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Adjust rolling slide
Alter thread rolling machine die blocks
Change thread rolling machine die blocks
Climate subsystem
Climatic subsystem
Locate straightening rolls
Position straightening rolls
Post rolls of a straightening press
Ro-ro ferry
Roll on roll off ship
Roll-on roll-off ferry
Rolling stock drafter
Rolling stock draughtsperson
Rolling stock engineering drafter
Rolling stock engineering draftsperson
Stand straightening rolls
TA Subsystem
TA Subsystem Training Occurrence Subsystem
TE Subsystem
TE Subsystem Training Organization Subsystem
To modernise the rolling stock
To rebuild the rolling stock
To recondition the rolling stock
To reconstruct the rolling stock
To remodel the rolling stock
To renovate the rolling stock
To revamp the rolling stock
Vary thread rolling machine die blocks
‘rolling stock’ subsystem

Vertaling van "subsystem rolling " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
‘rolling stock’ subsystem

sous-système «matériel roulant»


TA Subsystem Training Occurrence Subsystem [ TA Subsystem ]

Sous-système AF Sous-système sur les cas de formation [ Sous-système AF ]


TE Subsystem Training Organization Subsystem [ TE Subsystem ]

Sous-système DF Sous-système sur les organisations de formation [ Sous-système DF ]


to modernise the rolling stock | to rebuild the rolling stock | to recondition the rolling stock | to reconstruct the rolling stock | to remodel the rolling stock | to renovate the rolling stock | to revamp the rolling stock

moderniser le matériel roulant | rénover le matériel roulant | transformer le matériel roulant


roll on roll off ship | roll-on roll-off ferry | roll-on/roll-off ship | ro-ro ferry

navire transroulier | transbordeur roulier


post rolls of a straightening press | stand straightening rolls | locate straightening rolls | position straightening rolls

positionner des cylindres planeurs


rolling stock drafter | rolling stock engineering draftsperson | rolling stock draughtsperson | rolling stock engineering drafter

dessinatrice technique matériel roulant | dessinateur technique matériel roulant | dessinateur technique matériel roulant/dessinatrice technique matériel roulant


alter thread rolling machine die blocks | change thread rolling machine die blocks | adjust rolling slide | vary thread rolling machine die blocks

gler un chariot de roulage


climate subsystem [ climatic subsystem ]

sous-système climatique


A rare genetic neurodegenerative disorder with characteristics of severe, persistent hypotonia (presenting at birth or in early infancy), severe global developmental delay (with poor or absent speech, difficulty or inability to roll, sit or walk), pr

syndrome d'hypotonie-trouble sévère du langage-retard cognitif sévère
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Therefore, for the purposes of this Directive, a vehicle is composed of one subsystem (rolling stock) and where applicable other subsystems (mainly the on-board control-command and signalling subsystem).

Par conséquent, aux fins de la présente directive, un véhicule est constitué d'un sous-système (le matériel roulant) ainsi que, le cas échéant, d'autres sous-systèmes (principalement le sous-système contrôle-commande et signalisation à bord).


Therefore, for the purposes of this Directive, a vehicle is composed of one subsystem (rolling stock) and where applicable other subsystems (mainly the on-board control-command and signalling subsystem).

Par conséquent, aux fins de la présente directive, un véhicule est constitué d'un sous-système (le matériel roulant) ainsi que, le cas échéant, d'autres sous-systèmes (principalement le sous-système contrôle-commande et signalisation à bord).


In the following this part of the subsystem rolling stock is called ‘freight wagon’ and belongs to the subsystem ‘rolling stock’ as set out in Annex II to Directive 2008/57/EC.

Dans ce qui suit, cette partie du sous-système «matériel roulant» est appelée «wagons pour le fret» et appartient au sous-système «matériel roulant» comme indiqué à l’annexe II de la directive 2008/57/CE.


