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Advertising on television
Advertising-financed television
Advertising-supported television
EGTA
European Group of Television Advertising
European Group of Television Advertising Information
TV advertising
Televised advertising
Television advertising
Television advertising time sales representative
The Limited Company for commercial television

Traduction de «television advertising limits » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
televised advertising | television advertising

publicité télévisée


European Group of Television Advertising | European Group of Television Advertising Information | EGTA [Abbr.]

EGTA [Abbr.]


advertising-financed television | advertising-supported television

télévision financée par la publicité


television advertising

publicité à la télévision [ publicité télédiffusée ]


television advertising | TV advertising | advertising on television

publicité télévisée | publicité à la télévision


television advertising time sales representative

représentant de commerce de temps publicitaire à la télévision [ représentante de commerce de temps publicitaire à la télévision ]


The presence and portrayal of non-whites in English-language television advertising in Canada: final report [ The presence and portrayal of non-whites in English-language television advertising in Canada ]

The presence and portrayal of non-whites in English-language television advertising in Canada: final report [ The presence and portrayal of non-whites in English-language television advertising in Canada ]


The Limited Company for commercial television

SA pour la publicité à la télévision [ SAP ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Directive lays down certain obligations and rules in its Chapter IV relating to television advertising, sponsorship and teleshopping: these concern the amount of advertising permitted on screen (daily and hourly limits, Article 18), the number of and form of advertising interruptions (Article 11), and rules applicable to the content and presentation of advertising messages (Articles 10, 12, 13, 14, 15 and 16).

La directive prévoit, au chapitre IV, certaines obligations et règles concernant la publicité télévisée, le parrainage et le télé-achat: celles-ci concernent la quantité de publicité admise à l'écran (limites quotidiennes et horaires, article 18), le nombre et les modalités des interruptions publicitaires (article 11) ainsi que des règles applicables au contenu et à la présentation des messages publicitaires (articles 10, 12, 13, 14, 15 et 16).


The Court then points out that the principles and objectives of the rules on television advertising limits are intended to establish a balanced protection, on the one hand, of the financial interests of television broadcasters and advertisers and, on the other hand, of the interests of writers and producers, in addition to consumers as television viewers.

La Cour souligne ensuite que les principes et les objectifs des règles relatives au temps de diffusion de la publicité télévisée visent à établir une protection équilibrée, d’une part, des intérêts financiers des télévisions et des annonceurs et, d’autre part, des intérêts des auteurs et créateurs, ainsi que des consommateurs que sont les téléspectateurs.


On 5 March 2011, between 21.00 and 22.00, the pay-TV station Sky Sport 1, edited by Sky Italia, broadcast 24 television advertising spots, for a total duration of 10 minutes and 4 seconds, which is an hourly percentage of 16.78%, thereby exceeding the hourly television advertising limit of 14% imposed on pay-TV broadcasters.

Le 5 mars 2011, entre 21 et 22 heures, la chaîne de télévision payante Sky Sport 1, éditée par Sky Italia, a diffusé 24 spots publicitaires, pour une durée de 10 minutes et 4 secondes, soit un pourcentage horaire de 16,78 %, dépassant ainsi la limite horaire nationale de diffusion publicitaire de 14 % imposée aux télévisions payantes.


That court asks the Court of Justice whether the Audiovisual Media Services Directive, the principle of equal treatment and the fundamental freedoms guaranteed by the TFEU permit a national rule which lays down lower hourly television advertising limits for pay-TV broadcasters than those laid down for free-to-air TV broadcasters.

Cette juridiction demande à la Cour de justice si la directive « services de médias audiovisuels », ainsi que le principe d’égalité de traitement et des libertés fondamentales garanties par le traité FUE admettent une réglementation nationale qui prévoit des limites horaires de diffusion de la publicité télévisée plus basses pour les télévisions payantes que pour celles à accès libre.


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The Italian rule on television advertising, which lays down lower hourly limits for advertising for pay-TV broadcasters than for free-to-air TV broadcasters, is, in principle, compatible with European Union law

La réglementation italienne sur la publicité télévisée prévoyant des limites horaires plus basses pour les télévisions payantes que pour celles à accès libre est, en principe, conforme au droit de l’Union


(Return tabled) Question No. 937 Ms. Ruby Dhalla: With regard to programs and services of the Foreign Credentials Referral Office in the Department of Citizenship and Immigration since 2008: (a) what is the budget of each program or service including (i) each expenditure, including contracts under $10,000, (ii) the value of the expenditure, (iii) the goods or services consumed, (iv) the department under which the expenditure is accounted for, (v) whether or not the contract was tendered through an open bidding process if the goods or services were purchased from an outside source, (vi) the name of the outside source, (vii) the contract's reference number, (viii) dates of contracts, (ix) descriptions of the services provided, (x) delivery da ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 937 Mme Ruby Dhalla: En ce qui concerne les programmes et services du Bureau d’orientation relatif aux titres de compétences étrangers du ministère de la Citoyenneté et de l’Immigration depuis 2008: a) quel est le budget de chaque programme et service, y compris (i) pour chaque dépense, notamment les contrats de moins de 10 000 $, (ii) le montant, (iii) les biens et services visés, (iv) le ministère qui doit en rendre compte, (v) si le contrat a été adjugé à une source de l’extérieur au terme d’un processus d’invitation ouverte à soumissionner ou non, (vi) le nom de la source de l'extérieur, (vii) les numéros de référence des contrats, (viii) les dates des contrats, (ix) les descriptions des services four ...[+++]


Therefore the daily limit should be abolished, while the hourly limit should be maintained for television advertising and teleshopping spots.

Dès lors, la limite journalière devrait être abolie alors que la limite horaire devrait être maintenue pour les spots de publicité télévisée et de téléachat.


However, the limit of 20 % of television advertising spots and teleshopping spots per clock hour remains applicable.

Cependant, la limitation des 20 % de spots de publicité télévisée et de téléachat par heure d’horloge reste applicable.


The principle of separation should be limited to television advertising and teleshopping, product placement should be allowed under certain circumstances, unless a Member State decides otherwise, and some quantitative restrictions should be abolished.

Le principe de séparation devrait être limité à la publicité télévisée et au téléachat, le placement de produits devrait être autorisé dans certaines circonstances, sauf si un État membre en décide autrement, et certaines restrictions quantitatives devraient être abolies.


The limitation that existed on the amount of daily television advertising was largely theoretical.

La limitation journalière antérieure de la publicité télévisée était largement théorique.




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'television advertising limits' ->

Date index: 2021-02-09
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