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Automatic standing order
Banker's order
Blanket order
Blanket purchase agreement
Blanket purchase order
Committee on Standing Orders
MARCOM SSO
Maritime Command Ship's Standing Orders
Open order
SOP
Ship's Standing Orders
Standing Order 31 Statement
Standing instruction
Standing operating procedures
Standing order
Standing orders
Statement pursuant to Standing Order 31
Training System Order

Vertaling van "standing orders similar " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Maritime Command Ship's Standing Orders [ SSOs,SSO | MARCOM SSO | Ship's Standing Orders ]

Ordres permanents des navires du Commandement maritime [ OPN | Ordres permanents des navires ]


automatic standing order | standing order

ordre de virement permanent


Standing Order 31 Statement [ Statement pursuant to Standing Order 31 ]

déclaration faite en vertu de l'article 31 du Règlement




standing instruction | standing order

consigne permanente | directive permanente | instruction permanente


standing order | blanket purchase order | blanket order | open order | blanket purchase agreement

commande permanente | ordre permanent


standing order | blanket purchase order | open order

commande permanente | ordre permanent


Recruiting, Education and Training System Order [ Training System Order | Recruiting, Education and Training Standing Order ]

Ordonnances du Service de recrutement de l'éducation et de l'instruction [ OSREI | Ordre permanent du recrutement, de l'éducation et de l'instruction ]


standing operating procedures (1) | standing orders (2) [ SOP ]

directives permanentes


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In his ruling, the Speaker pointed to the limited range of motions to which the rule could apply and indicated that there were in the Standing Orders similar procedures with respect to other types of motions.

Dans sa décision, le Président a signalé que l’article ne s’appliquait qu’à un éventail limité de motions et que le Règlement édictait des procédures semblables pour d’autres types de motions.


But I implore you, Mr. Speaker, as the guardian not just of parliamentary traditions but of the new standing orders, as the guardian of our parliamentary rights, as the guardian of the spirit in which the standing orders were changed, and in the knowledge that you too, as Speaker, were associated with this change, which you saw come into being and about which you are very knowledgeable, and that you took part in the discussions surrounding it, I am convinced that you have no choice but to reject the member's initiative and to reject any similar ...[+++]

Mais je vous en prie, monsieur le Président, en tant que gardien, non seulement des traditions parlementaires, mais en tant que gardien de la nouvelle réglementation, en tant que gardien de nos droits de parlementaires, en tant que gardien de l'esprit qui préside à la modification du Règlement, sachant pertinemment bien que vous étiez aussi associé, comme Président, à ce changement, que vous l'avez vu naître, vous avez assisté aux discussions et vous en êtes très bien informé, je suis persuadé que vous ne pourrez faire autrement, non seulement de repousser l'initiative du député, mais de repousser toute initiative qui pourrait aller en c ...[+++]


Section (2) makes similar provisions for Orders of the Day interrupted due to an unscheduled adjournment of the House, either because a motion to adjourn was adopted (see Standing Order 60) or because the House lacked a quorum (see Standing Order 29).

Une disposition semblable est prévue au paragraphe (2) pour les cas où l’on doit interrompre le débat sur un ordre du jour en raison de l’ajournement imprévu de la Chambre, soit parce qu’elle a adopté une motion d’ajournement (voir l’article 60), soit parce qu’elle n’a pas le quorum (voir l’article 29).


In 1982, the House agreed to the recommendation of the Special Committee on Standing Orders and Procedure for a new Standing Order to be worded similarly to the many adjournment motions proposed beginning in 1940.

En 1982, la Chambre a accepté, conformément à la recommandation du Comité spécial du Règlement et de la procédure, de formuler un nouvel article qui reprenait la formulation utilisée dans les nombreuses motions d’ajournement proposées depuis 1940.


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to ensure that the EU’s acquis on data privacy is not compromised through the liberalisation of data flows, in particular in the area of e-commerce and financial services, while recognizing the relevance of data flows as a backbone of transatlantic trade and the digital economy; to incorporate, as a key point, a comprehensive and unambiguous horizontal self-standing provision, based on Article XIV of the General Agreement on Trade in services (GATS), that fully exempts the existing and future EU legal framework for the protection of personal data from the agreement without any condition that it must be consistent with other parts of the ...[+++]

veiller à ce que l'acquis européen en matière de protection des données ne soit pas mis en péril par la libéralisation des flux de données, en particulier dans le domaine du commerce électronique et des services financiers, tout en reconnaissant l'importance que revêtent les flux d'informations, qui constituent un élément essentiel du commerce transatlantique et de l'économie numérique; insérer, à titre hautement prioritaire, une disposition autonome transversale, de portée générale et dépourvue d'ambiguïté, fondée sur l'article XIV de l'accord général sur le commerce des services (AGCS), qui exclue totalement de l'accord le cadre juridique actuel et futur de l'Union européenne en matière de protection des données à caractère personnel, sa ...[+++]


