Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assemble electromechanical systems
Assembling electromechanical systems
Condenser make-up and discharge system
Condenser makeup and discharge system
DSS
Decision aid system
Decision aiding system
Decision support system
Decision-help information system
Decision-making information system
Electromechanical systems assembling
Identify ICT system weaknesses
Inadequate
Make adjustments to buildings' systems
Make electro-mechanical systems
Make-up water supply system
Makeup water supply system
Marker-making system
Marking system
Passive
Perform minor repairs to building's systems
Perform minor repairs to buildings' systems
Performing minor repairs to buildings' systems
Personality
Recent changes in the cabinet decision-making system
Self-defeating

Vertaling van "systemic weaknesses make " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
electromechanical systems assembling | make electro-mechanical systems | assemble electromechanical systems | assembling electromechanical systems

assembler des systèmes électromécaniques


identify ICT system weaknesses

identifier les faiblesses d’un système de TIC


decision support system | DSS | decision aid system | decision aiding system | decision-making information system | decision-help information system

système d'aide à la décision | SAD | système interactif d'aide à la décision | SIAD | système décisionnel | système d'information décisionnel | SID


condenser makeup and discharge system | condenser make-up and discharge system

circuit d'appoint et de rejet du condenseur


marking system [ marker-making system ]

système de placement


Definition: Personality disorder characterized by pervasive passive reliance on other people to make one's major and minor life decisions, great fear of abandonment, feelings of helplessness and incompetence, passive compliance with the wishes of elders and others, and a weak response to the demands of daily life. Lack of vigour may show itself in the intellectual or emotional spheres; there is often a tendency to transfer responsibility to others. | Personality (disorder):asthenic | inadequate | passive | self-defeating

Définition: Trouble de la personnalité caractérisé par une tendance systématique à laisser passivement autrui prendre les décisions, importantes ou mineures, le concernant, par une crainte d'être abandonné, des sentiments d'impuissance et d'incompétence, une soumission passive à la volonté d'autrui (par exemple de personnes plus âgées) et une difficulté à faire face aux exigences de la vie quotidienne. Un manque d'énergie peut se manifester dans le domaine intellectuel ou émotionnel; il existe souvent une tendance à rejeter la responsabilité sur autrui. | Personnalité:à conduite d'échec | asthénique | inadéquate | passive


perform minor repairs to building's systems | performing minor repairs to buildings' systems | make adjustments to buildings' systems | perform minor repairs to buildings' systems

effectuer des petites réparations sur les installations techniques de bâtiments


Dealing with Weak Performers: Do We Need a System-wide Approach

Gestion des employés ayant un faible rendement : Avons-nous besoin d'une approche générale?


Recent changes in the cabinet decision-making system

Les changements apportés récemment au système de prise de décisions du cabinet


makeup water supply system | make-up water supply system

circuit d'eau d'appoint
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
49. Regrets that tax information is hardly ever exchanged spontaneously between Member States; welcomes automatic exchange of information that is no longer based on reciprocity; draws attention to the structural design problems of a system based on discretion as to what should be communicated or not and accompanied by weak monitoring systems, which make any violation of the exchange information requirement very difficult to identify;

49. regrette que les informations fiscales ne soient quasiment jamais échangées spontanément entre les États membres; est favorable à un échange automatique d'informations qui ne soit plus fondé sur la réciprocité; attire l'attention sur les problèmes structurels dont a pâti, lors de sa conception, un système qui, fondé sur le choix discrétionnaire des informations qui sont communiquées ou occultées, est de surcroît assorti de mécanismes de surveillance insuffisants, qui rendent tout non-respect des exigences en matière d'échange d'informations très difficile à repérer;


49. Regrets that tax information is hardly ever exchanged spontaneously between Member States; welcomes automatic exchange of information that is no longer based on reciprocity; draws attention to the structural design problems of a system based on discretion as to what should be communicated or not and accompanied by weak monitoring systems, which make any violation of the exchange information requirement very difficult to identify;

49. regrette que les informations fiscales ne soient quasiment jamais échangées spontanément entre les États membres; est favorable à un échange automatique d'informations qui ne soit plus fondé sur la réciprocité; attire l'attention sur les problèmes structurels dont a pâti, lors de sa conception, un système qui, fondé sur le choix discrétionnaire des informations qui sont communiquées ou occultées, est de surcroît assorti de mécanismes de surveillance insuffisants, qui rendent tout non-respect des exigences en matière d'échange d'informations très difficile à repérer;


These make it difficult for the Director-General to hold heads of unit or heads of EU delegations accountable for the timely follow-up and correction of the system weaknesses and errors identified.

Il est donc difficile pour le directeur général de demander aux chefs d’unité ou de délégation de l’UE de répondre du suivi et de la correction, en temps opportun, des faiblesses des systèmes et des erreurs constatées.


