Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AG focusing
Alternating gradient focusing
Ask focus groups
Cough
Diarrhoea
Dual discrete optical pick-up
Dual-focus hologram lens
Dual-focus lens
Dual-focus pickup
Dual-laser and lens system
Dual-lens optical pickup
Dyspepsia
Dysuria
Flatulence
Focus group interview
Focus group interviewer
Focusing drive
Focusing gear
Focusing screw
Focusing tube
Gastrointestinal system
Hiccough
Hyperventilation
IFMS Focus Group
Increased frequency of micturition
Interview focus groups
Irritable bowel syndrome
Personnel Shared Systems Focus Group
Pylorospasm
Self-focusing fiber
Self-focusing fibre
Self-focusing optical fiber
Self-focusing optical fibre
Selfoc fiber
Selfoc fibre
Strong focusing

Traduction de «system focusing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Integrated Financial/Materiel System Focus Group [ IFMS Focus Group ]

Groupe de concertation sur le Système intégré des finances et du matériel [ Groupe de concertation sur le SIFM ]


Personnel Shared Systems Focus Group

Groupe de discussion sur les systèmes partagés de gestion du personnel


dual discrete optical pick-up [ dual-lens optical pickup | dual-focus pickup | dual-focus lens | dual-laser and lens system | dual-focus hologram lens ]

double optique [ double lentille | mécanisme à double optique ]


Definition: The essential feature is a persistent preoccupation with the possibility of having one or more serious and progressive physical disorders. Patients manifest persistent somatic complaints or a persistent preoccupation with their physical appearance. Normal or commonplace sensations and appearances are often interpreted by patients as abnormal and distressing, and attention is usually focused upon only one or two organs or systems of the body. Marked depression and anxiety are often present, and may justify additional diagno ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle de ce trouble est une préoccupation persistante concernant la présence éventuelle d'un ou de plusieurs troubles somatiques graves et évolutifs, se traduisant par des plaintes somatiques persistantes ou par une préoccupation durable concernant l'apparence physique. Des sensations et des signes physiques normaux ou anodins sont souvent interprétés par le sujet comme étant anormaux ou pénibles. L'attention du sujet se concentre habituellement sur un ou deux organes ou systèmes. Il existe souvent une dépression et une anxiété importantes, pouvant justifier un diagnostic supplémentaire. | Dysmorphoph ...[+++]


focusing drive | focusing gear | focusing screw | focusing tube

commande de mise au point | mouvement de mise au point


self-focusing fiber | self-focusing fibre | self-focusing optical fiber | self-focusing optical fibre | Selfoc fiber | Selfoc fibre

fibre auto-focalisante | fibre Selfoc


ask focus groups | focus group interview | focus group interviewer | interview focus groups

interroger des groupes cibles


AG focusing | alternating gradient focusing | strong focusing

focalisation à gradient alternant


agents primarily acting on smooth and skeletal muscles and the respiratory system anaesthetics (general)(local) drugs affecting the:cardiovascular system | gastrointestinal system | hormones and synthetic substitutes systemic and haematological agents systemic antibiotics and other anti-infectives therapeutic gases topical preparations vaccines water-balance agents and drugs affecting mineral and uric acid metabolism

anesthésiques (généraux) (locaux) antibiotiques systémiques et autres médicaments anti-infectieux gaz thérapeutiques hormones et leurs substituts synthétiques médicaments agissant sur:appareil cardio-vasculaire | tractus gastro-intestinal | médicaments intervenant dans le métabolisme de l'eau, des sels minéraux et de l'acide urique médicaments systémiques et hématologiques produits agissant principalement sur les muscles lisses et striés et sur l'appareil respiratoire topiques vaccins


Definition: Symptoms are presented by the patient as if they were due to a physical disorder of a system or organ that is largely or completely under autonomic innervation and control, i.e. the cardiovascular, gastrointestinal, respiratory and urogenital systems. The symptoms are usually of two types, neither of which indicates a physical disorder of the organ or system concerned. First, there are complaints based upon objective signs of autonomic arousal, such as palpitations, sweating, flushing, tremor, and expression of fear and di ...[+++]

Définition: Le patient attribue ses symptômes au trouble somatique d'un système ou d'un organe innervé et contrôlé, en grande partie ou entièrement, par le système neurovégétatif: système cardio-vasculaire, gastro-intestinal, respiratoire, et urogénital. Les symptômes sont habituellement de deux types, aucun des deux n'évoquant un trouble somatique de l'organe ou du système concerné. Le premier type concerne des plaintes en rapport avec des signes objectifs d'un hyperfonctionnement neurovégétatif, par exemple des palpitations, une transpiration, des bouffées de chaleur ou de froid, des tremblements, ainsi que des manifestations traduisan ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Additional analysis of the messages notified since the EWRS IT tool was launched (1999) is planned and should generate further evidence on the trend of EWRS use over time and will be instrumental in streamlining the use of the system, focusing more on management issues than on assessment.

