ordinance
SDR
Standardisation
Standardisation body
Standardisation of accounts
Standardised accounting plan
Standardised accounting system
Standardised item
Standardised mortality rate
Standardising body
Standardization
Standardized accounting system
Standards institute

Vertaling van "standardisation could " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
European standardisation body [ ESO | European standardisation organisation | European standardization body | European standardization organization ]

organisme européen de normalisation [ institut européen de normalisation | OEN ]


age-standardised death rate | age-standardised mortality rate | standardised mortality rate | SDR [Abbr.]

taux de mortalité standardisé | TMS [Abbr.]


standardised accounting system [ national accounting system of the United Nations | national standard accounting system | standardisation of accounts | standardised accounting plan | standardized accounting system ]

système normalisé de comptabilité [ normalisation des comptes | plan comptable normalisé | SNC | système de comptabilité nationale des Nations unies | système normalisé de comptabilité nationale ]


Definition: Dementia developing in the course of HIV disease, in the absence of a concurrent illness or condition other than HIV infection that could explain the clinical features.

Définition: Démence survenant au cours de l'évolution d'une maladie VIH, en l'absence de toute autre maladie ou infection concomitante pouvant expliquer les signes cliniques.


Death in circumstances where the body of the deceased was found and no cause could be discovered Found dead

Découverte d'un cadavre Découverte fortuite d'un cadavre, sans cause apparente de décès


item of standardised format | standardised item

envoi normalisé


standardisation body | standardising body | standards institute

organisme à activité normative | organisme de normalisation


standardisation [ institute for standardisation | normalisation | standardization ]

normalisation [ institut de normalisation | standardisation ]


most (the - that could be said was that)

tout au plus pourrait on dire que


Ordinance of 17 June 1996 on the Notification of Technical Regulations and Standards and the Duties of the Swiss Association for Standardisation | Notification Ordinance [ NO ]

Ordonnance du 17 juin 1996 sur la notification des prescriptions et normes techniques ainsi que sur les tâches de l'Association suisse de normalisation | Ordonnance sur la notification [ ON ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Calls on the Commission to make effective use of existing legal bases enabling information technology standardisation, and to identify additional information technology sectors and areas or applications where effective use of EU standardisation could be used to support EU policies, and to present appropriate proposals accordingly; calls also on the Commission to consider using, where appropriate, the ‘New Approach’ and the ‘New Legislative Framework’ as a model for a modernised ICT standardisation policy in support of EU policy;

demande à la Commission d'utiliser efficacement les bases juridiques existantes qui permettent d'établir des normes dans le secteur des technologies de l'information, et d'identifier d'autres secteurs, domaines ou applications des technologies de l'information où la normalisation européenne pourrait être efficacement utilisée à l'appui des politiques de l'Union, et à présenter des propositions dans ce sens; demande, de même, à la Commission d'envisager de recourir, le cas échéant, à la «nouvelle approche» et au «nouveau cadre législatif» en tant que modèle pour une politique moderne de normalisation des TIC qui appuie les politiques de ...[+++]


72. Calls on the Commission to make effective use of existing legal bases enabling information technology standardisation, and to identify additional information technology sectors and areas or applications where effective use of EU standardisation could be used to support EU policies, and to present appropriate proposals accordingly; calls also on the Commission to consider using, where appropriate, the ‘New Approach’ and the ‘New Legislative Framework’ as a model for a modernised ICT standardisation policy in support of EU policy;

72. demande à la Commission d'utiliser efficacement les bases juridiques existantes qui permettent d'établir des normes dans le secteur des technologies de l'information, et d'identifier d'autres secteurs, domaines ou applications des technologies de l'information où la normalisation européenne pourrait être efficacement utilisée à l'appui des politiques de l'Union, et à présenter des propositions dans ce sens; demande, de même, à la Commission d'envisager de recourir, le cas échéant, à la «nouvelle approche» et au «nouveau cadre législatif» en tant que modèle pour une politique moderne de normalisation des TIC qui appuie les politiques ...[+++]


69. Calls on the Commission to make effective use of existing legal bases enabling information technology standardisation, and to identify additional information technology sectors and areas or applications where effective use of EU standardisation could be used to support EU policies, and to present appropriate proposals accordingly; calls also on the Commission to consider using, where appropriate, the ‘New Approach’ and the ‘New Legislative Framework’ as a model for a modernised ICT standardisation policy in support of EU policy;

