Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Affectionless psychopathy Institutional syndrome
Electromagnetic containerless processing facility
Examination for admission to educational institution
Examination for admission to residential institutions
Institution name
Nullum tempus occurrit regi
TEMPUS facility
Tempus
Tempus Committee
Tempus II
Tempus International
The Mighty Pen
Trans-European Cooperation Scheme for Higher Education
Trans-European mobility scheme for university studies

Vertaling van "tempus institution " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
TEMPUS facility [ electromagnetic containerless processing facility ]

four TEMPUS


nullum tempus occurrit regi

prescription n'atteint pas le roi


The Mighty Pen [ Tempus International ]

The Mighty Pen [ Tempus International ]




Trans-European Cooperation Scheme for Higher Education | Tempus II [Abbr.]

programme transeuropéen de coopération pour l'enseignement supérieur | Tempus II [Abbr.]


trans-European mobility scheme for university studies | Tempus [Abbr.]

programme de mobilité transeuropéenne pour l'enseignement supérieur | programme transeuropéen de coopération pour l'enseignement supérieur | TEMPUS [Abbr.]


Examination for admission to educational institution

Examen pour l'admission dans une institution éducative


Definition: A particular pattern of abnormal social functioning that arises during the first five years of life and that tends to persist despite marked changes in environmental circumstances, e.g. diffuse, nonselectively focused attachment behaviour, attention-seeking and indiscriminately friendly behaviour, poorly modulated peer interactions; depending on circumstances there may also be associated emotional or behavioural disturbance. | Affectionless psychopathy Institutional syndrome

Définition: Trouble caractérisé par un mode particulier de fonctionnement social anormal, apparaissant durant les cinq premières années de la vie, persistant habituellement en dépit de modifications importantes de l'environnement. Exemples: conduites d'attachement généralisé et non sélectif, demandes d'affection et sociabilité non discriminatives, interactions peu différenciées avec les autres enfants; des perturbations émotionnelles et d'autres troubles du comportement peuvent enfin être associés, variables selon les circonstances. | Psychopathie de privation affective Syndrome institutionnel




Examination for admission to residential institutions

Examen pour l'admission dans une institution
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Under this new phase of the Programme, and in line with the Annex to the 'Tempus III' decision, Tempus continues to contribute to the reform of higher education structures and institutions and their management through targeted projects in clearly specified areas including University Management, Curriculum Development, Institution Building, Networking and Mobility Projects.

Dans cette nouvelle phase du programme, et conformément à l'annexe de la décision "Tempus III", Tempus continue à contribuer à la réforme des structures de l'enseignement supérieur, des établissements et de leur gestion, par des projets ciblés dans des domaines clairement spécifiés, comprenant la gestion universitaire (MU), le développement de programmes d'études (CD), le renforcement des institutions (IB), la coopération en réseau (NP) et la mobilité (Mob).


38. Recommends, in order to promote exchange programmes, dynamic research, innovation and lifelong learning, the creation of networks with higher education and research institutions in the future Mediterranean macro-region and the development of education infrastructure in that region, as well as the removal of obstacles to the movement of students, persons undergoing training, young volunteers, teachers, trainers, researchers and administrative staff; stresses the need to strengthen the quality of teaching and research in those networks by adequately financing and supporting the Tempus ...[+++]

38. recommande, dans la perspective de promouvoir les programmes d'échanges, la dynamique de recherche, l'innovation et l'apprentissage tout au long de la vie, de créer des réseaux entre les établissements d'enseignement supérieur et de recherche au sein de la future macro-région méditerranéenne, et de lever les obstacles à la circulation des étudiants, des personnes en formation, des jeunes bénévoles, des enseignants, des formateurs, des chercheurs et du personnel administratif; insiste sur l'importance de renforcer la qualité de l'enseignement et de la recherche dans ces réseaux en soutenant et en finançant adéquatement les p ...[+++]


12. Welcomes the inclusion of the Western Balkan countries in the Erasmus Mundus and Tempus programmes; calls on those countries to establish the national agencies necessary in order to take part in the Lifelong Learning Programmes (LLL), namely Comenius, Erasmus and Leonardo da Vinci; calls on the Commission to use the IPA funds to waive the full fee paid by the Western Balkan states to participate in the LLL Programmes, as is already the case with Erasmus Mundus and Tempus; calls for increased cooperation and improved possibilities for cross-border exchanges for students, teachers and researchers from the Western Balkan states and t ...[+++]