Il est prévu d’analyser plus en détail les messages envoyés depuis le lancement de l’outil informatique de l’EWRS (en 1999) afin de mieux illustrer l’évolution de l’utilisation de l’EWRS dans le temps et de contribuer à rationaliser l’utilisation de ce système, en se concentrant plus sur les questions de gestion que sur l’évaluation.


ensure better coherence and continuity in patients’ progress through the system, focusing on transition between sectors and the transmission of information, for example from the hospital to the primary care sector;

renforcer la cohérence et la continuité du parcours de soins du patient, notamment lors du passage d'un secteur de soins à un autre et lors de la transmission des informations, par exemple entre l'hôpital et le secteur de soins primaires;


(h) ensure better coherence and continuity in patients’ progress through the system, focusing on transition between sectors and the transmission of information, for example from the hospital to the primary care sector;

(h) renforcer la cohérence et la continuité du parcours de soins du patient, notamment lors du passage d'un secteur de soins à un autre et lors de la transmission des informations, par exemple entre l'hôpital et le secteur de soins primaires;


Agricultural and forest land under management to foster carbon sequestration/conservation (focus area 5E) + Agricultural land under management contracts targeting reduction of GHG and/or ammonia emissions (focus area 5D) + Irrigated land switching to more efficient irrigation system (focus area 5A)

Terres agricoles et forestières sous contrats de gestion visant à promouvoir la séquestration et la conservation du carbone (domaine prioritaire 5E) + terres agricoles sous contrats de gestion visant à réduire les émissions de gaz à effet de serre et/ou les émissions d’ammoniac (domaine prioritaire 5D) + terres irriguées passant à un système d’irrigation plus efficace (domaine prioritaire 5A)


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. Believes that some Member States' education and training systems should be better adapted to and should converge with future businesses’ skills needs; notes with concern that in 2015 the estimated shortage of qualified ICT personnel in the EU will rise to between 384 000 and 700 000 and that the supply of STEM skills (science, technology, engineering and mathematics) will not match the increasing demands of businesses in the coming years, while the declining rate of women participating in those subjects has not been properly addressed; advocates that Member States be encouraged to establish dual education and trainin ...[+++]

14. est convaincu que les systèmes d'enseignement et de formation de certains États membres devraient être mieux adaptés et converger vers les compétences recherchées par les entreprises ; note avec préoccupation qu'en 2015, le manque estimé de travailleurs qualifiés dans le domaine des TIC passera de 384 000 à 700 000 dans l'Union européenne, et que la main-d'œuvre disponible dans le domaine des sciences, de la technologie, de l'ingénierie et des mathématiques («STEM» – «science, technology, engineering and mathematics» ) ne répondra pas à la demande croissante des entreprises dans les années à venir, tandis qu'aucune réponse adéquate ...[+++]


14. Believes that some Member States' education and training systems should be better adapted to and should converge with future businesses’ skills needs; notes with concern that in 2015 the estimated shortage of qualified ICT personnel in the EU will rise to between 384 000 and 700 000 and that the supply of STEM skills (science, technology, engineering and mathematics) will not match the increasing demands of businesses in the coming years, while the declining rate of women participating in those subjects has not been properly addressed; advocates that Member States be encouraged to establish dual education and trainin ...[+++]

14. est convaincu que les systèmes d'enseignement et de formation de certains États membres devraient être mieux adaptés et converger vers les compétences recherchées par les entreprises ; note avec préoccupation qu'en 2015, le manque estimé de travailleurs qualifiés dans le domaine des TIC passera de 384 000 à 700 000 dans l'Union européenne, et que la main-d'œuvre disponible dans le domaine des sciences, de la technologie, de l'ingénierie et des mathématiques ("STEM" – "science, technology, engineering and mathematics") ne répondra pas à la demande croissante des entreprises dans les années à venir, tandis qu'aucune réponse adéquate n ...[+++]


15. Underscores the importance of dual education and training systems, focusing particularly on STEM subjects and combining practice-based education in vocational schools with learning in the workplace, since this has proved the most effective means of smoothing the transition from school to labour market;

15. souligne l'importance des systèmes de formation en alternance, centrés en particulier sur les STEM et combinant une formation axée sur la pratique dans une école professionnelle à un apprentissage en entreprise, dans la mesure où ces systèmes s'avèrent le moyen le plus efficace de faciliter la transition de l'école au marché du travail;


This Communication, which forms part of a coordinated approach to Member States' direct tax systems, focuses on the coordination of Member States' tax systems as regards cross-border relief for losses sustained by businesses.

Dans le cadre d'une approche coordonnée de la fiscalité directe des États membres, la présente communication porte sur la coordination des systèmes fiscaux des États membres en matière de compensation transfrontalière des pertes subies par les entreprises.


The European Council at Lisbon asked the Education Council "to undertake a general reflection on the concrete future objectives of education systems, focusing on common concerns..".

À Lisbonne, le Conseil européen a demandé au Conseil "Éducation" d'"entreprendre une réflexion générale sur les objectifs concrets futurs des systèmes d'enseignement, axée sur les préoccupations et les priorités communes (...)".


1. At its Lisbon meeting in March 2000, the European Council invited the Education Council "to undertake a general reflection on the concrete future objectives of education systems, focusing on common concerns and priorities while respecting national diversity, with a view to.presenting a broader report to the European Council in the Spring of 2001" [1].

1. Lors de son sommet de Lisbonne, en mars 2000, le Conseil européen a invité le Conseil «Éducation» «à entreprendre une réflexion générale sur les objectifs concrets futurs des systèmes d'enseignement, axée sur les préoccupations et les priorités communes tout en respectant les diversités nationales, en vue de.présenter un rapport plus complet au Conseil européen, au printemps 2001» [1].


w