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4.7
EU 2020 strategy
EU Strategy for jobs and growth
EU energy policy
EU energy strategy
EU growth strategy
EU strategy
Energy union
Europe 2020 Strategy for Jobs and Growth
Europe 2020 strategy
European Union energy policy
European Union energy strategy
European growth initiative
Field of migration
GOL migration strategy
Government On-Line migration strategy
Growth strategy of the EU
Growth strategy of the European Union
Illegal migration
Irregular migration
Migration Strategy
Migration sector
Political agenda of the EU
Political agenda of the European Union
Political priority of the EU
Political priority of the European Union
Sphere of migration
Strategic agenda for the EU
Strategic agenda of the European Union
Strategy of the EU
Strategy of the European Union

Vertaling van "strategy on migration " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
GOL migration strategy [ Government On-Line migration strategy ]

stratégie de migration vers le GED [ stratégie de migration vers le Gouvernement en direct ]


EU growth strategy [ Europe 2020 strategy | European growth initiative | EU Strategy for jobs and growth | EU strategy for jobs and smart, sustainable and inclusive growth | EU strategy for smart, sustainable and inclusive growth | growth strategy of the EU | growth strategy of the European Union ]

stratégie européenne pour la croissance [ initiative de croissance européenne | stratégie «Europe 2020» | stratégie de l’UE pour l’emploi et la croissance | stratégie de l’UE pour l’emploi et une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie de l’UE pour une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie Europe 2020 | stratégie pour la croissance de l’UE | stratégie pour la croissance de l’Union européenne ]




Division for Migration, Internal Security and Strategies

Division migration, sécurité intérieure et stratégie


Business Returns and Payments Processing Architecture Migration Strategy

Stratégie de migration pour l'architecture concernant les déclarations des entreprises et le traitement des versements


EU 2020 strategy | EUROPE 2020 A strategy for smart, sustainable and inclusive growth | Europe 2020 strategy | Europe 2020 Strategy for Jobs and Growth | Europe 2020 strategy for jobs and smart, sustainable and inclusive growth

stratégie UE 2020 | stratégie de l'UE pour 2020 | stratégie Europe 2020 | Stratégie Europe 2020 pour l'emploi et la croissance | stratégie Europe 2020 pour l'emploi et une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie pour une croissance intelligente, durable et inclusive


EU strategy [ political agenda of the EU | political agenda of the European Union | political priority of the EU | political priority of the European Union | strategic agenda for the EU | strategic agenda of the European Union | strategy of the EU | strategy of the European Union ]

stratégie de l’UE [ agenda politique de l’UE | agenda politique de l’Union européenne | agenda stratégique de l’UE | agenda stratégique de l’Union européenne | priorité politique de l’UE | priorité politique de l’Union européenne | stratégie de l’Union européenne ]


EU energy policy [4.7] [ energy union | EU energy strategy | European Union energy policy | European Union energy strategy ]

politique énergétique de l'UE [4.7] [ politique énergétique de l'Union européenne | stratégie énergétique de l’UE | stratégie énergétique de l’Union européenne | union de l'énergie | union européenne de l'énergie ]


migration sector | sphere of migration | field of migration

domaine des migrations | domaine migratoire


illegal migration | irregular migration

migration illégale | migration irrégulière | migration clandestine
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
31. Recalls that all states have an obligation to respect and protect the human rights of all individuals under their jurisdiction, regardless of their nationality or origin and regardless of their immigration status; recalls that a global strategy on migration is closely linked with development and humanitarian policies, including setting up humanitarian corridors and delivering humanitarian visas; reiterates its call for all migration cooperation and readmission agreements with non EU-states to comply with international law; recalls that the return of migrants should only be carried out with full respect for the migrants’ rights, ba ...[+++]

31. rappelle que tous les États sont tenus de respecter et de protéger les droits fondamentaux de toutes les personnes relevant de leur compétence, indépendamment de leur nationalité ou de leur origine et quel que soit leur statut d'immigration; rappelle que les stratégies globales en matière de migration sont étroitement liées à la politique de développement et à l'action humanitaire, notamment pour la mise en place de couloirs h ...[+++]


70. Stresses the urgent need to tackle the root causes of migration flows and, therefore, to address the external dimension of the refugee crisis, including by finding sustainable solutions to conflicts in our neighbourhood, through building cooperation and partnerships with the third countries concerned and through EU external policies; underlines the need for a comprehensive human rights-based approach to migration, and calls on the EU to reinforce its collaboration with the UN, including its agencies, as well as with regional organisations, governments and NGOs, in order to address the root causes of migration flows and improve the situation in refugee camps located near conflict areas; reiterates its call on the EU to ensure that all ...[+++]

70. souligne qu'il est urgent de s'attaquer aux causes profondes des flux migratoires et, dès lors, de s'attaquer à la dimension extérieure de la crise des réfugiés, notamment en trouvant des solutions durables aux conflits dans notre voisinage par la mise en place de dispositifs de coopération et de partenariats avec les pays tiers concernés ainsi que dans le cadre de l'action extérieure de l'Union; souligne qu'il faut une stratégie globale fondée sur les droits de l'homme à l'égard de la migration et demande à l'Union de renforcer ...[+++]


