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Analyse potential threats against national security
CUTA
Coordinating Unit for Threat Analysis
Coordination Unit for Threat Analysis
Coordination Unit for Threat Assessment
Crime against the peace
Crime against the security of the State
Determine security threats
Diagnose safeguarding threats
Employment protection
Employment security
Environmental health threats
Environmental threats
Establish security threats
Guaranteed employment
Identify potential threats against national security
Identify security threats
Investigate potential threats against national safety
Job protection
Job security
Medical threats from nuclear hazards
Medical threats from physical hazards
Public health threat
RAS-BICHAT
Risk to employment
Safeguarding jobs
Security of the State
Threat to jobs
Threat to national security
Threat to public health

Vertaling van "threats we could " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
identify potential threats against national security | investigate potential threats against national safety | analyse potential threats against national security | investigate potential threats against national security

analyser des menaces potentielles pour la sécurité nationale


environmental health threats | medical threats from nuclear hazards | environmental threats | medical threats from physical hazards

menaces environnementales


determine security threats | diagnose safeguarding threats | establish security threats | identify security threats

recenser des menaces pour la sécurité


rapid alert system for biological and chemical agent attacks | rapid alert system for biological and chemical agent attacks and threats | rapid alert system for biological and chemical agents and threats of terrorism | rapid alert system for biological and chemical attacks and threats | RAS-BICHAT [Abbr.]

système d'alerte rapide en cas d'attaque par des agents biologiques et chimiques | RAS-BICHAT [Abbr.]


Coordinating Unit for Threat Analysis | Coordination Unit for Threat Analysis | Coordination Unit for Threat Assessment | CUTA [Abbr.] | OCAM/OCAD [Abbr.]

Organe de coordination pour l'analyse de la menace | OCAM [Abbr.]


public health threat | threat to public health

menace pour la santé publique


threat to national security [ crime against the peace | crime against the security of the State | security of the State ]

atteinte à la sûreté de l'État [ crime contre la paix publique | crime contre la sûreté de l'État ]


job security [ employment protection | employment security | guaranteed employment | job protection | risk to employment | safeguarding jobs | threat to jobs ]

sécurité de l'emploi [ emploi menacé | emploi précaire | garantie d'emploi | précarité de l'emploi | protection de l'emploi ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
That is exactly the threat we could face from the U.S. Canada has to take a very strong position.

C'est exactement ce qui risque d'arriver. Le Canada doit adopter une position très ferme.


(11) To minimise the public health consequences of cross-border health threats which could range from mass contamination caused by chemical incidents to pandemics, like those unleashed recently by E coli, influenza strain H1N1 or SARS (severe acute respiratory syndrome), the Programme should contribute to the creation and maintenance of robust mechanisms and tools to detect, assess and manage major cross-border health threats.

(11) Pour réduire au maximum les répercussions sur la santé publique des menaces sanitaires transfrontalières, qui peuvent aller d'une contamination à grande échelle à la suite d'un incident chimique à des pandémies comme celles récemment déclenchées par la bactérie E coli, la souche de la grippe H1N1 ou le SRAS (syndrome respiratoire aigu sévère), le programme devrait contribuer à la création et à l'exploitation de mécanismes et d'outils fiables de détection, d'évaluation et de gestion des menaces sanitaires transfrontalières graves.


(11) To minimise the public health consequences of cross-border health threats which could range from mass contamination caused by chemical incidents to pandemics, like those unleashed recently by E coli, influenza strain H1N1 or SARS (severe acute respiratory syndrome) or diseases from developing countries which through global population movements are an increasing reality in some European countries, the Programme should contribute to the creation and maintenance of robust mechanisms and tools to detect, assess and manage major cross-border health threats.

(11) Pour réduire au maximum les répercussions sur la santé publique des menaces sanitaires transfrontalières, qui peuvent aller d'une contamination à grande échelle à la suite d'un incident chimique à des pandémies comme celles récemment déclenchées par la bactérie E coli, la souche de la grippe H1N1, le SRAS (syndrome respiratoire aigu sévère) ou des maladies provenant de pays en développement de plus en plus répandues dans certains pays européens en raison des mouvements de populations à l'échelle mondiale, le programme devrait contribuer à la création et à l'exploitation de mécanismes et d'outils fiables de détection, d'évaluation et ...[+++]


Expanding it to look at maritime threats is quite appropriate in today's world if we consider the ensuing threats that could come to Canada, to the United States, to our continent.

Le fait de l'élargir pour englober les menaces maritimes est tout à fait indiqué dans le monde d'aujourd'hui, lorsqu'on est conscient des dangers qui pourraient survenir au Canada, aux États-Unis et ailleurs sur notre continent.