Commission Regulation (EU) No 321/2013 of 13 March 2013 concerning the technical specification for interoperability relating to the subsystem ‘rolling stock — freight wagons’ of the rail system in the European Union and repealing Decision 2006/861/EC Text with EEA relevance

Règlement (UE) n ° 321/2013 de la Commission du 13 mars 2013 relatif à la spécification technique d’interopérabilité concernant le sous-système «matériel roulant wagons pour le fret» du système ferroviaire dans l’Union européenne et abrogeant la décision 2006/861/CE Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE


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EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32013R0321 - EN - Commission Regulation (EU) No 321/2013 of 13 March 2013 concerning the technical specification for interoperability relating to the subsystem ‘rolling stock — freight wagons’ of the rail system in the European Union and repealing Decision 2006/861/EC Text with EEA relevance // COMMISSION REGULATION (EU) No 321/2013 // of 13 March 2013 // (Text with EEA relevance) // Appendix A // Appendix B // Appendix C // Appendix D // Appendix E // Appendix F // Appendix G

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32013R0321 - EN - Règlement (UE) n ° 321/2013 de la Commission du 13 mars 2013 relatif à la spécification technique d’interopérabilité concernant le sous-système «matériel roulant wagons pour le fret» du système ferroviaire dans l’Union européenne et abrogeant la décision 2006/861/CE Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // RÈGLEMENT (UE) N - 321/2013 DE LA COMMISSION // du 13 mars 2013 // (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) // Appendice A // Appendice B // Appendice C // Appendice D // Appendice E // Appendice F // Appendice G


Under the terms of that mandate, the Agency was asked to extend the scope of the Technical Specification for Interoperability relating to the subsystem ‘rolling stock — freight wagons’ to the European Union’s entire rail system.

Aux termes de ce mandat, l’Agence est invitée à étendre à l’ensemble du système ferroviaire de l’Union européenne le champ d’application de la spécification technique d’interopérabilité concernant le sous-système «matériel roulant wagons pour le fret».


(a) The charge shall be differentiated to reflect the composition of a train of vehicles respecting limit values for noise set by Commission Decision 2006/66/EC of 23 December 2005 concerning the technical specification for interoperability relating to the subsystem rolling stock ‐ noise of the trans-European conventional rail system .

(a) La redevance est différenciée en fonction de la composition d'un train de véhicules respectant les valeurs limites pour le bruit fixées par la décision 2006/66/CE de la Commission du 23 décembre 2005 relative à la spécification technique d'interopérabilité concernant le sous-système Matériel roulantbruit du système ferroviaire transeuropéen conventionnel


Therefore, for the purposes of this Directive, a vehicle is composed of one subsystem (rolling stock) and where applicable one or more parts of other subsystems (mainly the onboard part of the control-command and signalling subsystem and the onboard part of the energy subsystem).

Par conséquent, aux fins de la présente directive, un véhicule est constitué d'un sous-système (le matériel roulant) ainsi que, le cas échéant, de différentes parties d'autres sous-systèmes (principalement la partie embarquée des sous-systèmes de contrôle-commande et de signalisation, ainsi que d'énergie).


The quality of rail services in Europe depends, inter alia, on excellent compatibility between the characteristics of the infrastructure (in the broadest sense, i.e. the fixed parts of all the subsystems concerned) and those of the rolling stock (including the onboard components of all the subsystems concerned). Performance levels, safety, quality of service and cost depend upon that compatibility.

La qualité du transport ferroviaire européen nécessite entre autres une excellente cohérence entre les caractéristiques de l'infrastructure (au sens large du terme, c'est-à-dire comprenant les parties fixes de tous les sous-systèmes concernés) et celles du matériel roulant (incluant les parties embarquées de tous les sous-systèmes concernés). De cette cohérence dépendent les niveaux de performances, de sécurité, de qualité du service et leur coût.


The quality of rail services in Europe depends, inter alia, on excellent compatibility between the characteristics of the infrastructure (in the broadest sense, i.e. the fixed parts of all the subsystems concerned) and those of the rolling stock (including the onboard components of All the subsystems concerned). Performance levels, safety, quality of service and cost depend upon that compatibility.

La qualité du transport ferroviaire européen nécessite entre autres une excellente cohérence entre les caractéristiques de l'infrastructure (au sens large du terme, c'est-à-dire comprenant les parties fixes de tous les sous-systèmes concernés) et celles du matériel roulant (incluant les parties embarquées de tous les sous-systèmes concernés). De cette cohérence dépendent les niveaux de performances, de sécurité, de qualité du service et leur coût.


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