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4.7
EU 2020 strategy
EU Strategy for jobs and growth
EU energy policy
EU energy strategy
EU growth strategy
EU strategy
Encourage adoption of behaviours that protect health
Encourage adoption of healthy behaviours
Encourage counselled clients to examine themselves
Encourage healthy behaviours
Encouragement of home ownership
Encouragement of home ownership using pension assets
Energy union
Europe 2020 Strategy for Jobs and Growth
Europe 2020 strategy
European Union energy policy
European Union energy strategy
European growth initiative
Growth strategy of the EU
Growth strategy of the European Union
INFO 2000
Political agenda of the EU
Political agenda of the European Union
Political priority of the EU
Political priority of the European Union
Promote healthy lifestyle behaviours
Strategic agenda for the EU
Strategic agenda of the European Union
Strategy of the EU
Strategy of the European Union
Use pedagogic tools to encourage the creative process

Vertaling van "strategy encouraging " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
facilitate creative engagement by employing pedagogic strategies | use pedagogic tools to encourage the creative process | employ pedagogic strategies to facilitate creative engagement | use pedagogic strategies to facilitate creative processes

appliquer des stratégies pédagogiques pour faciliter l'engagement créatif


overall strategy covering a co-ordinated and controlled policy for encouraging demand

stratégie d'ensemble comportant une politique coordonnée et volontariste de soutien de la demande


encourage counselled clients to carry out self-examination | encourage counselled clients to conduct self-examination | encourage counselled client to examine himself/herself | encourage counselled clients to examine themselves

encourager les clients conseillés à s’auto-examiner


encourage adoption of healthy behaviours | promote healthy lifestyle behaviours | encourage adoption of behaviours that protect health | encourage healthy behaviours

encourager les comportements sains


EU growth strategy [ Europe 2020 strategy | European growth initiative | EU Strategy for jobs and growth | EU strategy for jobs and smart, sustainable and inclusive growth | EU strategy for smart, sustainable and inclusive growth | growth strategy of the EU | growth strategy of the European Union ]

stratégie européenne pour la croissance [ initiative de croissance européenne | stratégie «Europe 2020» | stratégie de l’UE pour l’emploi et la croissance | stratégie de l’UE pour l’emploi et une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie de l’UE pour une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie Europe 2020 | stratégie pour la croissance de l’UE | stratégie pour la croissance de l’Union européenne ]


encouragement of the use of pension scheme assets for home ownership | encouragement of the use of vested pension accruals for home ownership | encouragement of home ownership using pension assets | encouragement of home ownership

encouragement à la propriété du logement au moyen de la prévoyance professionnelle | encouragement à la propriété du logement


EU 2020 strategy | EUROPE 2020 A strategy for smart, sustainable and inclusive growth | Europe 2020 strategy | Europe 2020 Strategy for Jobs and Growth | Europe 2020 strategy for jobs and smart, sustainable and inclusive growth

stratégie UE 2020 | stratégie de l'UE pour 2020 | stratégie Europe 2020 | Stratégie Europe 2020 pour l'emploi et la croissance | stratégie Europe 2020 pour l'emploi et une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie pour une croissance intelligente, durable et inclusive


Community programme to stimulate the development of a European multimedia content industry and to encourage the use of multimedia content in the emerging information society | Multiannual Community programme to stimulate the development of a European multimedia content industry and to encourage the use of multimedia content in the emerging information society | INFO 2000 [Abbr.]

programme communautaire pluriannuel visant à stimuler le développement d'une industrie européenne de contenu multimédia et à encourager l'utilisation du contenu multimédia dans la nouvelle société de l'information | INFO 2000 [Abbr.]