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The recent leak of cyanogen into the river Danube has revealed the existence of hidden environmental threats which could imperil the whole of Europe, while a report by the European Environment Agency predicts that during the first decade of the 21st century the production of paper, glass and plastic waste will increase by 40 to 60%, emissions of cadmium and mercury will rise by 20 to 30%, and waste management will place a strain on the environment with heavy metals, gases and other toxic substances combining to create the ‘greenhouse effect’ and generate air and water pollution.

Le déversement récent de cyanure dans le Danube a révélé l'existence de véritables "bombes écologiques" inconnues qui menacent l'ensemble du continent européen ; parallèlement, le rapport de l'Agence européenne pour l'environnement prévoit qu'au cours de la première décennie du vingt et unième siècle, la production de résidus de papier, de verre ou de plastique accusera une augmentation de 40 à 60 %, que les émissions de cadmium et de mercure croîtront de 20 à 30 %, que la gestion des déchets aura pour résultat d'encombrer l'environnement de métaux lourds, de gaz et d'autres sous-produits toxiques qui contribuent à aggraver l'effet de s ...[+++]


The recent leak of cyanogen into the river Danube has revealed the existence of hidden environmental threats which could imperil the whole of Europe, while a report by the European Environment Agency predicts that during the first decade of the 21 century the production of paper, glass and plastic waste will increase by 40 to 60%, emissions of cadmium and mercury will rise by 20 to 30%, and waste management will place a strain on the environment with heavy metals, gases and other toxic substances combining to create the ‘greenhouse effect’ and generate air and water pollution.

Le déversement récent de cyanure dans le Danube a révélé l'existence de véritables "bombes écologiques" inconnues qui menacent l'ensemble du continent européen; parallèlement, le rapport de l'Agence européenne pour l'environnement prévoit qu'au cours de la première décennie du vingt et unième siècle, la production de résidus de papier, de verre ou de plastique accusera une augmentation de 40 à 60%, que les émissions de cadmium et de mercure croîtront de 20 à 30%, que la gestion des déchets aura pour résultat d'encombrer l'environnement de métaux lourds, de gaz et d'autres sous-produits toxiques qui contribuent à aggraver l'effet de serr ...[+++]


The recent leak of cyanogen into the river Danube has revealed the existence of hidden environmental threats which could imperil the whole of Europe, while a report by the European Environment Agency predicts that during the first decade of the 21 century the production of paper, glass and plastic waste will increase by 40 to 60%, emissions of cadmium and mercury will rise by 20 to 30%, and waste management will place a strain on the environment with heavy metals, gases and other toxic substances combining to create the ‘greenhouse effect’ and generate air and water pollution.

Le déversement récent de cyanure dans le Danube a révélé l'existence de véritables "bombes écologiques" inconnues qui menacent l'ensemble du continent européen; parallèlement, le rapport de l'Agence européenne pour l'environnement prévoit qu'au cours de la première décennie du vingt et unième siècle, la production de résidus de papier, de verre ou de plastique accusera une augmentation de 40 à 60%, que les émissions de cadmium et de mercure croîtront de 20 à 30%, que la gestion des déchets aura pour résultat d'encombrer l'environnement de métaux lourds, de gaz et d'autres sous-produits toxiques qui contribuent à aggraver l'effet de serr ...[+++]


If it survives that non-confidence, then there is no threat (1630) If we could introduce that as a matter of policy then the opposition and the government could work together to ensure that the Canadian taxpayer gets value for money on the $165 billion that we spend on their behalf.

S'il survit à celle-ci, il n'aura plus à se sentir menacé (1630) Si cette façon de procéder pouvait devenir une politique, les partis d'opposition et le parti ministériel pourraient unir leurs efforts pour faire en sorte que les contribuables canadiens en obtiennent pour leur argent, en ce qui concerne les 165 milliards de dollars que nous dépensons en leur nom.


We get 33% of it. We could get a lot more if we had a free trade agreement with the United States without the threat of the countervail and without the threat of the anti-dumping.

Nous en avons 33 p. 100. Nous pourrions en occuper davantage si nous disposions d'un accord avec les États-Unis exempt des menaces que constituent les droits compensateurs et une loi anti-dumping.


Senator Mitchell: Again, I don't want this to be a leading question, but given that we're involved in this process now as part of our responsibility in Canadian defence and NORAD defence, one could see where we could more morph the new version of that, because it will be obsolete in 10 years, into something that meets threats that the current one isn't designed yet to meet.

Le sénateur Mitchell : J'espère que ma question n'est pas une question tendancieuse, mais compte tenu du fait que nous participons présentement à ce processus de par nos responsabilités en matière de défense du Canada et dans le cadre du NORAD, on pourrait imaginer que nous puissions produire une nouvelle version de ce système — nouvelle, car il sera désuet dans 10 ans — qui puisse contrer les menaces que la version actuelle est incapable de contrer.


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