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Public telecommunication transport service
Public telecommunications service
STAR
TDD
TDD Service
TSOA
Telecommunication device for the deaf
Telecommunications Devices for the Deaf Service
Telecommunications Service for the Deaf
Telecommunications Services Organisation Act
Telecommunications device for people who are deaf
Telecommunications device for the deaf
Telecommunications service available to the public
Teletype for the deaf

Vertaling van "telecommunications service for the deaf " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Telecommunications Service for the Deaf

Service de télécommunications pour les sourds


telecommunications device for the deaf [ TDD | telecommunication device for the deaf | telecommunications device for people who are deaf | teletype for the deaf ]

appareil de télécommunication pour sourds [ ATS | appareil de télécommunication pour personnes sourdes | appareil de télécommunication pour personnes malentendantes | appareil de télécommunication pour malentendants ]


public telecommunication transport service | public telecommunications service | telecommunications service available to the public

service public de transport de télécommunications


TDD Service [ Telecommunications Devices for the Deaf Service ]

Service ATS [ Service d'appareils de télécommunication pour les sourds ]


Community Programme for the Development of Certain Less-favoured Regions of the Community by Improving Access to Advanced Telecommunications Services | Special Telecommunications Action for Regional Development | STAR [Abbr.]

Développement de certaines régions défavorisées de la Communauté par un meilleur accès aux services avancés de télécommunications | STAR [Abbr.]


Committee for application of the legislation on general authorisations and individual licenses in the field of telecommunications services (GAIL)

Comité pour l'application de la législation portant sur les autorisations générales et les licences individuelles dans le secteur des services de télécommunications (AGLI)


Federal Act of 30 April 1997 on the Organisation of Federal Telecommunications Services | Telecommunications Services Organisation Act [ TSOA ]

Loi fédérale du 30 avril 1997 sur l'organisation de l'entreprise fédérale de télécommunications | Loi sur l'entreprise de télécommunications [ LET ]


removal of the licence obligation for telecommunication services providers

suppression des concessions de services de télécommunication | abolition des concessions de services de télécommunication
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
E.g. text relay services, essential for deaf and speech-impaired people, are only available in half of the Member States; emergency services are directly accessible by text telephone in only seven Member States; broadcasting with audio description, subtitled TV programming and TV sign-language programming remains very poor; only 8% of ATMs installed by the two main European retail banks provide 'talking' output[6].

Ainsi, les services de relais textuels, indispensables aux sourds et malentendants, ne sont disponibles que dans la moitié des États membres; les services d'urgence directement accessibles par textophone n'existent que dans sept États membres; les émissions télévisées avec audiodescription, sous-titrées et en langage des signes restent marginales; seuls 8 % des GAB installés par les deux principales banques de dépôt européennes offrent une assistance vocale[6].


[49] "Large-scale exploratory or general surveillance must be forbidden.the most effective means to reduce unacceptable risks to privacy while recognising the needs for effective law enforcement is that traffic data should in principle not be kept only for law enforcement purposes and that national laws should not oblige telecommunications operators, telecommunications service and Internet Service providers to keep traffic data for a period of time longer than necessary for billing purposes," Recommendation 3/99 of the Art. 29 Data Protection Working Part ...[+++]

[49] "Une surveillance exploratoire à grande échelle ou générale doit être prohibée. [..] le moyen le plus efficace de réduire des risques inacceptables pour la vie privée tout en reconnaissant la nécessité d'une application efficace de la loi voudrait que les données relatives au trafic ne soient pas en principe uniquement conservées à des fins de respect de la loi et que les législations nationales n'obligent pas les opérateurs de télécommunications, les fournisseurs de services de télécommunicatio ...[+++]


to promote rule-based competition in the telecommunications sector for the benefit of service providers and consumers; to address persistent regulatory asymmetries in the telecommunications sector, by preventing parties from imposing foreign equity caps, by laying down pro-competitive wholesale access rules for incumbent operators’ networks, by providing clear and non-discriminatory rules for licensing, by securing genuine access to last-mile infrastr ...[+++]

favoriser la concurrence fondée sur des règles dans le secteur des télécommunications, dans l'intérêt des prestataires de services et des consommateurs; rectifier les asymétries réglementaires qui subsistent en ce qui concerne le secteur des télécommunications, en évitant que les parties imposent des plafonds de fonds propres étrangers, en mettant en place des règles d'accès de gros favorables à la concurrence pour les réseaux d'opérateurs historiques, en prévoyant des règles claires et non discriminatoires pour l'octroi des licences ...[+++]


ix. to promote rule-based competition in the telecommunications sector for the benefit of service providers and consumers; to address persistent regulatory asymmetries in the telecommunications sector, by preventing parties from imposing foreign equity caps, by laying down pro-competitive wholesale access rules for incumbent operators’ networks, by providing clear and non-discriminatory rules for licensing, by securing genuine access to last-mile infr ...[+++]

ix. favoriser la concurrence fondée sur des règles dans le secteur des télécommunications, dans l'intérêt des prestataires de services et des consommateurs; rectifier les asymétries réglementaires qui subsistent en ce qui concerne le secteur des télécommunications, en évitant que les parties imposent des plafonds de fonds propres étrangers, en mettant en place des règles d'accès de gros favorables à la concurrence pour les réseaux d'opérateurs historiques, en prévoyant des règles claires et non discriminatoires pour l'octroi des lice ...[+++]