EU strategy [ political agenda of the EU | political agenda of the European Union | political priority of the EU | political priority of the European Union | strategic agenda for the EU | strategic agenda of the European Union | strategy of the EU | strategy of the European Union ]

stratégie de l’UE [ agenda politique de l’UE | agenda politique de l’Union européenne | agenda stratégique de l’UE | agenda stratégique de l’Union européenne | priorité politique de l’UE | priorité politique de l’Union européenne | stratégie de l’Union européenne ]


EU energy policy [4.7] [ energy union | EU energy strategy | European Union energy policy | European Union energy strategy ]

politique énergétique de l'UE [4.7] [ politique énergétique de l'Union européenne | stratégie énergétique de l’UE | stratégie énergétique de l’Union européenne | union de l'énergie | union européenne de l'énergie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
71. Regards biodiversity loss outside protected nature areas as a gap in the strategy; encourages the Commission and the Member States to gather information about these habitats and species and to develop appropriate frameworks to prevent habitat fragmentation and the net loss of biodiversity and ecosystem services by working with local authorities and civil society;

71. estime que la perte de biodiversité en dehors des zones naturelles protégées crée un hiatus au sein de la stratégie; encourage la Commission et les États membres à rassembler des informations sur ces habitats et ces espèces et à développer un cadre approprié pour prévenir la fragmentation de l'habitat et éviter des pertes nettes de biodiversité et des services écosystémiques en collaborant avec les autorités locales et la société civile;


Whether the deficit is in access to capital for small business; the opportunity to educate our children close to home; community literacy issues; immigration strategies; the development of a biofuel industry; defining, capitalizing and improving transportation corridors; rejuvenating the legion of volunteers in our community; facilitating municipal or organizational cooperation; the development of value-added processing strategies; encouraging our youth through leadership and learning opportunities; building on cultural stre ...[+++]

Que le déficit se traduise par un accès au capital pour de petites entreprises, et l'occasion d'éduquer nos enfants près de chez nous, les questions d'alphabétisation communautaire, les stratégies d'immigration, le développement du secteur du biogazole, la définition et l'amélioration des couloirs de transport, le rajeunissement de la légion de bénévoles dans notre collectivité, ainsi que faciliter la collaboration municipale ou organisationnelle, développer des stratégies de transformation à valeur ajoutée, encourager nos jeunes grâce à ...[+++]


Some of what comes out in the second strategy encourages that this continue at an accelerated rate, particularly partnerships, because with limited resources, no one group can really do by themselves any more all the research that needs to be done, whether they're private or public.

Dans notre deuxième stratégie, nous encourageons notamment la poursuite de ce genre de chose, à un rythme accéléré, les partenariats surtout, car compte tenu de nos ressources limitées, aucun groupe ne peut plus se permettre de réaliser seul toute la recherche nécessaire, que ce soit dans le secteur public ou privé.


97. Calls on the Commission and the Member States to ensure that measures are taken to prevent both the entry of new invasive alien species into the EU and the spread of currently established invasive alien species to new areas; calls, in particular, for clear guidelines under the CAP Rural Development Regulation in order to ensure that afforestation does not harm biodiversity and to prevent the provision of financial support for the planting of invasive alien species; underlines the need for ambitious strategies and up-to-date inventories both at the EU level and in the Member States; takes the view that these strategies should not focus solely on those species considered to be a ‘priority’, as suggested in Target 5 of the Bio ...[+++]

97. invite la Commission et les États membres à veiller à ce que les mesures prises empêchent tant l'entrée de nouvelles espèces exotiques envahissantes dans l'Union que la diffusion d'espèces exotiques envahissantes actuellement présentes vers de nouvelles zones; demande plus particulièrement des lignes directrices claires au titre des règles en matière de développement rural de la PAC, afin de garantir que le boisement ne nuise pas à la biodiversité et d'empêcher le soutien financier à la plantation d'espèces exotiques et envahissantes; demande plus particulièrement des lignes directrices claires au titre des règles en matière de développement rural de la PAC, afin de garantir que le boisement ne nuise pas à la biodiversité et d'empêche ...[+++]


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95. Calls on the Commission and the Member States to ensure that measures are taken to prevent both the entry of new invasive alien species into the EU and the spread of currently established invasive alien species to new areas; calls, in particular, for clear guidelines under the CAP Rural Development Regulation in order to ensure that afforestation does not harm biodiversity and to prevent the provision of financial support for the planting of invasive alien species; underlines the need for ambitious strategies and up-to-date inventories both at the EU level and in the Member States; takes the view that these strategies should not focus solely on those species considered to be a ‘priority’, as suggested in Target 5 of the Bio ...[+++]

