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Aircraft component test rig
Computer components system testing
Develop microelectromechanical system test procedures
Microelectromechanical system test protocol developing
Oil emergency test
Perform testing on AIM systems
Proving time
System test
System test of activation of emergency measures
System test rig
System test time
System testing
Systems testing foreman
Systems testing forewoman
Test AIM systems for improvement
Test computer components system
Test computer hardware
Testing computer hardware system

Traduction de «system testing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




perform testing on AIM systems | perform testing on improved aeronautical information management systems | test AIM systems for improvement | test improved aeronautical information management systems

tester l'amélioration des systèmes de gestion des informations aéronautiques


developing microelectromechanical system test procedures | developing microelectromechanical system test protocols | develop microelectromechanical system test procedures | microelectromechanical system test protocol developing

élaborer des procédures d’essai de systèmes microélectromécaniques


computer components system testing | testing computer hardware system | test computer components system | test computer hardware

tester du matériel informatique


system test [ system test of activation of emergency measures | oil emergency test ]

test de fonctionnement [ test de fonctionnement pour la mise en vigueur des mesures d'urgence ]


systems testing foreman [ systems testing forewoman ]

contremaître aux essais de systèmes [ contremaîtresse aux essais de systèmes ]


aircraft component test rig | system test rig

banc general d'essai


system test | system testing

test de système | essai de système


proving time | system test time

temps d'essai du système
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The so-called Operational System Tests and Provisional System Acceptance Tests were successfully completed in the second and third quarter of 2011 respectively.

Les essais opérationnels du système et les essais de réception provisoire du système ont été menés à terme avec succès au deuxième trimestre de 2011 et au troisième respectivement.


EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay System), which monitors the performance of the existing GPS and Glonass systems and reports to users on their performance, continued to receive TEN-T support in its critical design phase, while the ESTB (EGNOS System Test Bed) has been providing a real EGNOS space signal since February 2000.

Le projet EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay System), qui surveille la performance des systèmes GPS et Glonass existants et en informe les utilisateurs, a continué à bénéficier d'un concours financier RTE-T au cours de la phase critique de la conception, tandis que le banc d'essai ESTB (EGNOS System Test Bed) émet depuis février 2000 un signal spatial EGNOS réel.


(d) except in the case of a restraint system tested with the anthropomorphic test device specified in subpart S, part 572, chapter V, title 49 of the Code of Federal Regulations of the United States (revised as of October 1, 2012), limit the resultant acceleration of the centre of gravity of the head of the anthropomorphic test device during the movement of the head towards the front of the vehicle to not more than 80 g, except for intervals of not more than 3 ms, unless it is established that any resultant acceleration above 80 g is caused by another part of the anthropomorphic test device striking its head;

d) sauf dans le cas d’un ensemble de retenue mis à l’essai avec le dispositif anthropomorphe d’essai précisé à la sous-partie S, partie 572, chapitre V, titre 49 du Code of Federal Regulations des États-Unis, dans sa version au 1 octobre 2012, doit limiter à au plus 80 g l’accélération résultante du centre de gravité de la tête du dispositif anthropomorphe d’essai lors du mouvement de celle-ci vers l’avant du véhicule, sauf pour des intervalles ne dépassant pas 3 ms, à moins qu’il ne soit établi que l’accélération résultante au-delà de 80 g est causée par une autre partie du dispositif anthropomorphe d’essai qui entre en contact avec la ...[+++]


2. Remission is hereby granted to Honeywell of the tax, and any related interest and penalties, payable by Honeywell in respect of the importation into Canada, in 1998, of aircraft and testing equipment for use in air navigation system testing, on the condition that the aircraft and testing equipment are removed from Canada as soon as is practical after that testing and within sixty days after that importation.

2. Remise est accordée à Honeywell de la taxe ainsi que des intérêts et pénalités y afférents payables par elle relativement à l’importation au Canada, en 1998, de l’aéronef et du matériel d’essai devant servir à la mise à l’essai du système de navigation aérienne, à condition que l’aéronef et le matériel d’essai soient sortis du Canada aussitôt que possible après cette mise à l’essai et dans les 60 jours suivant leur importation.


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(d) except in the case of a restraint system tested with the anthropomorphic test device specified in subpart S, part 572, chapter V, title 49 of the Code of Federal Regulations of the United States (revised as of October 1, 2012), limit the resultant acceleration of the centre of gravity of the head of the anthropomorphic test device during the movement of the head towards the front of the vehicle to not more than 80 g, except for intervals of not more than 3 ms, unless it is established that any resultant acceleration above 80 g is caused by another part of the anthropomorphic test device striking its head.

d) sauf dans le cas d’un ensemble de retenue mis à l’essai avec le dispositif anthropomorphe d’essai précisé à la sous-partie S, partie 572, chapitre V, titre 49 du Code of Federal Regulations des États-Unis, dans sa version au 1 octobre 2012, doit limiter à au plus 80 g l’accélération résultante du centre de gravité de la tête du dispositif anthropomorphe d’essai lors du mouvement de celle-ci vers l’avant du véhicule, sauf pour les intervalles ne dépassant pas 3 ms, à moins qu’il ne soit établi que l’accélération résultante au-delà de 80 g est causée par une autre partie du dispositif anthropomorphe d’essai qui entre en contact avec la ...[+++]


(c) except in the case of a restraint system tested with the anthropomorphic test device specified in subpart S, part 572, chapter V, title 49 of the Code of Federal Regulations of the United States (revised as of October 1, 2012), limit the resultant acceleration at the location of the accelerometer mounted in the upper thorax of the anthropomorphic test device to not more than 60 g, except for intervals of not more than 3 ms; and

c) sauf dans le cas d’un ensemble de retenue mis à l’essai avec le dispositif anthropomorphe d’essai précisé à la sous-partie S, partie 572, chapitre V, titre 49 du Code of Federal Regulations des États-Unis, dans sa version au 1 octobre 2012, doit limiter à au plus 60 g l’accélération résultante, à l’emplacement de l’accéléromètre installé dans la partie supérieure du thorax du dispositif anthropomorphe d’essai, sauf pour des intervalles ne dépassant pas 3 ms;


In case of system testing: reference or part number and material of the components of the system and information about the test (e.g. test report No, approval no., etc.): .

Dans le cas d’essai de système: numéro de référence ou d’identification et matériau des composants du système, renseignements concernant l’essai (par exemple numéro du procès-verbal d’essai, numéro d’agrément, etc.): .


verify that the test plan describes the integration of flight message transfer protocol in the system tested in a simulated operational and technical environment.

vérifie que le plan d’essai décrit l’intégration du protocole de transfert de messages de vol dans le système faisant l’objet d’essais dans un environnement opérationnel et technique simulé.


verify that the test plan describes the integration of information exchanges supporting the process of notification, coordination and transfer of flights and the process of civil-military coordination in the system tested in a simulated operational and technical environment,

vérifie que le plan d’essai décrit l’intégration des échanges d’informations à l’appui des procédures de notification, de coordination et de transfert de vols et de la procédure de coordination civile-militaire dans le système faisant l’objet d’essais dans un environnement opérationnel et technique simulé,


The April 1999 date is the date by which we expect the entire system and all the interfaces to each have been repaired, plus combinations of those systems tested, and by the end of April the entire system tested.

D'ici avril 1999, nous devrions avoir réparé le système dans son ensemble et toutes les interfaces et avoir mis à l'essai les divers éléments du système en relation les uns avec les autres et le système dans son intégralité.




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'system testing' ->

Date index: 2021-09-24
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