Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
After tax income
After-tax income
Benefit of future income taxes
Corporate income tax
Corporation income tax
Corporation tax
Deferral method of accounting for income taxes
Deferral method of tax allocation
Deferred income tax benefit
Deferred tax benefit
Deferred tax income
Future income tax benefit
Future tax benefit
Income statement approach
Income tax
Income tax reimbursement
Income taxes
Individual income tax
Personal income tax
Pre-tax income
Reimbursement of income tax
Tax on income

Traduction de «taxing income » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
future income tax benefit | benefit of future income taxes | deferred income tax benefit | deferred tax benefit | deferred tax income | future tax benefit

économie d'impôts futurs | produit d'impôts différés | économie d'impôts reportés | économie au titre des impôts futurs


corporate income tax | corporation income tax | income tax

impôt sur les bénéfices | impôt des sociétés | impôt sur le revenu des sociétés | IS | impôt sur les sociétés | impôt sur le revenu | ISoc.


personal income tax [ income tax | individual income tax ]

impôt sur le revenu [ IR | impôt des particuliers | impôt sur le revenu des particuliers | impôt des personnes physiques ]


deferral method of tax allocation [ deferral method of accounting for income taxes | income statement approach ]

méthode du report d'impôts fixe [ méthode du report fixe pour la comptabilisation des impôts sur les bénéfices ]


after-tax income [ after tax income ]

revenu net d'impôt [ revenu après impôt | revenu après impôts ]


reimbursement of income tax | income tax reimbursement

remboursement de l'impôt national sur le revenu


corporation tax | income taxes

impôts sur les bénéfices


pre-tax income

revenus professionnels avant déduction des impôts


tax income/to

imposer des droits sur le revenu | imposer le revenu


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In its Recommendation of 21 December 1993 on the taxation of certain items of income received by individuals in a Member State other than that in which they are resident [19], the Commission proposed a Community system for taxing income of persons having their fiscal residency in one Member State but carrying out their activities in another.

Dans sa recommandation du 21 décembre 1993 relative à l'imposition de certains revenus perçus par des personnes physiques dans un État membre autre que celui de leur résidence, la Commission a proposé un système communautaire d'imposition du revenu des personnes physiques ayant leur résidence fiscale dans un État membre mais exerçant leur activité dans un autre État membre.


Most EU systems are funded mainly through taxation, while a large part of US expenditure is met out of post-tax incomes; this has an impact on the way inequalities are handled.

La plupart des systèmes européens sont financés essentiellement par la fiscalité, alors qu'une grande partie des dépenses américaines est couverte par des revenus après impôts.


The Directive has the widest possible scope, covering all intermediaries and all types of direct taxes (income, corporate, capital gains, inheritance, etc.).

La directive a le champ d'application le plus large possible, qui couvre tous les intermédiaires et tous les types d'impôts directs (impôt sur le revenu, sur les sociétés, sur les plus-values, droits de succession, etc.).


Considers it essential to combat precarious and undeclared work, given that this phenomenon severely affects domestic workers, including particularly migrant women workers, thus worsening their already vulnerable position; stresses the importance of eradicating and prosecuting such practices, including child labour; in this regard, supports tackling the precarious situation of domestic workers and carers within the framework of the European platform against undeclared work; recalls that undeclared work deprives them of social security cover and has a negative impact on their working conditions in terms of health and safety; expects, ...[+++]

juge essentiel de lutter contre le travail précaire et le travail non déclaré puisque ce phénomène touche fortement les employés de maison, notamment les migrantes, aggravant donc leur situation de vulnérabilité; souligne qu'il importe d'éradiquer de telles pratiques, notamment le travail des enfants, et de poursuivre en justice les responsables; soutient à cet égard les efforts visant à s'attaquer à la précarité de la situation des employés de maison, des auxiliaires de vie et des gardes d'enfants dans le cadre de la plateforme européenne de lutte contre le travail non déclaré; rappelle que le travail non déclaré les prive de toute c ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
At the moment, having come from small business myself, I know that every month they have to pay CPP taxes, UI taxes, corporate income taxes, income taxes for employees, business licences, Workers' Compensation Board taxes and capital taxes in B.C.

Comme je viens moi-même du secteur des petites entreprises, je sais que, en Colombie-Britannique, celles-ci doivent présentement payer tous les mois des cotisations pour le RPC et l'assurance-emploi, des impôts sur le revenu des sociétés, des impôts pour les employés, des permis d'exploitation d'un commerce, des cotisations à la Commission des accidents du travail et des impôts sur le capital.


Of course, seniors are happy that they have been left out of the budget because recent history tells us that when they are included in the Conservative budget it usually means pain, such as moving the age of retirement to 67, the beginning of taxing income trusts, and increasing the income tax rate for low-income Canadians.

Bien sûr, les aînés sont contents d'avoir été omis dans le budget car si l'on se fie aux derniers budgets, une inclusion dans un budget conservateur est habituellement synonyme de souffrance: report de l'âge de retraite à 67 ans, début de l'imposition des fiducies de revenu, et augmentation du taux d'imposition des Canadiens à faible revenu.


The petitioners want to remind the Prime Minister that he promised never to tax income trusts but that he recklessly broke that promise by imposing a 31.5% punitive tax which permanently wiped out over $25 billion of the hard-earned retirement savings of over 2 million Canadians, particularly seniors. The petitioners, therefore, call upon the Conservative minority government to admit that the decision to tax income trusts was based on: first, flawed methodology and incorrect assumptions; second, to apologize to those who were unfairl ...[+++]

Les pétitionnaires veulent rappeler au premier ministre qu'il avait promis de ne jamais imposer les fiducies de revenu, mais que, au mépris des conséquences, il a renié sa promesse en imposant un impôt punitif de 31,5 p. 100, ce qui a fait disparaître de façon permanente plus de 25 milliards de dollars que plus de 2 millions de Canadiens, surtout des personnes âgées, avaient économisés au prix de durs sacrifices en prévision de leur retraite.


The migration of economic activity beyond the municipal administrative boundary also reduces its tax income, undermining its ability to invest in the future.

La migration de l'activité économique au-delà des limites communales réduit également les recettes fiscales de la ville, ce qui réduit sa capacité à investir à long terme.


Territorial systems tax income generated from economic activities within the territory of the country in question but does not tax income from economic activities conducted outside the territory of the taxing jurisdiction.

Les systèmes territoriaux taxent le revenu généré par les activités économiques sur le territoire du pays considéré, mais ne taxent pas le revenu d'activités économiques exercées en dehors du territoire de l'autorité fiscale.


The personal income taxes extracted from Canadians by their governments amount to 13.9% of GDP compared to the next highest nation which happens to be the United States at 10.7%. This is the biggest single reason why Canadians' standard of living measured in terms of real personal after tax income was $833 lower per person in 1999 than in 1989, while the real personal after tax income in the U.S. increased by $2,200 U.S. over the same period.

L'impôt prélevé sur le revenu des particuliers canadiens par les gouvernements en place équivaut à 13,9 p. 100 du PIB, alors que, pour le pays qui suit le Canada sur cette liste, à savoir les États-Unis, ce pourcentage n'est que de 10,7 p. 100. Voilà essentiellement pourquoi le niveau de vie des Canadiens, mesuré en fonction du revenu disponible des particuliers, a accusé un recul de 833 $ en 1999, par rapport à 1989, alors que le revenu disponible des particuliers aux États-Unis a affiché une progression de 2 200 $ É.-U. pour la même période.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'taxing income' ->

Date index: 2022-07-20
w