Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ACCESS'87
ACCESS'90
IPA
ISPA
Instrument for Pre-Accession Assistance
Instrument for Structural Policies for Pre-Accession
Phare
Pre-Accession Instrument
Pre-Accession Lending Facility
Pre-accession Pact
Pre-accession Pact on cooperation against crime
Pre-accession aid
Pre-accession assistance
Pre-accession facility
Pre-accession funding
Pre-accession strategy
Pre-established group of three Member States
Presidency trio
Sapard
Three-presidency team

Vertaling van "three pre-accession " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
pre-accession aid [ Instrument for Pre-Accession Assistance | Instrument for Structural Policies for Pre-Accession | IPA | ISPA | Phare | pre-accession assistance | Pre-Accession Instrument | Sapard ]

aide de préadhésion [ IAP | instrument d'aide de préadhésion | instrument de préadhésion | instrument structurel de préadhésion | ISPA | Phare (programme) | Sapard ]


Pre-accession Pact | Pre-accession Pact on cooperation against crime | Pre-accession pact on organised crime between the Member States of the European Union and the applicant countries of Central and Eastern Europe and Cyprus | Pre-accession Pact on Organised Crime with the Applicant Countries of Central and Eastern Europe and Cyprus

pacte de préadhésion sur la criminalité organisée entre les Etats membres de l'Union européenne et les candidats d'Europe centrale et orientale et Chypre


pre-accession aid | pre-accession assistance | pre-accession funding

aide de préadhésion


pre-accession strategy

stratégie de préadhésion [ stratégie de pré-adhésion ]


pre-accession facility | Pre-Accession Lending Facility

mécanisme de prêt pré-adhésion | mécanisme préadhésion




Presidency trio [ pre-established group of three Member States | three-presidency team ]

trio de Présidences


ACCESS'90 [ ACCESS'87 | Access to Information/Privacy: Three Years Later ]

ACCES'90 [ ACCESS'87 | Access to Information/Privacy: Three Years Later ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This is the third report by the Commission to the European Parliament and the Council on the three pre-accession instruments and their co-ordination in accordance with Article 13 of the Council Regulation on the co-ordination of pre-accession assistance. [1] This Co-ordination Regulation sets out the division of labour between the three pre-accession instruments:

Le présent document constitue le troisième rapport de la Commission au Parlement européen et au Conseil sur les trois instruments de préadhésion et leur coordination, au titre de l'article 13 du règlement du Conseil sur la coordination des aides de préadhésion [1]. Ce règlement répartit les tâches entre les trois instruments de préadhésion:


This is the second report by the Commission to the European Parliament and the Council on the three pre-accession instruments and their co-ordination in accordance with Article 13 of the Council Regulation on the co-ordination of pre-accession assistance [1]. This Co-ordination Regulation sets out the division of labour between the three pre-accession instruments:

Le présent document constitue le deuxième rapport de la Commission au Parlement européen et au Conseil sur les trois instruments de préadhésion et leur coordination, au titre de l'article 13 du règlement du Conseil sur la coordination des aides de préadhésion (règlement de coordination). [1] Le règlement relatif à la coordination répartit les tâches entre les trois instruments de préadhésion:


On the basis of the strategy endorsed by the European Council at the Luxembourg Summit in December 1998 and the financial framework agreed at the Berlin Summit in March 1999, the three pre-accession instruments - Phare, Instrument for Structural Policies for Pre-accession (ISPA) and Special Accession Programme for Agriculture and Rural Development (SAPARD) - provide annually up to EUR 3,174 million in pre-accession assistance (2000 figures) to the ten applicant countries in central and eastern Europe [2] for the 2000-6 period.

Sur base de la stratégie à laquelle a souscrit le Conseil européen lors du Sommet de Luxembourg en décembre 1998 et du cadre financier approuvé au Sommet de Berlin en mars 1999, les trois instruments de préadhésion - Phare, ISPA (l'instrument structurel de préadhésion) et SAPARD (le programme spécial pour l'agriculture et le développement rural) - peuvent apporter chaque année, pendant la période 2000-2006, jusqu'à 3 174 millions d'euros d'aides de préadhésion (chiffres de 2000) à dix pays d'Europe centrale et orientale [2] qui ont introduit une demande d'adhésion.


In 2005, following the accession of the 10 new Member States, Bulgaria, Romania continued to benefit from the three pre-accession instruments and following the conclusion of the June European Council in 2004, a pre-accession strategy for Croatia was also prepared; the respective regulations were subsequently amended and credits were assigned in the budget for PHARE and ISPA already in 2005 and for SAPARD starting in 2006.

En 2005, après l’adhésion des 10 nouveaux États membres, la Bulgarie et la Roumanie ont continué de bénéficier des trois instruments de préadhésion. De surcroît, suite à la conclusion du Conseil européen de juin 2004, une stratégie de préadhésion a été élaborée pour la Croatie également. Les règlements correspondants ont été modifiés par la suite et des crédits ont été assignés au budget pour les programmes PHARE et ISPA dès 2005 et pour Sapard à compter de 2006.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Finally, it focuses on co-ordination between the three pre-accession instruments, an in-depth description of each of the pre-accession instruments being available in the respective Annual Reports [2].

