37. Emphasises that there are many actors who can take steps to prevent children from leaving school prematurel
y; points out that these include not only parents and all those involved in education, but also public authorities, at both national and local level, and calls for closer cooperation between all these actors, together with local health and social services; notes that a ‘joined-up’ approach can be effective in helping the individuals concerned to overcome multiple barriers to educational achievement and employment; in this connection, stresse
s the importance of student ...[+++] grants which enable children from disadvantaged backgrounds to enjoy the same opportunities as others; 37. souligne
que les acteurs qui peuvent lutter contre l'abandon scolaire
sont multiples; fait observer que ce sont non seulement les parents et l'ensemble des acteurs éducatifs mais également les autorités publiques, tant au niveau national que local, et demande une coopération plus étroite entre tous ces acteurs, ainsi qu'avec les services de santé et les services sociaux locaux; relève qu'une approche «concertée» peut permettre d'aider les personnes concernées à surmonter les multiples obstacles en matière d'éducation et d'emploi; dans ce contexte, souligne l'importance
...[+++] des allocations d'études qui permettent aux enfants des milieux défavorisés de bénéficier des mêmes possibilités que les autres;