Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assertion
Assertiveness
Confidence
Lack of self confidence
Lack of sense of personal worth
Psychogenic depression
Reactive depression
SCF
Self-assurance
Self-assured
Self-confidence
Single episodes of depressive reaction
Student Self-Assessment
Student government
Student management
Student self-government

Traduction de «students’ self-confidence » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: In typical mild, moderate, or severe depressive episodes, the patient suffers from lowering of mood, reduction of energy, and decrease in activity. Capacity for enjoyment, interest, and concentration is reduced, and marked tiredness after even minimum effort is common. Sleep is usually disturbed and appetite diminished. Self-esteem and self-confidence are almost always reduced and, even in the mild form, some ideas of guilt or worthlessness are often present. The lowered mood varies little from day to day, is unresponsive to circumstances and may be accompanied by so-called somatic symptoms, such as loss of interest and pleas ...[+++]

Définition: Dans les épisodes typiques de chacun des trois degrés de dépression: léger, moyen ou sévère, le sujet présente un abaissement de l'humeur, une réduction de l'énergie et une diminution de l'activité. Il existe une altération de la capacité à éprouver du plaisir, une perte d'intérêt, une diminution de l'aptitude à se concentrer, associées couramment à une fatigue importante, même après un effort minime. On observe habituellement des troubles du sommeil, et une diminution de l'appétit. Il existe presque toujours une diminution de l'estime de soi et de la confiance en soi et ...[+++]


student government [ student self-government | student management ]

gestion étudiante


self-confidence [ SCF | self-assurance ]

confiance en soi [ CS | assurance | aplomb ]




lack of self confidence | lack of sense of personal worth

sens déficient de sa propre valeur






assertion | self-assured | Assertiveness | confidence

assertivité | affirmation de soi | comportement assertif
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
42. Acknowledges that teachers play a major role in the formation of educational identities and have a significant impact on aspects of gendered behaviour in school; recalls that much has still to be done to empower teachers with regard to how they can best promote gender equality; insists, therefore, on the need to ensure comprehensive initial and ongoing equality training for teachers at all levels of formal and informal education, including peer learning and cooperation with external organisations and agencies, in order to build awareness of the impact of gender roles and stereotypes on their students’ self-confidence and their subj ...[+++]

42. reconnaît que les enseignants jouent un rôle de premier plan dans la construction de l'identité scolaire, et qu'ils ont une influence déterminante sur certains aspects des comportements sexués à l'école; rappelle qu'un effort important reste à faire pour former les enseignants aux moyens de favoriser au mieux l'égalité entre les hommes et les femmes; insiste, par conséquent, sur la nécessité d'assurer aux enseignants, à tous les niveaux de l'enseignement formel et informel, une solide formation initiale et continue, y compris via un apprentissage par les pairs et une coopération avec des organisations et agences externes, sur ces q ...[+++]


42. Acknowledges that teachers play a major role in the formation of educational identities and have a significant impact on aspects of gendered behaviour in school; recalls that much has still to be done to empower teachers with regard to how they can best promote gender equality; insists, therefore, on the need to ensure comprehensive initial and ongoing equality training for teachers at all levels of formal and informal education, including peer learning and cooperation with external organisations and agencies, in order to build awareness of the impact of gender roles and stereotypes on their students’ self-confidence and their subj ...[+++]

42. reconnaît que les enseignants jouent un rôle de premier plan dans la construction de l'identité scolaire, et qu'ils ont une influence déterminante sur certains aspects des comportements sexués à l'école; rappelle qu'un effort important reste à faire pour former les enseignants aux moyens de favoriser au mieux l'égalité entre les hommes et les femmes; insiste, par conséquent, sur la nécessité d'assurer aux enseignants, à tous les niveaux de l'enseignement formel et informel, une solide formation initiale et continue, y compris via un apprentissage par les pairs et une coopération avec des organisations et agences externes, sur ces q ...[+++]