Enfin, il se concentre sur la coordination entre les trois instruments de préadhésion, une description détaillée de chacun d'entre eux étant disponible dans les Rapports annuels respectifs [2].


253. Supports the suspension by the Commission of payments in Bulgaria under the three pre-accession programmes, Phare/Transition Facility, ISPA and SAPARD, made in 2008 in order to protect the financial interests of the EU in view of weaknesses and irregularities identified by its services in the management of these funds; welcomes the positive reaction from Bulgaria to all recommendations, which allowed the Commission to withdraw its payment suspensions in 2009;

253. approuve la suspension par la Commission des paiements en Bulgarie au titre des trois programmes de préadhésion – Phare/Instrument de transition, ISPA et Sapard – pour protéger les intérêts financiers de l'Union face aux lacunes et irrégularités constatées par ses services dans la gestion de ces fonds; se félicite de la réaction favorable de la Bulgarie à toutes les recommandations, qui ont permis à la Commission de lever la suspension des paiements en 2009;


251. Supports the suspension by the Commission of payments in Bulgaria under the three pre-accession programmes, Phare/Transition Facility, ISPA and SAPARD, made in 2008 in order to protect the financial interests of the EU in view of weaknesses and irregularities identified by its services in the management of these funds; welcomes the positive reaction from Bulgaria to all recommendations, which allowed the Commission to withdraw its payment suspensions in 2009;

251. approuve la suspension par la Commission des paiements en Bulgarie au titre des trois programmes de préadhésion – Phare/Instrument de transition, ISPA et Sapard – pour protéger les intérêts financiers de l'UE face aux lacunes et irrégularités constatées par ses services dans la gestion de ces fonds; se félicite de la réaction favorable de la Bulgarie à toutes les recommandations, qui ont permis à la Commission de lever la suspension des paiements en 2009;


43. Takes note of the important delays in the implementation of the pre-accession programmes SAPARD and ISPA, which are becoming more and more worrying as the time of the first accessions of candidate countries to the Union approaches; requests the Commission to reduce bureaucratic obstacles and speed up, as far as possible, the procedures in the setting up of the necessary structures for the implementation of SAPARD and ISPA in close co-operation with the relevant administrative bodies in the candidate countries; urges the Commission to enter in the PDB, realistic but ambitious figures for the three pre-accession programmes in commitm ...[+++]

43. prend note des retards importants pris dans la mise en œuvre des programmes SAPARD et ISPA de préadhésion, retards de plus en plus inquiétants à mesure que s'approche la date des premières adhésions de pays candidats; demande à la Commission de réduire les obstacles bureaucratiques inutiles et d'accélérer, dans toute la mesure du possible, la mise en place des structures nécessaires à la mise en œuvre des programmes SAPARD et ISPA en étroite collaboration avec les structures administratives compétentes des pays candidats; prie instamment la Commission d'inscrire, dans l'avant-projet de budget, des crédits d'engagement et de paiemen ...[+++]


40. Takes note of the important delays in the implementation of the pre-accession programmes SAPARD and ISPA, which are becoming more and more worrying as the time of the first accessions of candidate countries to the Union approaches; requests the Commission to reduce bureaucratic obstacles and speed up, as far as possible, the procedures in the setting up of the necessary structures for the implementation of SAPARD and ISPA in close co-operation with the relevant administrative bodies in the candidate countries; urges the Commission to enter in the PDB, realistic but ambitious figures for the three pre-accession programmes in commitm ...[+++]

40. prend note des retards importants pris dans la mise en œuvre des programmes SAPARD et ISPA de préadhésion, retards de plus en plus inquiétants à mesure que s'approche la date des premières adhésions de pays candidats; demande à la Commission de réduire les obstacles bureaucratiques inutiles et d'accélérer, dans toute la mesure du possible, la mise en place des structures nécessaires à la mise en œuvre des programmes SAPARD et ISPA en étroite collaboration avec les structures administratives compétentes des pays candidats; prie instamment la Commission d'inscrire, dans l'avant-projet de budget, des crédits d'engagement et de paiemen ...[+++]


31. Supports the Commission in its work using the three pre-accession instruments to drive the reforms in the Czech Republic forward on a continuous basis, and at the same time expects the Commission to reach an agreement internally at an early date on the long-awaited special programme to promote the EU regions bordering the accession countries so that the funds can be released and the programme implemented;

31. apporte son soutien à la Commission dans ses travaux sur les trois instruments de préadhésion qui favorisent les réformes en République tchèque, et prie la Commission de s'accorder dans les plus brefs délais au sujet du programme spécial, réclamé de longue date, en faveur des régions de l'Union européenne frontalières des pays candidats de manière à permettre le déboursement des fonds et la mise en œuvre du programme;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'three pre-accession' ->

Date index: 2024-06-05
w