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Absorb a deficit
Aperture cover
Be in deficit
Collector cover
Cover
Cover a deficit
Cover a mare
Cover plate
Cover window
Covering disc
Covering disk
Covering-up disc
Covering-up disk
Disc coverer
Disc hillers
Disk coverer
Disk hillers
Fix wall coverings
Goods covered by a bill of lading
Incur a deficit
Install coverings of walls
Install wall coverings
Offset a deficit
Ridging disc
Ridging disk
Run a deficit
Show a deficit
Throw a salvage cover
To cover a deficit
To make good a deficit
To meet a deficit
Window

Vertaling van "to cover a deficit " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


to cover a deficit | to make good a deficit | to meet a deficit

combler un découvert | combler un déficit


incur a deficit [ show a deficit | run a deficit | be in deficit ]

afficher un déficit [ accuser un déficit | enregistrer un déficit | être déficitaire | accumuler un déficit ]


offset a deficit [ absorb a deficit ]

effacer un déficit [ éponger un déficit ]




covering disc | covering disk | covering-up disc | covering-up disk | disc coverer | disc hillers | disk coverer | disk hillers | ridging disc | ridging disk

disque butteur | recouvreur à disque


aperture cover | collector cover | cover | cover plate | cover window | window

couvercle | couverture d'un capteur | vitrage


build in wall coverings, attach wall coverings | install coverings of walls | fix wall coverings | install wall coverings

poser des revêtements muraux


goods covered by a bill of lading

marchandises couvertes par un connaissement


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These inflows have been critical in paying for the Acceding Countries' chronic trade deficits; approximately 75% of their trade deficits were covered by FDI inflows in the late 1990s.

Ces flux entrants ont été essentiels pour payer les déficits commerciaux chroniques des pays adhérents; approximativement 75 % de leurs déficits commerciaux étaient couverts par des flux d'IDE entrants à la fin des années 1990.


The financial risks associated with contingent liabilities with potentially large impacts on public budgets, as referred to in Article 14(3) of Directive 2011/85/EU shall also be covered by the assessment to the extent that they may contribute to the existence of an excessive deficit.

Cette évaluation tient compte également des risques financiers associés aux engagements conditionnels susceptibles d'avoir un impact élevé sur les budgets publics, tels que visés à l'article 14, paragraphe 3, de la directive 2011/85/UE, dans la mesure où ils peuvent contribuer au déficit excessif.


66. Recalls the remarks of the Court of Auditors in its 2006 and 2007 Annual Reports on the need to establish clear rules to define the liabilities and responsibilities of Parliament and of the members of the fund in the event of a deficit; calls on the Secretary General to put forward a proposal by 31 December 2010 to resolve this, while respecting the decision by the Plenary that no additional tax money will be used to cover the deficit;

66. rappelle les observations faites en 2006 et 2007 dans les rapports annuels de la Cour des comptes concernant la nécessité d’établir des règles claires définissant les engagements et les responsabilités du Parlement européen ainsi que des affiliés au régime en cas de déficit; appelle le Secrétaire général à présenter une proposition avant le 31 décembre 2010 afin de trouver une solution à ce problème tout en respectant la décision adoptée en pléniè ...[+++]


71. Recalls the remarks of the Court of Auditors in its 2006 and 2007 Annual Reports on the need to establish clear rules to define the liabilities and responsibilities of Parliament and of the members of the fund in the event of a deficit; calls on the Secretary General to put forward a proposal by 31 December 2010 to resolve this, while respecting the decision by the Plenary that no additional tax money will be used to cover the deficit;

71. rappelle les observations faites en 2006 et 2007 dans les rapports annuels de la Cour des comptes concernant la nécessité d'établir des règles claires définissant les engagements et les responsabilités du Parlement ainsi que des affiliés au régime en cas de déficit; appelle le secrétaire général à présenter une proposition avant le 31 décembre 2010 afin de trouver une solution à ce problème tout en respectant la décision adoptée en séance plénière ...[+++]


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Hence, the Stability Pact and hence, in Maastricht in its time, today Article 123 of the Treaty on the Functioning of the European Union forbids deficits or the granting of credit to cover those deficits by the European Central Bank and the central banks of the Member States whose currency is the euro.

