Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
City supply
Exempt supply
Exemption from tax liability
Oxygen supply from the water surface
Supply that is exempt from the tax
Wastes from halogen chemical processes
Water supply from the mains

Vertaling van "strategic supplies from " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
wastes from sulphur chemical processes (production and transformation) and desulphurisation processes | wastes from the manufacture, formulation, supply and use of sulphur chemicals, sulphur chemical processes and desulphurisation processes | wastes from the MFSU of sulphur chemicals, sulphur chemical processes and desulphurisation processes

déchets provenant de la chimie du soufre(production et transformation)et des procédés de désulfuration


wastes from production of silicon and silicon derivatives | wastes from the manufacture, formulation, supply and use of silicon and silicon derivatives | wastes from the MFSU of silicon and silicon derivatives

déchets provenant de la production du silicium et des dérivés du silicium


wastes from halogen chemical processes | wastes from the manufacture, formulation, supply and use of halogens and halogen chemical processes | wastes from the MFSU of halogens and halogen chemical processes

déchets provenant de la chimie des halogènes


Order Transferring to the Department of National Defence the Control and Supervision of the Realty Services Group from the Department of Public Works and the Material Management Group from the Department of Supply and Services (Goose Bay, Newfoundland)

Décret transférant au ministère de la Défense nationale la responsabilité à l'égard du groupe des services immobiliers du ministère des Travaux publics et du groupe de la gestion du matériel du ministère des Approvisionnements et Services (Goose Bay (Terr


water supply from the mains | city supply

ressources publiques en eau


supply that is exempt from the tax (1) | exempt supply (2)

opération exclue du champ de l'impôt


International Symposium on Higher Education and Strategic Partnerships: The Challenge of Global Competitiveness from a North American Perspective

Symposium international sur l'enseignement supérieur et les partenariats stratégiques : Le défi de la compétitivité à l'échelle mondiale dans une perspective nord-américaine


East-West Relations in Transition: Towards a New European Order. Excerpts from a Report of the Strategic Assessment Group of Experts, to the Canadian Institute for International Peace and Security

East-West Relations in Transition : Towards an New European Order. Excerpts from a Report of the Strategic Assessment Group of Experts, to the Canadian Institute for International Peace and Security


exempt supply (1) | exemption from tax liability (2)

exclusion du champ de l'impôt


oxygen supply from the water surface

alimentation en oxygène à partir de la surface de l'eau
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- The Southern Mediterranean is strategically important for the EU in terms of security of gas and oil supplies from some of the countries but also more broadly in terms of transit from the region and beyond. There is clear potential for building an EU-Mediterranean partnership in the production and management of renewables, in particular solar and wind energy, and in having a joined-up approach to ensuring energy security.

- Le sud de la Méditerranée revêt une importance stratégique pour la sécurité des approvisionnements de l'UE en gaz et en pétrole en provenance de certains pays de la région, mais également, et d'une manière plus générale, pour le transit de ces produits énergétiques, qu'ils proviennent de pays de la région ou d'autres pays. Il existe indéniablement des perspectives de création d'un partenariat euro-méditerranéen pour la production et la gestion des sources d'énergie renouvelables, en particulier les énergies solaire et éolienne, et d'adoption d'une approche concertée afin de garantir la sécurité énergétique.


The European space industrial policy should cover the whole supply chain, including SMEs, to ensure greater international competitiveness and non-dependence in strategic sectors (such as launchers) and the development of a market for space products and services, notably new satellite-enabled services from GNSS (Global Navigation Satellite Systems), GMES (Global Monitoring for Environment and Security) and satellite communications i ...[+++]

La politique européenne de l’industrie spatiale devrait couvrir la totalité de la chaîne d’approvisionnement, y compris les PME, afin d’assurer une meilleure compétitivité internationale et la non-dépendance de secteurs stratégiques (tels que celui des lanceurs) ainsi que le développement d’un marché des produits et services spatiaux, notamment les nouveaux services satellitaires basés sur des infrastructures GNSS ( Global Navigation Satellite Systems ), GMES ( Global Monitoring for Environment and Security ) et de communications par satellite.


This could be augmented with a strategic objective which balanced the goals of sustainable energy use, competitiveness and security of supply; for example, by aiming for a minimum level of the overall EU energy mix to come from secure and low-carbon energy sources.

À cela pourrait s’ajouter un objectif stratégique qui assure l’équilibre entre les objectifs d’utilisation durable de l’énergie, de compétitivité et de sécurité d’approvisionnement; par exemple, un des objectifs pourrait être une proportion minimum de sources d’énergie sûres et à faible teneur en carbone dans le bouquet énergétique global de l’UE.


Points out that while private, own-brand labelled products can bring increased value, choice and ‘fair trade’ products to consumers, they also represent a strategic issue in the medium- and long-term, as they introduce a horizontal dimension to competition in respect of industrial brands that had never previously been a factor and that can give an unfair and anti-competitive position to retailers, who become both customer and competitor; draws attention to the existence of a ‘risk threshold’ beyond which the market penetration of own brands in a given category of product could turn the current positive effects of own brands into negativ ...[+++]

constate que, si les produits sous marque propre peuvent apporter aux consommateurs une valeur ajoutée, un choix plus large et une plus grande équité commerciale, ils peuvent également revêtir une dimension stratégique à moyen et long terme, étant donné qu'ils introduisent une concurrence horizontale à l'égard des marques industrielles dont il n'a jamais été tenu compte auparavant et peuvent conférer une position inéquitable et anti-concurrentielle aux distributeurs, qui deviennent à la fois clients et concurrents; attire l'attention sur l'existence d'un «seuil de risque» au-delà duquel la pénétration des marques de distributeur sur le ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
16. Is of the view that the importance of the foreign policy dimension of energy security, including the Union's dependence on energy and other strategic supplies from unstable or undemocratic countries and regions, will continue to increase; recommends wide-ranging diversification of energy sources and energy transport routes and increased energy efficiency as well as solidarity in energy security policy among EU Member States; deplores the uncoordinated signing of bilateral energy agreements by Member States, which undermine the interests, and call into question, the strategic projects of the Union as a whole and of other Member Stat ...[+++]