to ensure that the EU’s acquis on data privacy is not compromised through the liberalisation of data flows, in particular in the area of e-commerce and financial services, while recognizing the relevance of data flows as a backbone of transatlantic trade and the digital economy; to incorporate, as a key point, a comprehensive and unambiguous horizontal self-standing provision, based on Article XIV of the General Agreement on Trade in services (GATS), that fully exempts the existing and future EU legal framework for the protection of personal data from the agreement without any condition that it must be consistent with other parts of the ...[+++]

veiller à ce que l'acquis européen en matière de protection des données ne soit pas mis en péril par la libéralisation des flux de données, en particulier dans le domaine du commerce électronique et des services financiers, tout en reconnaissant l'importance que revêtent les flux d'informations, qui constituent un élément essentiel du commerce transatlantique et de l'économie numérique; insérer, à titre hautement prioritaire, une disposition autonome transversale, de portée générale et dépourvue d'ambiguïté, fondée sur l'article XIV de l'accord général sur le commerce des services (AGCS), qui exclue totalement de l'accord le cadre juridique actuel et futur de l'Union européenne en matière de protection des données à caractère personnel, sa ...[+++]


(xii) to ensure that the EU’s acquis on data privacy is not compromised through the liberalisation of data flows, in particular in the area of e-commerce and financial services, while recognizing the relevance of data flows as a backbone of transatlantic trade and the digital economy; to incorporate, as a key point, a comprehensive and unambiguous horizontal self-standing provision, based on Article XIV of the General Agreement on Trade in services (GATS), that fully exempts the existing and future EU legal framework for the protection of personal data from the agreement without any condition that it must be consistent with other parts ...[+++]

xii) veiller à ce que l'acquis européen en matière de protection des données ne soit pas mis en péril par la libéralisation des flux de données, en particulier dans le domaine du commerce électronique et des services financiers, tout en reconnaissant l'importance que revêtent les flux d'informations, qui constituent un élément essentiel du commerce transatlantique et de l'économie numérique; insérer, à titre hautement prioritaire, une disposition autonome transversale, de portée générale et dépourvue d'ambiguïté, fondée sur l'article XIV de l'accord général sur le commerce des services (AGCS), qui exclue totalement de l'accord le cadre juridique actuel et futur de l'Union européenne en matière de protection des données à caractère personne ...[+++]


The committee, as the government whip has indicated, has the responsibility, under our Standing Orders as approved by the House, to deal with that matter and similar matters related to the Standing Orders, which include appendix 1, the conflict of interest guidelines for members of the House of Commons.

Comme l'a indiqué le whip du gouvernement, le comité est chargé, en vertu de notre Règlement, approuvé par la Chambre, d'étudier cette question et toute autre question semblable liée au Règlement, dont fait partie l'annexe 1, soit le Code régissant les conflits d’intérêts des députés.


31. Calls on the Commission to look into the possibility of setting up a programme similar to the MEDIA Programme, complete the procedures for implementing the initiative for the European digital library, stimulate and support the music, theatre and publishing industries in order to facilitate the transnational distribution of works, and, as a preliminary step, set up a mechanism under the 'Culture' programme allowing non-audiovisual cultural industries to have access to Community funding ...[+++]

31. demande à la Commission de réfléchir à la possibilité de mettre en place un programme similaire au programme MEDIA, de mener à bien les procédures en vue de la mise en œuvre de l'initiative relative à la Bibliothèque numérique européenne, d'encourager et de soutenir les secteurs de la musique, du théâtre et de l'édition afin de faciliter la distribution transnationale des œuvres et, en tant que préalable, de mettre en place au titre du programme "Culture" un mécanisme permettant aux industries culturelles non audiovisuelles d'avoir accès aux financements communautaires pour promouvoir les livres ...[+++]


30. Calls on the Commission to look into the possibility of setting up a programme similar to the MEDIA Programme, complete the procedures for implementing the initiative for the European digital library, stimulate and support the music, theatre and publishing industries in order to facilitate the transnational distribution of works, and, as a preliminary step, set up a mechanism under the 'Culture' programme allowing non-audiovisual cultural industries to have access to Community funding ...[+++]

30. demande à la Commission de réfléchir à la possibilité de mettre en place un programme similaire au programme MEDIA, mener à bien les procédures en vue de la mise en œuvre de l'initiative relative à la Bibliothèque numérique européenne, encourager et soutenir les secteurs de la musique, du théâtre et de l'édition afin de faciliter la distribution transnationale des œuvres et, en préalable, mettre en place dans le programme "Culture" un mécanisme permettant aux industries culturelles non audiovisuelles d’avoir accès aux financements communautaires pour promouvoir les livres (stands ...[+++]




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Date index: 2021-03-23
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