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Concrete mixer truck driving
Decauville truck
Determine itineraries of bulk trucks
Fork lift carrier
Fork lift truck operator
Fork truck
Fork-lift
Fork-lift truck driver
Fork-lift truck operator
Forklift operator
Forklift truck
Forklift truck operator
Jubilee truck
Lift truck
Lift truck driver
Lift truck operator
Lift-truck operator
Lifting-truck operator
Light railway car
Light railway truck
Maintain mixer truck
Mechanical truck operator
Mixer truck maintaining
Mixer truck preparing
Operate concrete mixer truck
Operating concrete mixer truck
Operation of concrete mixer truck
Pallet carrier
Pallet truck
Prepare itineraries for bulk truck transportation
Prepare mixer truck
Schedule bulk truck journeys
Tractive motor truck
Truck for handling luggage
Truck for handling parcels

Vertaling van "study truck " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
provide itineraries for loading and movement of bulk trucks | schedule bulk truck journeys | determine itineraries of bulk trucks | prepare itineraries for bulk truck transportation

déterminer les itinéraires des camions de transport en vrac


fork lift carrier | fork truck | fork-lift | forklift truck | lift truck | pallet carrier | pallet truck

chariot élévateur | chariot élévateur à fourche | chariot élévateur automoteur | chariot leve-palettes | élévateur à fourche | leve-palettes


operating concrete mixer truck | operation of concrete mixer truck | concrete mixer truck driving | operate concrete mixer truck

conduire un camion malaxeur à béton | conduire une bétonnière


mixer truck preparing | prepare mixer truck | maintain mixer truck | mixer truck maintaining

entretenir un camion malaxeur


Accident NOS involving pick-up truck or van, nontraffic Occupant of pick-up truck or van injured in nontraffic accident NOS

Accident SAI impliquant une camionnette, en dehors de la circulation Occupant d'une camionnette blessé dans un accident SAI, en dehors de la circulation


Occupant of pick-up truck or van injured in collision with car, pick-up truck or van

Occupant d'une camionnette blessé dans une collision avec une automobile ou une camionnette


Decauville truck | Jubilee truck | light railway car | light railway truck

wagonnet


tractive motor truck | truck for handling luggage | truck for handling parcels

chariot tracteur de manutention


forklift truck operator | fork lift truck operator | fork-lift truck operator | forklift operator | lift truck operator | lift-truck operator | lifting-truck operator | mechanical truck operator | lift truck driver | fork-lift truck driver

cariste | conducteur de chariot élévateur | conductrice de chariot élévateur | opérateur de chariot élévateur | opératrice de chariot élévateur


Pedestrian injured in collision with car, pick-up truck or van

Piéton blessé dans une collision avec une automobile ou une camionnette
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As an example, a recent study[8] concluded that if we have an accident when driving at a speed of 50 km/h and we could brake half a second earlier, we could reduce the crash energy by 50%, but an analysis of German accidents showed that 39% of passenger vehicles and 26% of trucks do not activate brakes before a collision and some 40% more do not brake effectively, underlying our limits as drivers.

À titre d’exemple, une étude récente[8] a conclu qu’en cas d’accident à une vitesse de 50 km/h, un freinage effectué une demi seconde plus tôt, diminuerait l’énergie provoquée par le choc de 50 %. Or, une analyse des accidents survenus en Allemagne a montré que 39 % des véhicules de tourisme et 26 % des camions ne freinent pas avant une collision et qu’environ 40% ne freinent pas efficacement ce qui met en évidence nos limites en tant que conducteurs.


Following the upgrading of the border crossing it was estimated in the project feasibility study that the number of trucks would grow but still only to approximately 5000 per annum by 2000.

À la suite de la modernisation du poste frontière, l'étude de faisabilité du projet a estimé que le nombre des poids lourds allait augmenter, mais seulement de quelque 5000 par an jusqu'en 2000.


[45] More information on costs in the study on Priority Actions E and F - Information and Reservation Services for Safe and Secure Parking Places for Trucks and Commercial Vehicles - Final Report [http ...]