D’où l’interdiction dans le Pacte de stabilité, à Maastricht à l’époque, et aujourd’hui à l’article 123 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne, des déficits ou de la possibilité pour la Banque centrale européenne ou les banques centrales des États membres participant à l’euro d’octroyer des crédits pour couvrir ces déficits.


In establishing the existence of an excessive deficit based on the deficit criterion and the steps leading to it, there is a need to take into account the whole range of relevant factors covered by the Commission’s report under Article 126(3) TFEU if the ratio of government debt to GDP does not exceed the reference value.

Lors de la constatation de l’existence d’un déficit excessif sur la base du critère du déficit et des différentes étapes conduisant à cette constatation, il convient de tenir compte de l’ensemble des facteurs pertinents examinés dans le cadre du rapport de la Commission établi au titre de l’article 126, paragraphe 3, du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne, si le ratio de la dette publique au PIB ne dépasse pas la valeur de référence.


Non-compliance with the numerical benchmark for debt reduction should not be sufficient to establish the existence of an excessive deficit, which should take into account the whole range of relevant factors covered by the Commission’s report under Article 126(3) TFEU.

Le non-respect de la référence numérique pour la réduction de la dette ne devrait pas être suffisant pour la constatation de l’existence d’un déficit excessif, laquelle devrait tenir compte de l’ensemble des facteurs pertinents examinés par la Commission dans son rapport au titre de l’article 126, paragraphe 3, du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne.


This Regulation sets out the rules covering the content, the submission, the examination and the monitoring of stability programmes and convergence programmes as part of multilateral surveillance by the Council and the Commission so as to prevent, at an early stage, the occurrence of excessive general government deficits and to promote the surveillance and coordination of economic policies thereby supporting the achievement of the Union's objectives for growth and employment’.

Le présent règlement fixe les dispositions régissant le contenu, la présentation, l’examen et le suivi des programmes de stabilité et des programmes de convergence dans le cadre de la surveillance multilatérale exercée par le Conseil et la Commission en vue de prévenir, à un stade précoce, l’apparition de déficits excessifs des administrations publiques et de promouvoir la surveillance et la coordination des politiques économiques en soutenant ainsi la réalisation des objectifs de l’Union en matière de croissance et d’emploi».


C. whereas the Commission has presented a proposal to mobilise the flexibility instrument according to point 24 of the IIA of 6 May 1999, for a total amount of EUR 125 million of which EUR 66 million is intended to cover the deficit of heading 5 in the PDB, EUR 32 million for the reform of the Common Fisheries Policy and 27 million to finance the second part of the restructuring of the Community fleet,

C. considérant que la Commission a présenté une proposition tendant à mobiliser l'instrument de flexibilité conformément au point 24 de l'AII du 6 mai 1999 à concurrence d'un montant total de 125 millions d'euros, dont 66 millions pour couvrir le déficit de la rubrique 5 de l'APB, de 32 millions pour la réforme de la politique commune de la pêche et de 27 millions pour financer le deuxième volet de la restructuration de la flotte communautaire,


23. Notes that the level of administrative expenditure increases by 5.2% on budget 2002, including the cost of enlargement and pensions, thus exceeding the ceiling of heading 5 in 2003 by 66 million; considers that the proposal to use the flexibility instrument to cover the deficit runs counter to both the spirit and letter behind its creation and that a more detailed evaluation should be made of all the institutions' needs including all possibilities for frontloading 2003 expenditure and a common approach towards the controlled development of Agencies, in order to ease the pressure on the 2003 budget as this could provide an alternativ ...[+++]

23. constate que le niveau des dépenses administratives s'accroît de 5,2 % par rapport au budget 2002, ce montant comprenant les coûts de l'élargissement et les pensions et dépassant ainsi le plafond de la rubrique 5 en 2003 de 66 millions d'euros; estime que la proposition visant à utiliser l'instrument de flexibilité pour couvrir le déficit ne répond ni à l'esprit ni à la lettre de cet instrument et qu'il conviendrait de procéder à une évaluation plus poussée de tous les besoins des institutions, en ce compris toutes les possibilit ...[+++]




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'to cover a deficit' ->

Date index: 2022-06-14
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