69. demande à la Commission d'utiliser efficacement les bases juridiques existantes qui permettent d'établir des normes dans le secteur des technologies de l'information, et d'identifier d'autres secteurs, domaines ou applications des technologies de l'information où la normalisation européenne pourrait être efficacement utilisée à l'appui des politiques de l'Union, et à présenter des propositions dans ce sens; demande, de même, à la Commission d'envisager de recourir, le cas échéant, à la "nouvelle approche" et au "nouveau cadre législatif" en tant que modèle pour une politique moderne de normalisation des TIC qui appuie les politiques ...[+++]


72. Calls on the Commission to make effective use of existing legal bases enabling information technology standardisation, and to identify additional information technology sectors and areas or applications where effective use of EU standardisation could be used to support EU policies, and to present appropriate proposals accordingly; calls also on the Commission to consider using, where appropriate, the ‘New Approach’ and the ‘New Legislative Framework’ as a model for a modernised ICT standardisation policy in support of EU policy;

72. demande à la Commission d'utiliser efficacement les bases juridiques existantes qui permettent d'établir des normes dans le secteur des technologies de l'information, et d'identifier d'autres secteurs, domaines ou applications des technologies de l'information où la normalisation européenne pourrait être efficacement utilisée à l'appui des politiques de l'Union, et à présenter des propositions dans ce sens; demande, de même, à la Commission d'envisager de recourir, le cas échéant, à la «nouvelle approche» et au «nouveau cadre législatif» en tant que modèle pour une politique moderne de normalisation des TIC qui appuie les politiques ...[+++]


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31. Calls on the Commission to identify additional information technology sectors, areas or applications where effective use of EU standardisation could be used to support EU policies, and to present appropriate proposals accordingly;

31. demande à la Commission d'identifier d'autres secteurs, domaines ou applications des technologies de l'information où la normalisation européenne pourrait être efficacement utilisée à l'appui des politiques de l'Union et de présenter des propositions dans ce sens;


25. Takes the view that standardisation could lead to less transparency and accountability, since the elected representatives would not be involved in decision making, and participation of non-governmental organisations and other interested parties would not be guaranteed in the same way; takes the view, therefore, that standardisation should be strictly limited to harmonising measures of a purely technical nature;

25. estime que le recours à la standardisation risque de mener à moins de transparence et de responsabilité, puisque les représentants élus sont exclus de la prise de décision et que les droits à la participation des organisations non gouvernementales et d'autres parties prenantes ne sont pas assurés de façon égale; estime, par conséquent, que la standardisation devrait se limiter strictement aux mesures d'harmonisation purement techniques;


Moreover, it is appropriate to examine the extent to which European standardisation could facilitate compatibility and quality of services.

Par ailleurs, il convient d'examiner dans quelle mesure la normalisation européenne peut être utile pour faciliter la compatibilité et la qualité des services.


46. Standardisation of contract terms, as recommended by the Forum Group, must be assessed in the broader framework of the Commission’s European Contract Law initiative.[13] Standardisation could be achieved either by classical harmonisation or by way of a so-called 26th regime.

41. La question de la normalisation des conditions contractuelles, telle que recommandée par le groupe de discussion, doit être examinée dans le cadre plus large de l’initiative de la Commission en matière de droit européen des contrats[13]. Cette normalisation pourrait passer par une harmonisation classique ou par ce qu’il est convenu d’appeler le «26e régime».


The Commission began preparing for this review as soon as the Framework Directive was adopted, by undertaking a study through an independent consultancy on possible policy options and by issuing a mandate to the European standardisation bodies in order to investigate how further standardisation could help interoperability. [4] The MHP standards were included in the published list.

La Commission a commencé à préparer cet examen dès l'adoption de la directive «Cadre» en commanditant auprès de consultants indépendants une étude destinée à analyser les différentes options stratégiques envisageables et en chargeant les organismes de normalisation européens de déterminer dans quelle mesure une normalisation plus poussée pourrait favoriser l'interopérabilité [4]. Les normes MPH ont été inscrites dans la liste publiée [5].


The efficiency of standardisation could be assessed in various ways, e.g. by evaluating the extent to which standards meet essential requirements or conducting a cost-benefit analysis, including a comparison of the impact of standardisation in Europe with other regions of the world and its effect on competitiveness.

Plusieurs acteurs sont impliqués: les pouvoirs publics, les entreprises et les partenaires sociaux. Plusieurs paramètres peuvent être utilisés pour apprécier l'efficacité de la normalisation, tels que l'évaluation de la mesure dans laquelle les normes répondent aux exigences essentielles; ou une analyse coût-avantages, y compris une comparaison des effets de la normalisation en Europe et d'autres régions du monde, notamment sur la compétitivité.


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