42. Acknowledges that teachers play a major role in the formation of educational identities and have a significant impact on aspects of gendered behaviour in school; recalls that much has still to be done to empower teachers with regard to how they can best promote gender equality; insists, therefore, on the need to ensure comprehensive initial and ongoing equality training for teachers at all levels of formal and informal education, including peer learning and cooperation with external organisations and agencies, in order to build awareness of the impact of gender roles and stereotypes on their students’ self-confidence and their subj ...[+++]

42. reconnaît que les enseignants jouent un rôle de premier plan dans la construction de l'identité scolaire, et qu'ils ont une influence déterminante sur certains aspects des comportements sexués à l'école; rappelle qu'un effort important reste à faire pour former les enseignants aux moyens de favoriser au mieux l'égalité entre les hommes et les femmes; insiste, par conséquent, sur la nécessité d'assurer aux enseignants, à tous les niveaux de l'enseignement formel et informel, une solide formation initiale et continue, y compris via un apprentissage par les pairs et une coopération avec des organisations et agences externes, sur ces q ...[+++]


9. Acknowledges that teachers play a major role in the formation of educational identities and have a significant impact on aspects of gendered behaviour in school; recalls that much has yet to be done to empower teachers with regard to how they can best promote gender equality; insists, therefore, on the need to ensure comprehensive initial and ongoing equality training for teachers at all levels of formal and informal education, including peer-learning and cooperation with external organisations and agencies, in order to build awareness of the impact of gender roles and stereotypes on their students’ self-confidence and their subject ...[+++]

9. reconnaît que les enseignants jouent un rôle de premier plan dans la construction de l'identité scolaire, et qu'ils ont une influence déterminante sur certains aspects des comportements sexués à l'école; rappelle qu'un effort important reste à faire pour former les enseignants aux moyens de favoriser au mieux l'égalité entre hommes et femmes; insiste, par conséquent, sur la nécessité d'assurer aux enseignants, à tous les niveaux de l'enseignement formel et informel, une solide formation initiale et continue, y compris via un apprentissage par les pairs et une coopération avec des organisations et agences externes, sur ces questions ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
At the same time, education for entrepreneurship , meaning a sense of initiative, ability to turn ideas into practice, creativity and self-confidence, should be encouraged and accessible to all VET students, across all curricula and fields of study[25].

Parallèlement, il convient de favoriser l’enseignement de l’ entrepreneuriat – qui désigne l’esprit d’initiative, l’aptitude à mettre ses idées en pratique, la créativité et la confiance en soi – et de le rendre accessible à tous les étudiants de l’EFP, tous programmes d’études et toutes disciplines confondus[25].


Our government recognizes that language and culture also play an important role in helping first nations students build confidence and self-esteem.

Notre gouvernement sait que la langue et la culture jouent un rôle important quand vient le temps d'aider les élèves des Premières nations à avoir davantage confiance en leurs moyens et à améliorer leur estime de soi.


Through participation in mini-companies students can display their creativity, build up their self-confidence, learn how to work in a team, and become more willing to take responsibility and initiative.

En participant à des mini-entreprises, les étudiants peuvent démontrer leur créativité, acquérir de l'assurance, apprendre à travailler en équipe et développer leur inclination à accepter des responsabilités et à prendre des initiatives.


We need to learn more about arguing critically, about increasing students’ self-confidence and about increasing their ability to express themselves in language.

Nous devrions apprendre davantage à avoir l'esprit critique, à faire en sorte que l'étudiant ait davantage confiance en lui, à soutenir une faculté d'expression linguistique.


The students learn to develop public speaking skills and self-confidence.

Les élèves apprennent à développer l'art de parler en public et à avoir confiance en eux-mêmes.


Student participants tell me that this competition raises self-confidence and opens doors for many of them.

Les jeunes candidats me disent que le concours accroît leur confiance en eux-mêmes et ouvre des portes à beaucoup d'entre eux.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'students’ self-confidence' ->

Date index: 2022-12-03
w