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Application dye
Commercial dye
Confidence level required for substantive testing
Confidence level required for substantive tests
Corroborative procedure
Direct dye
Direct dyestuff
Legislation
Legislative procedure
Legislative process
Legislative technique
Substantive amendment
Substantive approach
Substantive audit approach
Substantive audit procedure
Substantive audit test
Substantive audit work
Substantive change
Substantive dye
Substantive dyestuff
Substantive procedure
Substantive risk
Substantive test
Substantive test confidence level
Substantive test risk
Substantive test-of-details risk
Substantive testing
Substantive testing confidence level
Substantive testing risk
Substantive work

Traduction de «substantive legislation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
substantive procedure [ substantive testing | substantive test | substantive audit work | substantive work ]

procédé de corroboration [ contrôle de validation | test de corroboration | travail de corroboration | corroboration ]


substantive procedure | corroborative procedure | substantive audit procedure | substantive audit test | substantive test | substantive testing

test de corroboration | contrôle substantif | test de validation | procédé de validation | procédé de corroboration


substantive test-of-details risk [ substantive risk | substantive test risk | substantive testing risk ]

risque lié au sondage de corroboration détaillé


substantive test confidence level [ substantive testing confidence level | confidence level required for substantive tests | confidence level required for substantive testing ]

niveau de confiance voulu d'un sondage de corroboration [ degré de confiance voulu d'un sondage de corroboration ]


direct dye | direct dyestuff | substantive dye | substantive dyestuff

colorant direct | colorant substantif


substantive test | substantive testing

procédure de validation | test de validation


substantive amendment | substantive change

changement substantiel | modification de fond | modification substantielle


legislative procedure [ legislative process | legislative technique | Legislation(STW) ]

procédure législative [ navette législative | processus législatif | technique législative ]


direct dye | application dye | commercial dye | direct dyestuff | substantive dyestuff | substantive dye

colorant direct | colorant substantif


substantive audit approach | substantive approach

stratégie corroborative | stratégie de corroboration | approche corroborative
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The 2016 Work Programme will deliver substantive legislative proposals to follow up on the strategic programmes adopted in 2015.

Ce programme de travail comprend d'importantes propositions législatives afin de donner suite aux programmes stratégiques adoptés en 2015.


While the discussion around harmonising substantive insolvency legislation has been slow over the past 30 or so years due to its complexity, there has been considerable progress in the area of conflict-of-laws rules for cross-border insolvency proceedings.[36] However, underlying national insolvency frameworks are still divergent in their basic features and in their effectiveness.[37] Reducing these divergences could contribute to the emergence of pan-European equity and debt markets, by reducing uncertainty for investors needing to assess the risks in several Member States.

Si, en raison de sa complexité, le débat au sujet de l'harmonisation du droit matériel de l'insolvabilité n'a que peu avancé au cours des trois dernières décennies, des progrès considérables ont en revanche été accomplis dans le domaine des règles de conflit des lois pour les procédures d'insolvabilité transfrontières[36]. Cependant, du point de vue de leurs caractéristiques principales et de leur efficacité, les cadres nationaux sous-jacents en matière d’insolvabilité restent encore divergents[37]. Réduire cette divergence pourrait favoriser la mise en place de marchés paneuropéens des actions et de la dette, car cela diminuerait l'ince ...[+++]


On condition that the Commission provides objective justifications based on the substantive link between two or more empowerments contained in a single legislative act, and unless the legislative act provides otherwise, empowerments may be bundled.

Pour autant que la Commission fournisse des justifications objectives reposant sur le lien qui existe sur le fond entre deux habilitations ou plus figurant dans un seul et même acte législatif, et à moins que l'acte législatif n'en dispose autrement, les habilitations peuvent être regroupées.


Parallel imports are illegal according to the substantive legislation of various Member States and customs authorities should be enabled to enforce the provisions of substantive IP law.