16.estime que l'importante dimension de politique étrangère de la sécurité énergétique ainsi que la dépendance de l'Union vis-à-vis de pays et de régions instables ou non démocratiques pour son approvisionnement en énergie et en autres produits stratégiques continueront à augmenter; recommande une large diversification des sources d'énergie et des itinéraires de transport de l'énergie ainsi qu'une amélioration de l'efficacité énergétique et davantage de solidarité en matière de politique énergétique entre les États membres de l'Union; regrette que les États membres signent des accords bilatéraux de fourniture d'énergie sans coordonner ...[+++]


16. Is of the view that the importance of the foreign policy dimension of energy security, including the Union's dependence on energy and other strategic supplies from unstable or undemocratic countries and regions, will continue to increase; recommends wide-ranging diversification of energy sources and energy transport routes and increased energy efficiency as well as solidarity in energy security policy among Member States; deplores the uncoordinated signing of bilateral energy agreements by Member States, which undermine the interests, and call into question the strategic projects, of the Union as a whole and of other Member States; ...[+++]

16. estime que l'importante dimension de politique étrangère de la sécurité énergétique, y compris la dépendance de l'Union vis-à-vis de pays et de régions instables ou non démocratiques pour son approvisionnement en énergie et en autres produits stratégiques, continuera à augmenter; recommande une large diversification des sources d'énergie et des itinéraires de transport de l'énergie ainsi qu'une amélioration de l'efficacité énergétique et davantage de solidarité en matière de politique de sécurité énergétique entre les États membres; regrette que les États membres signent des accords bilatéraux de fourniture d'énergie sans coordonne ...[+++]


16. Is of the view that the importance of the foreign policy dimension of energy security, including the Union's dependence on energy and other strategic supplies from unstable or undemocratic countries and regions, will continue to increase; recommends wide-ranging diversification of energy sources and energy transport routes and increased energy efficiency as well as solidarity in energy security policy among Member States; deplores the uncoordinated signing of bilateral energy agreements by Member States, which undermine the interests, and call into question the strategic projects, of the Union as a whole and of other Member States; ...[+++]

16. estime que l'importante dimension de politique étrangère de la sécurité énergétique, y compris la dépendance de l'Union vis-à-vis de pays et de régions instables ou non démocratiques pour son approvisionnement en énergie et en autres produits stratégiques, continuera à augmenter; recommande une large diversification des sources d'énergie et des itinéraires de transport de l'énergie ainsi qu'une amélioration de l'efficacité énergétique et davantage de solidarité en matière de politique de sécurité énergétique entre les États membres; regrette que les États membres signent des accords bilatéraux de fourniture d'énergie sans coordonne ...[+++]


21. Emphasises the important foreign policy dimension of energy security issues, including the Union's dependence on energy and other strategic supplies from countries and regions that are increasingly unstable, as well as the question of access to and the development of alternative sources; rejects any restriction of energy supplies as a political instrument, and underlines the need for solidarity in energy policy among EU Member States; is of the view that every effort should be made to reduce such dependence; underlines the need for the Union's external action to be directed towards a common strategy and support for projects geared ...[+++]

21. souligne l'importante dimension de politique étrangère des problèmes de sécurité énergétique, y compris la dépendance croissante de l'Union, pour ce qui est des approvisionnements énergétiques et autres approvisionnements stratégiques, à l'égard de pays ou de régions de plus en plus instables, de même que la question de l'accès aux sources de remplacement et du développement de celles-ci; rejette toute restriction d'approvisionnement énergétique en tant qu'instrument politique, et souligne que la solidarité en matière de politique énergétique est nécessaire entre les États membres de l'Union européenne; estime que tout devrait être fait pour réduire la dépendance énergétique; souligne la nécessité pour l'Union d'orienter son action extérieure ...[+++]


19. Suggests that the feasibility of constructing oil and gas pipelines from the Middle East and West Africa to Europe should be investigated with an eye to potential strategic supply benefits in the longer term;

19. suggère d'étudier la faisabilité de la construction d'oléoducs et de gazoducs entre le Moyen-Orient et l'Afrique occidentale et l'Europe en vue de bénéficier d'avantages potentiels à long terme en ce qui concerne l'approvisionnement stratégique;


The role of Europol is particularly important.[xxxii] It can provide access to intelligence databases and offers operational support through the exchange of intelligence and expert advice.[xxxiii] It shall facilitate the exchange of information and provide operational analysis for Member States and generate strategic reports on the basis of the information and intelligence supplied by Member States, generated by Europol or gathered from other sources ...[+++]

Le rôle d’Europol est particulièrement important[xxxii]. Cet office peut fournir un accès à des banques de renseignements et propose une aide opérationnelle au travers de l’échange de renseignements et de conseils spécialisés[xxxiii]. Son rôle est de faciliter l'échange d'informations, de fournir des analyses opérationnelles aux États membres et de produire des rapports stratégiques sur la base des informations et des renseignements fournis par les États membres, recueillis par ses soins ou obtenus auprès d’autres sources.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'strategic supplies from' ->

Date index: 2022-09-10
w