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COMET Working Party
CP 931 Working Party
EU restrictive measure
EU sanction or restrictive measure
Proliferation of restrictive measures
Protection and restriction measures
Restrictive measure
Restrictive measure of the European Union
Restrictive measures in the monetary field
Restrictive trade measure
Sanction
Sanction or restrictive measure of the European Union
Trade restrictive measure
Trade-restricting measure

Vertaling van "those restrictive measures " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
EU restrictive measure [ EU sanction or restrictive measure | restrictive measure of the European Union | sanction or restrictive measure of the European Union ]

mesure restrictive de l'UE [ mesure restrictive de l'Union européenne | mesure restrictive ou sanction de l'UE | mesure restrictive ou sanction de l'Union européenne ]


restrictive trade measure [ trade restrictive measure | trade-restricting measure ]

mesure de restriction du commerce [ mesure de restriction des échanges | mesure commerciale restrictive ]


COMET Working Party | CP 931 Working Party | Working Party on restrictive measures to combat terrorism | Working Party on the application of specific measures to combat terrorism

Groupe Application de mesures spécifiques en vue de lutter contre le terrorisme | groupe COMET | groupe Mesures restrictives en vue de lutter contre le terrorisme


restrictive measure | sanction

mesure restrictive | sanction


restrictive measures in the monetary field

mesures restrictives en matière monétaire


proliferation of restrictive measures

prolifération de mesures de restriction


protection and restriction measures

mesures de protection et de restriction


Recommendation of the Council concerning Action against Restrictive Business Practices Affecting International Trade Including those Involving Multinational Enterprises

Recommandation du Conseil concernant l'action contre les pratiques commerciales restrictives affectant les échanges internationaux y compris celles qui impliquent des entreprises multinationales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On the basis of a review of that Decision, the application of those restrictive measures should be extended until 6 March 2017 in respect of 16 persons, the entry for one person should be deleted and the statements of reasons relating to three persons should be updated.

Sur la base d'un réexamen de ladite décision, il convient de proroger l'application de ces mesures restrictives jusqu'au 6 mars 2017 pour seize personnes, de supprimer la mention relative à une personne et d'actualiser l'exposé des motifs concernant trois personnes.


The Council considers that those restrictive measures should not affect the European space industry.

Le Conseil estime que ces mesures restrictives ne devraient pas affecter l'industrie spatiale européenne.


On 5 June 2015, the Council adopted Decision (CFSP) 2015/876 , providing that in respect of one of those four persons, the restrictive measures should apply until 6 October 2015 and for two of those persons, the restrictive measures should apply until 6 March 2016.

Le 5 juin 2015, le Conseil a adopté la décision (PESC) 2015/876 prévoyant que, pour une de ces quatre personnes, les mesures restrictives devraient s'appliquer jusqu'au 6 octobre 2015 et que, pour deux de ces personnes, les mesures restrictives devraient s'appliquer jusqu'au 6 mars 2016.


On the basis of a review of that Decision, the application of those restrictive measures should be extended until 6 March 2016 in respect of 14 persons, and until 6 June 2015 in respect of four persons.

Sur la base d'un réexamen de cette décision, il convient de proroger l'application de ces mesures restrictives jusqu'au 6 mars 2016 pour quatorze personnes et jusqu'au 6 juin 2015 pour quatre personnes.


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(b) where an agreement referred to in point (a) does not exist and the third country maintains restrictive procurement or concession award measures leading to a lack of substantial reciprocity in market opening between the Union and the third country concerned, notably where those restrictive measures are detrimental to the Union's industrial policy.

lorsque l'accord visé au point a) n'existe pas et que le pays tiers applique des mesures restrictives en matière de passation de marchés ou d'attribution de concessions , qui entraînent un manque de réciprocité substantielle en termes d'ouverture du marché entre l'Union et le pays tiers concerné, notamment lorsque ces mesures restrictives nuisent à la politique industrielle de l'Union .


