21. Takes the view that the criterion based on the income threshold could be used as a general basic criterion for all types of disaster; stresses that, in the event that it is set as an indicator for determining the eligibility of a regional disaster, it should be adjusted in line with regional GDP in the last year for which official figures are available, applying a pre-defined weighting factor which would include losses that are not quantifiable in terms of income and the direct and indirect effects that generally accompany a regional disaster, which are frequently far greater than those calculated in terms of income;
21. considère que le critère basé sur le seu
il de revenus pourrait être adopté comme critère général de base pour tous types de catastrophes; souligne, au cas où il serait établi comme indicateur pour déterminer l’éligibilité d’une catastrophe de dimension régionale, qu’il faudrait l’adapter pour l’aligner aux niveaux du PIB régional du dernier exercice pour lequel les chiffres officiels sont disponibles, en lui appliquant un facteur de correction prédéfini, tenant compte des pertes non quantifiables en termes de revenus ainsi que des effets directs et indirects qui accompagnent généralement une catastrophe régionale et sont souvent trè
...[+++]s supérieurs à ceux comptabilisés en termes de revenus;