Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advanced vocational school
Agricultural day release school
Agricultural school
Agricultural technical school
CF Tech S
Canadian Forces Technical School
Commercial school
Council of Private Technical Schools
Council of Private Vocational Schools
Country farm institute
Farm school
Librarian
Library supervisor
Library technical assistant
Professional education
Qualification for entry to senior technical school
School librarian
Technical college
Technical school
Technical school director
Technical school manager
Technical trade school
Vocational education
Vocational school
Vocational training

Traduction de «technical schools actually » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
technical school manager [ technical school director ]

directeur d'école technique [ directrice d'école technique ]


vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]

enseignement professionnel [ école professionnelle ]


agricultural day release school | agricultural school | agricultural technical school | country farm institute | farm school

école professionnelle d'agriculture


advanced vocational school | technical college | technical school

école professionnelle spécialisée | école spéciale


Council of Private Technical Schools [ Council of Private Vocational Schools ]

Conseil des écoles privées [ Conseil des écoles professionnelles privées ]


Canadian Forces Technical School [ CF Tech S ]

École technique des Forces canadiennes


qualification for entry to senior technical school

diplôme d'accès à un lycée technique


technical trade school

établissement d'enseignement professionnel | établissement de formation professionnelle


library supervisor | library technical assistant | librarian | school librarian

bibliothécaire | médiathécaire-documentaliste
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The school aspect of it is very interesting because we should probably look at a model similar to what Germany is doing. They actually have technical schools set up around clusters of industries, specifically for that reason.

L'aspect scolaire est très intéressant parce que nous devrions probablement nous tourner vers un modèle similaire à celui de l'Allemagne, qui s'est en fait dotée d'écoles techniques autour de certaines grappes industrielles, précisément pour cette raison.


It pays off not only to the individual person who is getting education; he actually has a dollar figure for what you will earn with a high school education, with a technical diploma, and with a university degree.

C'est payant non seulement pour celui ou celle qui poursuit des études, et l'auteur donne des chiffres sur le salaire qu'on touche quand on a un diplôme de l'école secondaire, un diplôme technique et un diplôme universitaire.


68. Highlights the added value of life-long learning and calls on the Member States to conduct a thorough mapping of local potential in order to organise demand-driven training that matches available resources to actual needs and to re-establish the prestige of vocational secondary education by providing high-standard education, particularly in regions where local potential and traditional work areas require special skills and knowledge to be fully developed; calls on the Commission to provide the Member States with sufficient technical support on how to m ...[+++]

68. met l'accent sur la valeur ajoutée du concept d'apprentissage tout au long de la vie et demande aux États membres d'établir un relevé détaillé du potentiel local afin d'organiser des formations axées sur la demande, en faisant coïncider les ressources disponibles et les besoins réels, et de restaurer le prestige de l'enseignement professionnel secondaire en fournissant un enseignement de haute qualité, notamment dans les régions où le potentiel local et les secteurs d'activité traditionnels exigent le plein développement de compétences et de connaissances spécifiques; invite la Commission à fournir aux États membres un appui technique suffisant pour rece ...[+++]


68. Highlights the added value of life-long learning and calls on the Member States to conduct a thorough mapping of local potential in order to organise demand-driven training that matches available resources to actual needs and to re-establish the prestige of vocational secondary education by providing high-standard education, particularly in regions where local potential and traditional work areas require special skills and knowledge to be fully developed; calls on the Commission to provide the Member States with sufficient technical support on how to m ...[+++]

68. met l'accent sur la valeur ajoutée du concept d'apprentissage tout au long de la vie et demande aux États membres d'établir un relevé détaillé du potentiel local afin d'organiser des formations axées sur la demande, en faisant coïncider les ressources disponibles et les besoins réels, et de restaurer le prestige de l'enseignement professionnel secondaire en fournissant un enseignement de haute qualité, notamment dans les régions où le potentiel local et les secteurs d'activité traditionnels exigent le plein développement de compétences et de connaissances spécifiques; invite la Commission à fournir aux États membres un appui technique suffisant pour rece ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
I would like us to reflect once again on the fact that, in 2003, on average, 90% of primary schools, 98% of secondary schools and 99% of vocational and technical schools in the Member States were connected to the Internet, but only 39% of primary school teachers, 50% of secondary school teachers and 58% of teachers in vocational and technical schools actually used the Internet as a teaching tool.

Je voudrais que nous nous penchions une nouvelle fois sur le fait que, en 2003, une moyenne de 90% des écoles primaires, 98% des écoles secondaires, 99% des écoles professionnelles et techniques des États membres étaient connectées à l’internet, mais que seulement 39% des instituteurs, 50% des enseignants du secondaire et 58% des enseignants des écoles professionnelles et techniques utilisaient réellement l’internet comme outil d’enseignement.


I would like us to reflect once again on the fact that, in 2003, on average, 90% of primary schools, 98% of secondary schools and 99% of vocational and technical schools in the Member States were connected to the Internet, but only 39% of primary school teachers, 50% of secondary school teachers and 58% of teachers in vocational and technical schools actually used the Internet as a teaching tool.

Je voudrais que nous nous penchions une nouvelle fois sur le fait que, en 2003, une moyenne de 90% des écoles primaires, 98% des écoles secondaires, 99% des écoles professionnelles et techniques des États membres étaient connectées à l’internet, mais que seulement 39% des instituteurs, 50% des enseignants du secondaire et 58% des enseignants des écoles professionnelles et techniques utilisaient réellement l’internet comme outil d’enseignement.


These averages actually conceal dramatic differences between Member States: while the rates of Internet use for teaching purposes in Denmark, for instance, are 70% (primary schools), 81% (secondary schools) and 92% (vocational and technical schools), in Greece the corresponding figures are 7%, 11% and 6%.

Ces moyennes recouvrent en fait des différences dramatiques entre les États membres: ainsi, alors qu'au Danemark les taux d'utilisation d'Internet dans l'enseignement atteignent 70% (écoles primaires), 81% (établissements secondaires) et 92% (établissements professionnels et techniques), en Grèce, au contraire, les chiffres respectifs sont de 7%, 11% et 6%.


In actual fact, Madam Chair, you'll note that this particular article is making reference to the intergenerational effects and impacts of the residential schools, and less to the technical aspects of the truth-sharing mechanism as contemplated by this amendment.

De fait, madame la présidente, vous remarquerez que cet article parle des effets intergénérationnels des pensionnats et moins des aspects techniques du mécanisme de partage de la vérité envisagé par cet amendement.


If the Minister of Finance actually cares about the young people seeking post-secondary education, why does he not join with the other 16 OECD countries of which he is so fondly attached and do what they do. Have tuition free colleges, universities, technical schools and vocational schools across the country.

Si le ministre des Finances tient vraiment à ce que les jeunes fassent des études postsecondaires, pourquoi n'imite-t-il pas les 16 autres pays membres de l'OCDE qu'il aime tant en élargissant la gratuité scolaire aux universités, aux collèges et aux écoles techniques et professionnelles?


w