(b) where an agreement referred to in point (a) does not exist and the third country maintains restrictive procurement measures leading to a lack of substantial reciprocity in market opening between the Union and the third country concerned, notably where those restrictive measures are detrimental to the economic interest of the Union, such as its industry.

(b) lorsque l'accord visé au point a) n'existe pas et que le pays tiers applique des mesures restrictives en matière de passation de marchés, qui entraînent un manque de réciprocité substantielle en termes d'ouverture du marché entre l'Union et le pays tiers concerné, notamment lorsque ces mesures restrictives nuisent aux intérêts économiques de l'Union, par exemple à son industrie.


The Court’s case-law makes it clear that the requirement of prior notification of a fund-freezing measure is subject to exceptions, in particular in the case of an initial decision to freeze, when such notification would harm the effectiveness of those restrictive measures (Joined Cases C‑402/05 P and C‑415/05 P Kadi and Al Barakaat International Foundation v Council and Commission [2008] ECR I‑6351, paragraphs 339 to 341).

Il découlerait de la jurisprudence de la Cour que la nécessité d’une notification préalable d’une mesure de gel de fonds connaît des exceptions, en particulier dans le cas d’une décision initiale de gel, lorsqu’une telle notification nuirait à l’efficacité de telles mesures restrictives (arrêt du 3 septembre 2008, Kadi et Al Barakaat International Foundation/Conseil et Commission, C‑402/05 P et C‑415/05 P, Rec. p. I‑6351, points 339 à 341).


8. Strongly supports the adoption of new EU sanctions against the Syrian regime that include the ban on export of key equipment, technology and software intended for use in the monitoring of internet and telephone communications by the Syrian regime; underlines the need for the EU to implement those restrictive measures as soon as possible and to find ways so that these sanctions do not hit or affect directly or indirectly the civilian population whose daily life has been deeply deteriorating over the last months;

8. soutient résolument l'adoption par l'Union de nouvelles sanctions à l'encontre du régime syrien, notamment l'interdiction de l'exportation d'équipements, de technologies et de logiciels essentiels, destinés à la surveillance d'Internet et des communications téléphoniques par le régime syrien; souligne la nécessité pour l'Union de mettre au plus tôt ces mesures restrictives en œuvre et de faire en sorte que ces sanctions ne puissent affecter, directement ou indirectement, les populations civiles qui ont vu se dégrader profondément leurs conditions de vie ces derniers mois;


In the meantime, restrictions on freedom of assembly, association and expression, including those on the Internet and mobile phones, need to end. Until then, restrictive measures provided for in the EU decision will have to be enforced.

Entretemps, tant que les restrictions à la liberté de réunion, d’association et d’expression, y compris sur l’internet ou par téléphone mobile, n’auront pas cessé, les mesures restrictives décidées par l’Union devront continuer à s’appliquer.


(5) In the absence of uniform rules at Community level, obstacles to cross-border services and goods or the freedom of establishment might be justified in the light of the case-law of the Court of Justice as long as they seek to protect recognised public interest objectives and are proportionate to those objectives; in the light of Community objectives, of the provisions of the Treaty relating to free movement, of secondary Community law, and in accordance with the Commission’s policy on commercial communications , such obstacles can only be eliminated by establishing uniform rules at Community level and by clarifying certain legal conc ...[+++]

(5) En l'absence de dispositions uniformes au niveau communautaire, les obstacles à la libre prestation des services transfrontaliers et à la libre circulation des marchandises ou à la liberté d'établissement peuvent être justifiés au regard de la jurisprudence de la Cour de justice, s'ils visent à protéger des objectifs d'intérêt public reconnus et leur sont proportionnés. Au regard des objectifs communautaires, des dispositions du traité relatives à la libre circulation et du droit communautaire dérivé et conformément à la politique de la Commission en matière de communications commerciales, ces obstacles ne peuvent être éliminés que par l'établissement de règles uniformes au niveau communautaire de certains concepts juridiques ...[+++]




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Date index: 2023-12-31
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