70. Stresses the urgent need to tackle the root causes of migration flows and, therefore, to address the external dimension of the refugee crisis, including by finding sustainable solutions to conflicts in our neighbourhood, through building cooperation and partnerships with the third countries concerned and through EU external policies; underlines the need for a comprehensive human rights-based approach to migration, and calls on the EU to reinforce its collaboration with the UN, including its agencies, as well as with regional organisations, governments and NGOs, in order to address the root causes of migration flows and improve the situation in refugee camps located near conflict areas; reiterates its call on the EU to ensure that all ...[+++]

70. souligne qu'il est urgent de s'attaquer aux causes profondes des flux migratoires et, dès lors, de s'attaquer à la dimension extérieure de la crise des réfugiés, notamment en trouvant des solutions durables aux conflits dans notre voisinage par la mise en place de dispositifs de coopération et de partenariats avec les pays tiers concernés ainsi que dans le cadre de l'action extérieure de l'Union; souligne qu'il faut une stratégie globale fondée sur les droits de l'homme à l'égard de la migration et demande à l'Union de renforcer ...[+++]


124. Calls upon the Commission to present, without delay, two separate strategies concerning migration, in order to address the distinctly separate and unique legislative requirements and action for legal and economic migration, and asylum and refugees;

124. demande à la Commission de présenter, sans délai, deux stratégies séparées concernant l'immigration, afin de répondre aux exigences législatives et aux mesures nettement distinctes et uniques pour l'immigration légale et économique, et les demandeurs d'asile et les réfugiés;


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Ensure that development strategies recognise migration and mobility as 'enabling factors' for development.

faire en sorte que les stratégies de développement reconnaissent les migrations et la mobilité comme facteurs de développement;


We need the European Union, we need assistance and we need the political role of Europe to plan a new neighbourhood policy and a more efficient strategy on migration, starting from the failure of the Dublin system and the observation that Lampedusa is not only the border of Italy but also that of Europe.

Nous avons besoin de l’Union européenne, nous avons besoin d’aide et nous avons besoin du rôle politique de l’Europe pour planifier une nouvelle politique de voisinage et une stratégie de migration plus efficace, à commencer par l’échec du système de Dublin et l’observation que Lampedusa n’est pas seulement la frontière de l’Italie mais également celle de l’Europe.


(Return tabled) Question No. 141 Ms. Kirsty Duncan: With respect to climate change and international and national security: (a) what does the government project are the potential impacts on currently stable regions of the world of such climate change-related phenomena as, but not limited to, (i) rises in sea level, (ii) increases in extreme weather events, (iii) increases in the spread of infectious disease, (iv) increases in environmental refugees; (b) what does the government project will be (i) the consequences of the impacts identified in (a)(ii), (a)(iii), and (a)(iv) on domestic military missions, (ii) the consequences of (a)(i), (a)(ii), (a)(iii), (a)(iv) and (b)(i) in terms of the military’s capacity to respond and the availability ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 141 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les changements climatiques ainsi que la sécurité internationale et nationale: a) quelles seront, selon les prévisions du gouvernement, les répercussions éventuelles sur des régions actuellement stables du monde de phénomènes liés aux changements climatiques tels que, sans s’y limiter, (i) la montée du niveau des océans, (ii) l’augmentation du nombre des phénomènes météorologiques extrêmes, (iii) l’augmentation de la propagation des maladies infectieuses, (iv) l’augmentation du nombre de réfugiés environnementaux; b) quelles seront, selon les prévisions du gouvernement, (i) les conséquences des répercussions définies en a)(ii), a)(iii) et a)(iv) sur les missions ...[+++]


(Return tabled) Question No. 152 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the development of unconventional gas resources, including shale, tight and coal bed methane, and its possible impacts on the environment: (a) what, if any, research has the government undertaken regarding the development of unconventional gas resources, (i) what was the scope of this research in the areas of, but not limited to, air quality, aquatic and terrestrial ecosystem impacts, economic impacts, occupational risks, public safety concerns, and seismic risks, (ii) what, if any, resources did the government provide for this research, (iii) what, if any, process was e ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 152 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le développement des ressources gazières non classiques, y compris le gaz de schiste, le gaz de formation imperméable et le méthane de houille, et l’impact possible sur l’environnement: a) le cas échéant, quelles recherches le gouvernement a-t-il entreprises au sujet du développement des ressources gazières non classiques, (i) quelle était la portée de ces recherches pour ce qui est, par exemple, de la qualité de l’air, de l’impact sur les écosystèmes aquatiques et terrestres, des impacts économiques, des risques professionnels, de la sécurité publique et des r ...[+++]


In Morocco, the Commission is preparing a substantial package to support the new national strategy for migration management which includes initiatives on legal migration and border control.

Au Maroc, la Commission prépare un ensemble substantiel de mesures afin de soutenir la nouvelle stratégie nationale en faveur de la gestion des migrations, qui englobe des initiatives touchant aux migrations légales et au contrôle des frontières.


Delegations also pointed out a number of specific issues which in their view needed to be dealt with at Tampere, such as a common strategy on migration, codification of asylum law, the development of Europol, racism and xenophobia, youth crime, crime prevention, access to justice for all citizens, recognition of judgments, etc.

Les délégations ont par ailleurs cité un certain nombre de questions spécifiques qui, selon elles, doivent être traitées à Tampere : une stratégie commune concernant la migration, la codification du droit en matière d'asile, le développement d'Europol, le racisme et la xénophobie, la criminalité parmi les jeunes, la prévention de la criminalité, l'accès à la justice pour tous les citoyens, la reconnaissance des décisions judiciaires, etc.


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