12. se félicite de l'inclusion des pays des Balkans occidentaux dans les programmes Erasmus Mundus et Tempus; invite ces pays à créer les agences nationales nécessaires pour participer aux programmes de formation tout au long de la vie, en l'occurrence Comenius, Erasmus et Leonardo da Vinci; invite la Commission à utiliser les fonds de l'Instrument d'aide de préadhésion (IAP) pour pouvoir renoncer au versement intégral par les États des Balkans occidentaux des droits de participation aux programmes de formation tout au long de la vie, comme c'est déjà le cas pour les programmes Erasmus Mundus et Tempus; demande une coopération accrue ...[+++]


6. Calls for extension to the Russian Federation of the existing TEMPUS international university cooperation network to the Kaliningrad region, to integrate Kaliningrad into EU-related education programmes, and to include the Kaliningrad region in the Tempus Institution Building projects focusing on the development of administrative and institutional structures, in particular to promote democracy and the rule of law;

6. demande l'extension à la Fédération de Russie du réseau de coopération universitaire internationale Tempus, y compris à la région de Kaliningrad, afin de l'intégrer dans les programmes éducatifs liés à l'UE et de l'associer aux projets Tempus de renforcement des institutions axés sur le développement des structures administratives et institutionnelles, notamment en vue de promouvoir la démocratie et l'État de droit;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
27. Calls for the inclusion in the TEMPUS activities in Kaliningrad of institutional development projects aimed at the emergence of administrative and institutional structures, particularly with a view to the promotion of democracy and the rule of law;

27. demande que soient intégrés dans les activités TEMPUS à Kaliningrad les projets de renforcement des institutions axés sur le développement des structures administratives et institutionnelles, notamment en vue de promouvoir la démocratie et l'État de droit;


Furthermore, the new Tempus programme will finance administrative reform in non-academic bodies such as ministries, businesses, and NGOs (institutional development).

En outre, le nouveau programme Tempus financera la réforme de la gestion des organismes non académiques, tels que les ministères, les entreprises et les ONG (développement institutionnel).


This model has a direct major impact on the emergence of sustainable personal networks and institutional partnerships between higher education institutions in the eligible countries and in EU Member States - which is a main indicator of success for the 'cultural rapprochement' objective of Tempus III.

Ce modèle a un impact majeur direct sur l'émergence de réseaux personnels et de partenariats institutionnels durables entre les établissements d'enseignement supérieur des pays éligibles et ceux des États membres de l'Union - ce qui constitue un indicateur important de réussite de l'objectif de "rapprochement culturel" de Tempus III.


Preparation of the future Tempus programme continues with the commitment to extend the Tempus programme beyond 2006, focussing strongly on institution-based university cooperation and including students from neighbouring countries.

La poursuite de l’élaboration du futur programme Tempus est réalisée avec la volonté d’étendre le programme au-delà de 2006 en insistant fermement sur la coopération universitaire axée sur les institutions et d’inclure les étudiants originaires de pays voisins.


impact studies providing an illustration of the impact of Tempus on higher education institutions, on individuals involved in higher education and on organisations linked to or benefiting from the higher education system, with the aim of enhancing dissemination of information on the programme and contributing to the discussions on the future Tempus programme.

des études d’impact offrant un tableau de l’impact de Tempus sur les institutions d’enseignement supérieur, sur les personnes engagées dans l’enseignement supérieur et sur les organisations gravitant autour du système d’enseignement supérieur dont le but est d’améliorer la diffusion de l’information sur le programme et de réfléchir au futur programme Tempus.


A Tempus conference was also organised in Portoroz in Slovenia on 14 and 15 November 1997, under the TOP (Tempus Output Programme) project, where topics for discussion concerned the main achievements of Tempus, the key subjects of Tempus II bis, the role of higher education in the development of a well-balanced society, and institution-building.

Une conférence Tempus a également été organisée à Portoroz en Slovénie les 14 et 15 novembre 1997, dans le cadre du projet TOP (promotion des résultats Tempus), dont les thèmes de discussion concernaient les principales réalisations de Tempus, les sujets-clés de Tempus II bis, le rôle de l'enseignement supérieur dans la construction d'une société équilibrée et le développement institutionnel.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'tempus institution' ->

Date index: 2024-06-28
w