29. Notes that the following issues must be addressed by the FPA partners: establishing appropriate internal control mechanisms, improving their financial cost allocation systems and making them more transparent, improving weaknesses in their accounting systems and their management’s commitment to quality standards, establishing a risk management process for the whole organisation and raising awareness of the dangers of fraud and corruption;

29. souligne que les partenaires au contrat-cadre de partenariat doivent prendre les mesures suivantes: mettre en place des mécanismes de contrôle interne adéquats, améliorer leurs systèmes d'imputation des coûts financiers et en renforcer la transparence, remédier aux insuffisances relevées au niveau de leurs systèmes comptables et améliorer l'engagement de leur direction vis-à-vis des normes de qualité, mettre en place une procédure de gestion des risques pour l'ensemble de l'organisation et informer sur les dangers de la fraude et de la corruption;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
29. Notes that the following issues must be addressed by the FPA partners: establishing appropriate internal control mechanisms, improving their financial cost allocation systems and making them more transparent, improving weaknesses in their accounting systems and their management's commitment to quality standards, establishing a risk management process for the whole organisation and raising awareness of the dangers of fraud and corruption;

29. souligne que les partenaires au contrat-cadre de partenariat doivent prendre les mesures suivantes: mettre en place des mécanismes de contrôle interne adéquats, améliorer leurs systèmes d'imputation des coûts financiers et en renforcer la transparence, remédier aux insuffisances relevées au niveau de leurs systèmes comptables et améliorer l'engagement de leur direction vis-à-vis des normes de qualité, mettre en place une procédure de gestion des risques pour l'ensemble de l'organisation et informer sur les dangers de la fraude et de la corruption;


However, the already negative effects of Europe's relatively low investment in research (...) are compounded by a number of structural deficits inherent in the European RD system. These systemic weaknesses make Europe a less-attractive place for RD investors and researchers, and produce a wasteful fragmentation of research efforts.

Cependant, les incidences déjà négatives liées à la relative faiblesse des investissements en matière de recherche (.) sont aggravées par un certain nombre de déficits structurels inhérents au système européen de RD. Ces faiblesses systémiques rendent l'Europe moins attractive pour les investisseurs et les chercheurs et se traduisent par une fragmentation coûteuse des efforts en matière de recherche.


As indicated in Part 1, disparities between regions in relation to innovation stem not only from differences in expenditure on RTD, but equally importantly from the weakness of links between businesses, research centres and so on which make up the regional innovation system.

Comme cela a été indiqué dans la première partie, les disparités entre régions relatives à l'innovation ne proviennent pas seulement de différences dans les dépenses de recherche et développement technologique, mais autant de la faiblesse des liens entre les entreprises, les centres de recherche, etc., qui composent le système régional d'innovation.


[70] The black-out in Italy in September, 2003, for example, which occurred when consumption was low, was due not to any lack of capacity in the system nor to an isolated event but to a weakness in the chain of decision-making and inadequate coordination of the European network.

[70] Par exemple, la panne intervenue en Italie en septembre 2003 alors que la consommation était faible n'a pas été due à un manque de capacité du système ou à un événement isolé mais à une faiblesse dans la chaîne décisionnelle et à une coordination insuffisante du réseau européen.


Further, some Acceding countries have more traditional social structures making the access of women to employment more restrictive and reconciliation of work and family life more difficult; (ii) weak social protection and non-employment friendly tax systems: despite current reforms, existing welfare systems are not very generous in financial terms, have loose eligibility conditions and provide weak access to social protection; this help develop a culture of making the necessary to live on benefits instead of directing efforts to sea ...[+++]

En outre, certains pays adhérents disposent de structures sociales plus traditionnelles, qui restreignent l'accès des femmes à l'emploi et compliquent la conciliation de la vie professionnelle et de la vie familiale; ii) faible protection sociale et systèmes fiscaux non favorables à l'emploi: malgré les réformes actuelles, les régimes de prévoyance ne sont pas très généreux, financièrement parlant, sont caractérisés par des conditions d'admissibilité mal définies et ne donnent accès à la protection sociale que de manière limitée; cela contribue à l'instauration d'une mentalité qui consiste à faire le nécessaire pour percevoir des prest ...[+++]


2.7.1. One structural weakness of the transit system is that there are in fact several different 'systems`, all run differently, their conflicting principles and decision-making procedures make it almost impossible to achieve coherent European customs transit procedures.

2.7.1. La multiplicité des systèmes de transit et de leurs modes de gestion respectifs a été dénoncée comme un des éléments structurels constituant une faiblesse du transit. Les processus décisionnels et certains principes procéduraux de ces systèmes nuisent à la cohérence des régimes de transit douanier en Europe.


w