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The economics of nuclear power

Vertaling van "the economics nuclear power " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
The economics of nuclear power: a new England perspective [ The economics of nuclear power ]

The economics of nuclear power: a new England perspective [ The economics of nuclear power ]


The economics of nuclear power: including administration and law [ The economics of nuclear power ]

The economics of nuclear power: including administration and law [ The economics of nuclear power ]


Administrative Commission for the Decommissioning Fund and the Disposal Fund for Nuclear Installations (1) | Administrative Commission for the Disposal Fund for Nuclear Power Plants and the Decommissioning Fund for Nuclear Installations (2)

Commission administrative pour le Fonds de désaffectation et le Fonds de gestion pour les installations nucléaires (2) | Commission administrative pour le Fonds de gestion des déchets radioactifs provenant des centrales nucléaires et pour le Fonds de désaffectation des installations nucléaires (3)


Memorandum of Understanding between the Governments of the G-7 Countries and the Commission of the European Communities and the Government of Ukraine on the Closure of the Chernobyl Nuclear Power Plant

Protocole d'accord entre les gouvernements des pays du G-7, la Commission des Communautés européennes et le gouvernement de l'Ukraine sur la fermeture de la centrale nucléaire de Tchernobyl


The economics of nuclear power

The economics of nuclear power


Agreement regarding international research on the consequences of the accident at the Chernobyl nuclear power plant to be carried out at the Pripyat Scientific Centre

Accord relatif aux recherches internationales sur les conséquences de l'accident survenu à la centrale nucléaire de Tchernobyl qui seront effectuées au centre scientifique Pripiat


Ad hoc Committee on the Regulation concerning the conditions governing imports of agricultural products originating in third countries following the accident at the Chernobyl nuclear power station

Comité ad hoc du règlement relatif aux conditions d'importation de produits agricoles originaires des pays tiers à la suite de l'accident survenu à la centrale nucléaire de Tchernobyl


DETEC Ordinance of 16 April 2008 on the Methodology and Standards for the Verification of the Criteria for the Provisional Decommissioning of Nuclear Power Plants

Ordonnance du DETEC du 16 avril 2008 sur la méthode et sur les standards de vérification des critères de la mise hors service provisoire d'une centrale nucléaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Taking account of the disengagement or statements of phasing out nuclear power (Belgium, Germany, the Netherlands, Spain, Sweden and the United Kingdom), it is assumed in the forecast that after the nuclear power plants will come to the end of their technical and economic life, they will be replaced by other technologies.

Tenant compte du désengagement ou des déclarations de réduction progressive de l'énergie nucléaire (Belgique, Allemagne, Pays-Bas, Espagne, Suède), la projection prévoit qu'après la fin du cycle technique et économique des centrales nucléaires, elles seront remplacées par d'autres technologies.


EDF is the largest nuclear power plant operator in the EU, while New NP focuses on the design and supply of nuclear reactors and equipment, fuel assemblies, control systems and services to nuclear power plants.

EDF est le plus gros exploitant de centrales nucléaires dans l'UE, tandis que New NP est active dans la conception et la fourniture de réacteurs nucléaires et d'équipements, d'assemblages de combustible, de systèmes de contrôle et de services aux centrales nucléaires en exploitation.


Lastly, the Commission has ruled out the possibility of EDF restricting the supply of fuel assemblies and related services to other operators of nuclear power plants in the European Economic Area, which would be in breach of existing contracts.

Enfin, la Commission a écarté la possibilité qu'EDF puisse limiter la fourniture d'assemblages de combustibles et de services associés aux autres opérateurs de centrales nucléaires dans l'Espace Economique Européen, qui serait en violation de contrats existants.


Question No. 872 Hon. Hedy Fry: With regard to emergency preparedness at the Department of Public Safety and the decision by the Canadian Nuclear Safety Commission to develop four additional nuclear reactors at the Darlington Nuclear Power Generation Station: (a) what are the plans in the event of a nuclear accident at Darlington for (i) communication to radioactive-affected areas, (ii) evacuation to specified and alternative areas in the event of changes in wind directions, (iii) immediate health care to evacuees, (iv) immediate prot ...[+++]

Question n 872 L'hon. Hedy Fry: En ce qui concerne les préparatifs d'urgence au ministère de la Sécurité publique et la décision par la Commission canadienne de sûreté nucléaire d’ajouter quatre autres réacteurs nucléaires à la Centrale nucléaire Darlington: a) quels sont les plans en cas d’accident nucléaire à Darlington concernant (i) les communications avec les zones radioactives, (ii) l’évacuation vers des zones précises ou subsidiaires en cas de changement de direction du vent, (iii) les soins de santé immédiats pour les évacués, (iv) l ...[+++]


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It is useful to build on the process where the national safety authorities of the Member States having nuclear power plants on their territory have been working together in the context of Western European Nuclear Regulators′ Association (WENRA) and have defined many safety reference levels for power reactors.