[45] Pour de plus amples informations sur les coûts, se reporter à l’étude relative aux actions prioritaires e) et f) — Services d'informations et de réservation concernant les aires de stationnement sûres et sécurisées pour les camions et les véhicules commerciaux — Rapport final [http ...]


In the Transport White Paper the Commission referred to independent studies on the possible use of longer and heavier trucks.

Dans le livre blanc sur le transport, la Commission évoque des travaux indépendants sur la possible introduction de camions plus longs et plus lourds.


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[45] More information on costs in the study on Priority Actions E and F - Information and Reservation Services for Safe and Secure Parking Places for Trucks and Commercial Vehicles - Final Report [http ...]

[45] Pour de plus amples informations sur les coûts, se reporter à l’étude relative aux actions prioritaires e) et f) — Services d'informations et de réservation concernant les aires de stationnement sûres et sécurisées pour les camions et les véhicules commerciaux — Rapport final [http ...]


The TM study assumes on page 10 that there will be a partial shift of transport from rail to road, but nevertheless predicts continued growth for rail, even if this is likely to be less than for the LHVs (also known as ‘gigaliners’ or ‘mega-trucks’).

En page 10, l'étude de TM prévoit un transfert partiel du trafic ferroviaire vers la route, mais pronostique malgré cela une croissance ultérieure du rail, bien que dans une moindre mesure par rapport aux «gigaliners».


In Ontario, a study of rural roads found that they are under strain due to increases in demand for rural tourism and recreation activities, growth in niche manufacturing activity in rural areas (with all its attendant truck traffic), increases in commuter traffic due to suburbanization, and more agriculture-related truck and tractor traffic due to a more value-added, export-oriented agricultural sector.

En Ontario, une étude a révélé que les routes rurales sont soumises à de fortes contraintes par suite de l’augmentation de la demande de tourisme et d’activités récréatives dans les régions rurales, de la croissance des activités manufacturières spécialisées dans ces régions (avec tout le trafic de camions qu’elle implique), de la multiplication du trafic des banlieusards et de l’accroissement du trafic de camions et de tracteurs au fur et à mesure que le secteur agricole s’oriente davantage vers les activités à valeur ajoutée et l’exportation.


As an example, a recent study[8] concluded that if we have an accident when driving at a speed of 50 km/h and we could brake half a second earlier, we could reduce the crash energy by 50%, but an analysis of German accidents showed that 39% of passenger vehicles and 26% of trucks do not activate brakes before a collision and some 40% more do not brake effectively, underlying our limits as drivers .

À titre d’exemple, une étude récente[8] a conclu qu’en cas d’accident à une vitesse de 50 km/h, un freinage effectué une demi seconde plus tôt, diminuerait l’énergie provoquée par le choc de 50 %. Or, une analyse des accidents survenus en Allemagne a montré que 39 % des véhicules de tourisme et 26 % des camions ne freinent pas avant une collision et qu’environ 40% ne freinent pas efficacement ce qui met en évidence nos limites en tant que conducteurs .


The study covers nine motor vehicle manufacturers (BMW, DaimlerChrysler, Fiat, Ford, GM, PSA, Renault, Toyota and Volkswagen) and the truck manufacturers (DAF, DaimlerChrysler, Iveco, MAN, Renault trucks and Volvo).

L’étude couvre neuf constructeurs automobiles (BMW, Daimler Chrysler, Fiat, Ford, GM, PSA, Renault, Toyota et Volkswagen) et les constructeurs de camion (DAF, Daimler Chrysler, Iveco, MAN, Renault trucks et Volvo).


Following the upgrading of the border crossing it was estimated in the project feasibility study that the number of trucks would grow but still only to approximately 5000 per annum by 2000.

À la suite de la modernisation du poste frontière, l'étude de faisabilité du projet a estimé que le nombre des poids lourds allait augmenter, mais seulement de quelque 5000 par an jusqu'en 2000.


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