Les importations parallèles sont illégales conformément au droit positif de plusieurs États membres et les autorités douanières devraient être habilitées à faire respecter les dispositions du droit positif en matière de propriété intellectuelle.


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In adopting legislation on substantive criminal law, the Union should ensure consistency of such legislation in particular with regard to the level of penalties.

Lors de l’adoption de textes législatifs relatifs au droit pénal matériel, l’Union devrait veiller à la cohérence de ladite législation, en particulier en ce qui concerne le niveau des peines.


6. Calls on the Commission to address, as soon as possible, the difficulties relating to translation and to prevent the submission of new legislative proposals from having a negative impact on the codification initiatives, thereby undermining the entire simplification process; stresses that the Commission should be consistent and thus refrain from setting out in its legislative and work programme plans for codification on the same topics as those in relation to which it intends to submit substantive legislative proposals;

6. invite la Commission à affronter au plus vite les difficultés liées à la traduction et à éviter que la présentation de nouvelles propositions législatives n'ait un impact négatif sur les initiatives de codification et ne nuise à l'ensemble du processus de simplification; insiste pour que la Commission demeure cohérente avec elle-même et s'abstienne d'inscrire à son programme législatif et de travail des projets de codification portant sur des matières dans lesquelles elle entend par ailleurs élaborer des propositions législatives;


6. Calls on the Commission to address, as soon as possible, the difficulties relating to translation and to prevent the submission of new legislative proposals from having a negative impact on the codification initiatives, thereby undermining the entire simplification process; stresses that the Commission should be consistent and thus refrain from setting out in its legislative and work programme plans for codification on the same topics as those in relation to which it intends to submit substantive legislative proposals;

6. invite la Commission à affronter au plus vite les difficultés liées à la traduction et à éviter que la présentation de nouvelles propositions législatives n'ait un impact négatif sur les initiatives de codification et ne nuise à l'ensemble du processus de simplification; insiste pour que la Commission demeure cohérente avec elle-même et s'abstienne d'inscrire à son programme législatif et de travail des projets de codification portant sur des matières dans lesquelles elle entend par ailleurs élaborer des propositions législatives;


39. Encourages the Commission to accelerate work in the field of better law-making, with a view to (i) simplifying and reducing the volume of existing legislation, (ii) ensuring that consistent principles are applied in the drafting of new legislation, and (iii) securing agreed procedures between EU institutions for the prior assessment of the likely impact of all substantive legislative proposals;

39. incite la Commission à pousser les feux dans le domaine de l'amélioration de la législation, en vue i) de simplifier la législation existante et d'en réduire le volume, ii) d'assurer l'application de principes constants dans l'établissement des actes législatifs nouveaux et iii) d'obtenir l'adoption, par les institutions de l'Union européenne, de procédures communes pour l'évaluation préalable des incidences probables des propositions législatives importantes;


27. Encourages the Commission to accelerate work in the field of better law-making, with a view to i) simplifying and reducing the volume of existing legislation, ii) ensuring that consistent principles are applied in the drafting of new legislation, and iii) securing agreed procedures between EU institutions for the prior assessment of the likely impact of all substantive legislative proposals;

27. encourage la Commission à accélérer les travaux pour "mieux légiférer", dans l'objectif de i) simplifier et réduire le volume de la législation existante, ii) assurer que des principes cohérents soient appliqués dans l'élaboration des nouvelles législations, et iii) assurer des procédures concertées entre les institutions européennes pour l'évaluation préalable de l'impact probable de toutes les propositions législatives importantes;


to ensure that regular legislative impact assessments, having due regard to the principles of subsidiarity and proportionality, are conducted on important legislative proposals and any substantive amendments thereof.

à veiller à ce que les propositions législatives importantes et toute modification de fond les concernant fassent l'objet d'une analyse d'impact législatif tenant dûment compte des principes de subsidiarité et de proportionnalité.


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