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(21) The Commission has recognised the global and trans-border nature of the global telecommunications market, noting that this market is different from telecommunications services provided merely on a national basis and that a single market for all global telecommunications services (GTSs) is assumed which has to be distinguished from merely national telecommunications services.

(21) La Commission reconnaît le caractère planétaire et transfrontalier du marché mondial des télécommunications tout en faisant observer, d'une part, que ce marché diffère des services de télécommunications fournis sur une base purement nationale et, d'autre part, que l'on part du principe de l'existence d''un marché unique de tous les services mondiaux de télécommunications (SMT), qu'il convient de distinguer des services de télécommunications purement nationaux.


K. whereas there is an obligation on telecommunications service providers to recognise the interests of disabled users in relation to choice, price and quality benefits of telecommunications services and their accessibility, and whereas NRAs should be required to consult disability representatives in their assessment of service delivery,

K. considérant que les sociétés de télécommunications ont obligation de tenir compte des intérêts des utilisateurs handicapés en termes d'accessibilité des service et de choix, de prix et d'avantages qualitatifs des télécommunications; considérant que les ARN devraient être tenues de consulter les représentants des personnes handicapées lorsqu'elles évaluent la fourniture des services,


K. whereas there is an obligation on telecommunications service providers to recognise the interests of disabled users in relation to choice, price and quality benefits of telecommunications services and their accessibility. Also to require the consultation of Disability representatives by regulators in their assessment of service delivery,

K. considérant que les sociétés de télécommunications ont obligation de tenir compte des intérêts des utilisateurs handicapés en termes d'accessibilité des service et de choix, de prix et d'avantages qualitatifs des télécommunications; considérant que les ARN devraient être tenues de consulter les représentants des personnes handicapées lorsqu'elles évaluent la fourniture des services,


In that communication, the Commission reviewed the existing regulatory framework for telecommunications, in accordance with its obligation under Article 8 of Council Directive 90/387/EEC of 28 June 1990 on the establishment of the internal market for telecommunications services through the implementation of open network provision(4).

Dans cette communication, la Commission a réexaminé le cadre réglementaire en vigueur dans le secteur des télécommunications, conformément à son obligation au titre de l'article 8 de la directive 90/387/CEE du Conseil du 28 juin 1990 relative à l'établissement du marché intérieur des services de télécommunication par la mise en oeuvre de la fourniture d'un réseau ouvert de télécommunication(4).


(a) "telecommunications services" means the transport of electro-magnetic signals - sound, data image and any combinations thereof, excluding broadcasting(8). Therefore, commitments in this sector do not cover the economic activity consisting of content provision which require telecommunications services for its transport. The provision of that content, transported via a telecommunications service, is subject to the specific commitments undertaken by the Parties in other relevant sectors.

a) "services de télécommunication" la transmission de signaux électromagnétiques - son, données, image et toute combinaison de ces éléments - à l'exclusion de la diffusion(8); en conséquence, les engagements contractés dans ce secteur ne visent pas l'activité économique consistant à fournir un contenu par le biais de services de télécommunications; cette activité est assujettie aux engagements spécifiques contractés par les parties dans d'autres secteurs pertinents.


[35] Examples of Green Papers include: 'The citizens' network: Fulfilling the potential of public passenger transport in Europe', COM(1995) 601; 'Towards fair and efficient pricing in transport - Policy options for internalising the external cost of transport in the European Union', COM(1995) 691; 'Green Paper on a numbering policy for telecommunications services in Europe' COM(1996) 590; 'Green Paper on the convergence of the telecommunications, media and information-technology sectors, and the implications fo ...[+++]

[35] Citons quelques exemples de Livres verts: "Un réseau pour les citoyens - Comment tirer parti du potentiel des transports publics de passagers en Europe", COM(1995) 601; "Vers une tarification équitable et efficace dans les transports - Options en matière d'internalisation des coûts externes des transports dans l'Union européenne", COM(1995) 691; "Livre vert sur une politique de numérotation dans le domaine des services de télécommunications en Europe", COM(1996) 590; "Livre vert sur la convergence des secteurs des télécommunic ...[+++]




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Date index: 2022-10-12
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