Il convient de s’appuyer sur le processus suivant lequel les autorités nationales de sûreté des États membres disposant de centrales nucléaires sur leur territoire coopèrent dans le cadre de l’Association des responsables des autorités de sûreté nucléaire des pays d’Europe de l’Ouest (WENRA) et ont défini de nombreux niveaux de référence relatifs à la sûreté des réacteurs.


It is useful to build on the process where the national safety authorities of the Member States having nuclear power plants on their territory have been working together in the context of Western European Nuclear Regulators′ Association (WENRA) and have defined many safety reference levels for power reactors.

Il convient de s’appuyer sur le processus suivant lequel les autorités nationales de sûreté des États membres disposant de centrales nucléaires sur leur territoire coopèrent dans le cadre de l’Association des responsables des autorités de sûreté nucléaire des pays d’Europe de l’Ouest (WENRA) et ont défini de nombreux niveaux de référence relatifs à la sûreté des réacteurs.


First, at the deepest level, this bill raises a number of very profound questions about the future of nuclear power in Canada, about the future of AECL itself, about the future of the nuclear regulator, about the future of Canada's own Candu reactor, the future of evolving nuclear technologies around the world, competitive technologies to the Candu reactor and, indeed, the future of nuclear power around the world.

Tout d'abord, sur le plan le plus fondamental, ce projet de loi soulève un certain nombre de questions très profondes concernant l'avenir, l'avenir de l'énergie nucléaire au Canada, d'EACL, de l'organisme de réglementation du nucléaire, du réacteur Candu du Canada, de technologies nucléaires qui sont en évolution partout dans le monde, des technologies qui font concurrence au Candu et même de l'énergie nucléaire partout dans le mon ...[+++]


A draft European Economic and Social Committee (EESC) Opinion considers that nuclear power must be one of the elements of a diversified, balanced, economic and sustainable energy policy for the EU.

Dans un projet d'avis, le Comité économique et social européen (CESE) estime que le nucléaire doit constituer l'un des éléments d'une politique énergétique communautaire diversifiée, équilibrée, économique et durable.


Under the leadership of T.C. Douglas, we also advocated the inclusion of China in international trade and economic agreements, broader cultural and intellectual contacts between China and the west and an invitation for China to join with the other four nuclear powers in working toward disarmament and nuclear non-proliferation agreements.

Sous la direction de T.C. Douglas, nous avons aussi préconisé l'inclusion de la Chine dans les accords commerciaux et économiques internationaux, des contacts culturels et intellectuels élargis entre la Chine et l'Ouest et une invitation à la Chine de collaborer avec les quatre autres puissances nucléaires à élaborer des accords de désarmement et de non-prolifération des armes nucléaires.


The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium Mr Jan DE BOCK Deputy Permanent Representative Denmark Mr Jann SJURSEN Minister for Energy Mr Soeren SKAFTE State Secretary, Ministry of Industry and Energy Germany Mr Dieter von WÜRZEN State Secretary, Federal Ministry of Economic Affairs Greece Mr Georges APOSTOLAKIS Secretary-General for Energy Spain Mr Claudio ARANZADI Minister for Industry and Energy France Mr Gérard LONGUET Minister for Energy and External Trade Ireland Mr Brian COWEN Minister for Energy Italy Mr Paolo SAVONA Minister for Industry Luxembourg Mr A ...[+++]

Les Gouvernements des Etats membres et la Commission des Communautés européennes étaient représentés comme suit : Pour la Belgique M. Jan DE BOCK Représentant permanent adjoint Pour le Danemark M. Jann SJURSEN Ministre de l'Energie M. Soeren SKAFTE Secrétaire d'Etat à l'Industrie et à l'Energie Pour l'Allemagne M. Dieter von WÜRZEN Secrétaire d'Etat auprès du Ministre fédéral de l'Economie Pour la Grèce M. Georges APOSTOLAKIS Secrétaire général à l'Energie Pour l'Espagne M. Claudio ARANZADI Ministre de l'Industrie et de l'Energie Pour ...[+++]




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Date index: 2024-08-30
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