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Advertising on television
Advertising-financed television
Advertising-supported television
EGTA
European Group of Television Advertising
European Group of Television Advertising Information
TV advertising
Televised advertising
Television advertising
Television advertising time sales representative

Vertaling van "television advertisements stating " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
televised advertising | television advertising

publicité télévisée


European Group of Television Advertising | European Group of Television Advertising Information | EGTA [Abbr.]

EGTA [Abbr.]


advertising-financed television | advertising-supported television

télévision financée par la publicité


television advertising

publicité à la télévision [ publicité télédiffusée ]


television advertising | TV advertising | advertising on television

publicité télévisée | publicité à la télévision


The presence and portrayal of non-whites in English-language television advertising in Canada: final report [ The presence and portrayal of non-whites in English-language television advertising in Canada ]

The presence and portrayal of non-whites in English-language television advertising in Canada: final report [ The presence and portrayal of non-whites in English-language television advertising in Canada ]


television advertising time sales representative

représentant de commerce de temps publicitaire à la télévision [ représentante de commerce de temps publicitaire à la télévision ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Accordingly, where the directive provides that the proportion of television advertising and teleshopping spots are not to exceed 20%, it does not preclude the Member States from imposing different limits within that threshold.

Ainsi, lorsque la directive prévoit que le pourcentage de spots de publicité télévisée et de téléachat ne dépasse pas 20 %, elle n’exclut pas que les États membres puissent imposer différentes limites, au-dessous dudit seuil.


7. Reiterates that the proportion of televised advertising and teleshopping spots should not exceed 12 minutes per hour; is concerned, however, that the 12-minute limitation is regularly breached in some Member States; highlights the need to monitor commercial formats devised to circumvent this restriction, especially surreptitious advertising, which can confuse consumers; calls for a ban on prejudicial advertising, as described in Article 9 of Directive 2010/13/EU, during programmes for children and young people; recommends an an ...[+++]

7. fait remarquer que les spots de publicité télévisée et les spots de téléachat ne doivent pas dépasser 12 minutes par heure; s'inquiète toutefois du fait que cette limitation est régulièrement enfreinte dans certains États membres; insiste sur la nécessité de contrôler les formats commerciaux réalisés afin d'encadrer cette restriction, en particulier la publicité clandestine qui est susceptible d'induire le consommateur en erreur; appelle à une interdiction de la publicité préjudicielle, telle que décrite à l'article 9 de la directive 2010/13/UE, pendant les émissions destinées aux enfants et à la jeunesse; recommande que les meill ...[+++]


(Return tabled) Question No. 451 Mr. Sean Casey: With regard to government advertising: (a) which departments or agencies were engaged in any television advertisement by a department or agency of the government during the television broadcast of any Super Bowl game from Super Bowl XL (2006) through Super Bowl XLVI (2012) inclusively; (b) what were the stated objectives and purpose of each advertisement; (c) when did each advertisement run; (d) what was the cost of each advertisement; (e) which private companies were involved in th ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 451 M. Sean Casey: En ce qui concerne la publicité du gouvernement: a) quels ministères ou organismes ont participé à une annonce télédiffusée par un ministère ou un organisme du gouvernement au cours de la télédiffusion d’un match du Super Bowl, du Super Bowl XL (2006) au Super Bowl XLVI (2012) inclusivement; b) quels étaient les objectifs convenus et le but de chaque annonce publicitaire; c) quand chaque annonce a-t-elle été diffusée; d) quel a été le coût de chaque annonce; e) quelles entreprises privées ont participé à la création, à la conception et à la production des annonces; f) des contra ...[+++]


The Court states that the aim of the Television without Frontiers Directive is to ensure that television viewers’ interests are protected and that, to that end, ‘television advertising’ has been made subject to a number of minimum rules and standards.

La Cour rappelle que la directive vise à assurer la protection des intérêts des téléspectateurs et, à cette fin, la « publicité télévisée » est soumise à des normes minimales et à des critères.


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Let me just ask a supplementary question: is the Commission thinking of prohibiting television commercials directed at children, as has happened in some Member States, where certain children’s television advertisements are forbidden until after a certain time – 10 or 11 p.m., I think – before which children watch television?

Permettez-moi simplement de vous poser une question supplémentaire: la Commission envisage-t-elle d’interdire les publicités télévisées destinées aux enfants, comme l’ont fait certains États membres, où certaines publicités télévisées destinées aux enfants sont interdites avant une certaine heure (22h ou 23h, je pense), c'est-à-dire aux heures où les enfants regardent la télévision?


We must look not just at the health care system, which is crisis management, but upstream much further, and we must start talking about preventative health care (1025) Back in the early seventies, we had television advertisements stating that a 30 year old Canadian was not as fit as a 70 year old Swede.

Non seulement nous devons examiner le système de soins de santé, ce qui est de la gestion de crise, mais nous devons regarder beaucoup plus loin en amont, et nous devons commencer à parler de soins préventifs (1025) Au début des années 70, des publicités télévisées nous disaient qu'un Canadien de 30 ans n'était pas aussi en forme qu'un Suédois de 70 ans.


Reding, Commission (FR) Madam President, I would like to say to Mr Ebner that the Television without Frontiers Directive lays down the principle that television advertising and teleshopping must be kept separate from other parts of the programme by optical and acoustic means. The Directive also states that surreptitious advertising and teleshopping are prohibited.

Reding, Commission. - Madame la Présidente, je voudrais dire au collègue Michl Ebner que la directive «Télévision sans frontières» prévoit le principe de la séparation de la publicité télévisée et du télé-achat par rapport au reste du programme, par des moyens optiques et acoustiques.


The Court states that the French television advertising rules seek to protect public health and that they are appropriate to ensure that that objective is achieved.

Elle constate que le régime français de publicité télévisée vise à protéger la santé publique et qu’il est propre à garantir la réalisation de cet objectif.


(14 ) This Directive should be without prejudice to Council Directive 89/552/EEC of 3 October 1989 on the coordination of certain provisions laid down by law, regulation or administrative action in Member States concerning the pursuit of television broadcasting activities , which prohibits all forms of television advertising for cigarettes and other tobacco products.

(14) La présente directive doit s'appliquer sans préjudice de la directive 89/552/CEE du Conseil du 3 octobre 1989 visant à la coordination de certaines dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres relatives à l'exercice d'activités de radiodiffusion télévisuelle , qui interdit toutes les formes de publicité télévisée en faveur des cigarettes et autres produits du tabac.


It states that television advertising shall not cause moral or physical detriment to minors and sets out certain criteria to achieve that aim.

Il déclare que la publicité télévisée ne doit pas porter un préjudice moral ou physique aux mineurs et arrête certains critères à cette fin.




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'television advertisements stating' ->

Date index: 2025-01-01
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