95. invite la Commission et les États membres à veiller à ce que les mesures prises empêchent tant l'entrée de nouvelles espèces exotiques envahissantes dans l'Union que la diffusion d'espèces exotiques envahissantes actuellement présentes vers de nouvelles zones; demande plus particulièrement des lignes directrices claires au titre des règles en matière de développement rural de la PAC, afin de garantir que le boisement ne nuise pas à la biodiversité et d'empêcher le soutien financier à la plantation d'espèces exotiques et envahissantes; insiste sur la nécessité de stratégies ambitieuses et d'inventaires à jour tant au niveau de l'Uni ...[+++]


8. Notes the Commission's efforts to meet the targets for the employment rate set in the Lisbon Strategy; encourages the Commission to continue developing a common approach to flexicurity, which should promote, on the one hand, greater flexibility on the labour market and, on the other, security for workers, accompanied by a balanced implementation of the four pillars of flexicurity, which may be necessary to achieve more favourable economic effects;

8. prend acte des efforts accomplis par la Commission pour atteindre les objectifs en matière d'emploi fixés dans la stratégie de Lisbonne; encourage la Commission à continuer à mettre en place une approche commune en matière de flexisécurité, qui promeuve, d'une part, une flexibilité accrue sur le marché du travail et, d'autre part, la sécurité des travailleurs, allant de pair avec une mise en œuvre équilibrée des quatre piliers de la flexisécurité, qui pourrait être nécessaire pour obtenir de meilleurs résultats économiques;


8. Notes the Commission's efforts to meet the targets for the employment rate set in the Lisbon Strategy; encourages the Commission to continue developing a common approach to flexicurity, which should promote, on the one hand, greater flexibility on the labour market and, on the other, security for workers, accompanied by a balanced implementation of the four pillars of flexicurity, which may be necessary to achieve more favourable economic effects;

8. prend acte des efforts accomplis par la Commission pour atteindre les objectifs en matière d'emploi fixés dans la stratégie de Lisbonne; encourage la Commission à continuer à mettre en place une approche commune en matière de flexisécurité, qui promeuve, d'une part, une flexibilité accrue sur le marché du travail et, d'autre part, la sécurité des travailleurs, allant de pair avec une mise en œuvre équilibrée des quatre piliers de la flexisécurité, qui pourrait être nécessaire pour obtenir de meilleurs résultats économiques;


Mr. Bernard Patry (Pierrefonds—Dollard, Lib.): Mr. Speaker, over the past few months, this government has worked with provincial and territorial partners on the Canadian Healthy Living Strategy encouraging Canadians to eat a balanced diet and be more active.

M. Bernard Patry (Pierrefonds—Dollard, Lib.): Monsieur le Président, au cours des derniers mois, ce gouvernement a travaillé avec nos partenaires provinciaux et territoriaux à une Stratégie canadienne pour vivre en santé, laquelle stratégie encouragera les Canadiens à avoir une alimentation équilibrée et à être encore plus actifs.


Mr. Brian Fitzpatrick: The government, through your department, I believe, is trying to lead an innovation strategy, encourage entrepreneurship in the region, and so on.

M. Brian Fitzpatrick: Le gouvernement, par le biais de votre ministère, cherche à conduire une stratégie d'innovation et à encourager l'entreprenariat, etc.


take into account the results of national and international research, and existing national cardiovascular health strategies, encourage networking and the exchange of information between stakeholders, including professional, non-governmental and consumer organisations, consider the identification of best practice guidelines, in consultation with Member States, to enhance the co-ordination of population and individual high risk groups' health and prevention policies and programmes, strengthen the comparability of data on healthy lifestyles and behaviours data across Member States, as well as to study the possibility of using standardised ...[+++]

à tenir compte des résultats des recherches menées au niveau national et international, ainsi que des stratégies nationales existantes en matière de santé cardio-vasculaire; à encourager l'établissement de contacts et l'échange d'informations entre les parties intéressées, y compris les organisations professionnelles et non gouvernementales ainsi que les associations de consommateurs; à envisager l'établissement de recommandations relatives aux meilleures pratiques, en consultation avec les États membres, afin d'améliorer la coordin ...[+++]


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