Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ATK
ATKs
Atkm
Available ton-kilometres
Available tonne km
Available tonne-kilometre
Available tonne-kilometres
Available tonne-km
Cannot observe
Cannot pointer
Detriment that cannot easily be remedied
Do-not pointer
Freight tonne-kilometre
Freight tonne-kilometre performed
Freight tonnes carried
Freight tonnes performed
Green metric ton
Green metric tonne
Green ton
Green tonne
Gt
Mail tonne performed
Mail tonne-kilometre
Mail tonne-kilometre performed
Mail tonnes carried
Not easily reparable damage
TKA
Tkm available
Tkm offered
Toe
Ton-kilometer
Ton-kilometre
Tonne kilometre available
Tonne km available
Tonne of oil equivalent
Tonne oil equivalent
Tonne petroleum equivalent
Tonne-kilometer
Tonne-kilometre
Tonne-kilometres available
Tpe
Train-set that cannot be divided
Train-set that cannot be split up

Vertaling van "tonnes cannot " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
available ton-kilometres | available tonne km | available tonne-kilometre | available tonne-kilometres | available tonne-km | tkm available | tkm offered | tonne kilometre available | tonne km available | tonne-kilometres available | ATK [Abbr.] | ATK [Abbr.] [Abbr.] [Abbr.] | Atkm [Abbr.] | ATKs [Abbr.] | TKA [Abbr.] [Abbr.]

tonne-kilomètre disponible | tonne-kilomètre offerte | tonne-km offerte | tonnes/kilomètres disponibles | TKD [Abbr.] | TKD [Abbr.] [Abbr.]


mail tonne-kilometre [ mail tonne-kilometre performed | freight tonne-kilometre | freight tonne-kilometre performed ]

tonne-kilomètre poste réalisée [ tonne-kilomètre fret réalisée | tonne-kilomètre de marchandises | tonne-kilomètre de courrier ]


freight tonnes carried [ freight tonnes performed | mail tonnes carried | mail tonne performed ]

tonnes de fret transportées [ tonnes de poste transportées ]


train-set that cannot be divided | train-set that cannot be split up

élément indéformable | rame indéformable | train indéformable


ton-kilometre [ ton/km | tonne-kilometre | tonne/km | ton-kilometer | tonne-kilometer ]

tonne-kilomètre [ tonne-km | tonne kilométrique ]


tonne of oil equivalent | tonne oil equivalent | tonne petroleum equivalent | toe [Abbr.] | tpe [Abbr.]

tonne d'équivalent pétrole | TEP [Abbr.]


green ton | Gt | green tonne | green metric ton | green metric tonne

tonne verte | tonne métrique verte




cannot pointer | do-not pointer

pointeur d'interdiction | pointeur d'alerte | panneau d'interdiction


detriment that cannot easily be remedied (1) | not easily reparable damage (2)

préjudice difficilement réparable
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Approved sugar producers shall pay, before 1 June following the marketing year concerned, an amount equal to EUR 500 per tonne for the quantities of sugar for which they cannot provide proof acceptable to the Member State that the sugar referred to in paragraph 2(c) is not imported sugar not intended for refining or, if it is sugar for refining, that it has not been refined for exceptional technical reasons or due to a case of force majeure’.

Tout producteur de sucre agréé acquitte, avant le 1er juin suivant la campagne de commercialisation concernée, un montant égal à 500 EUR par tonne pour les quantités de sucre pour lesquelles il ne peut pas apporter la preuve, à la satisfaction de l’État membre, que le sucre visé au paragraphe 2, point c), du présent article n’est pas du sucre importé non destiné au raffinage ou, s’il s’agit de sucre à raffiner, qu’il n’a pas été raffiné pour des raisons techniques exceptionnelles ou pour un cas de force majeure».


For instance, if energy is reported in year 1 as total consumption but in year 2 as energy usage per tonne of product the year on year comparison cannot be made.

Par exemple, si les données portent en Année 1 sur la consommation totale d'énergie mais en Année 2 sur l'utilisation d'énergie par tonne de produit, il est impossible de réaliser une comparaison d'une année sur l'autre.


For very little tonnage, a ship that comes into Matane or Gros Cacouna for 500 tonnes cannot afford to pay $5,700 in de-icing fees.

Leurs cargaisons ne sont pas très importantes, et un navire qui vient à Matane ou à Gros Cacouna pour 500 tonnes ne peut se permettre de payer 5 700$ de droits de déglaçage.


1. Where an aircraft operator cannot provide verified tonne-kilometre data to the competent authority by the relevant deadline pursuant to Article 3e(1) of Directive 2003/87/EC because of serious and unforeseeable circumstances outside of its control, that aircraft operator shall submit to the competent authority, for the purposes of that provision, the best tonne-kilometre data that can be made available given the circumstances, including data based, where necessary, on credible estimates.

1. Lorsqu’un exploitant d’aéronef ne peut pas présenter les données relatives aux tonnes-kilomètres vérifiées à l’autorité compétente dans les délais prévus à l’article 3 sexies, paragraphe 1, de la directive 2003/87/CE en raison de circonstances graves, imprévisibles et indépendantes de sa volonté, cet exploitant d’aéronef présente à l’autorité compétente, aux fins de cette disposition, les meilleures données relatives aux tonnes-kilomètres dont il peut disposer compte tenu des circonstances, y compris, si nécessaire, des données fondées sur des estimations crédibles.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
When you render that you will get tallow—which is saleable—60,000 tonnes; you'll get steam, the moisture; and you'll get the protein, 60,000 tonnes, which has to be landfilled, because you cannot sell it, you cannot feed it.

Après l'équarrissage, vous obtiendrez du suif — qui est vendable —, 60 000 tonnes; il y aura de la vapeur, de l'humidité; puis vous obtiendrez les protéines: 60 000 tonnes devant être enfouies, car vous ne pouvez pas les vendre et vous ne pouvez pas en faire des aliments pour animaux.


Producers shall pay, before 1 June following the marketing year concerned, an amount equal to EUR 500 per tonne for the quantities of sugar referred to in point (c) of the first subparagraph for which they cannot provide proof acceptable to the Member State that they were refined, except for exceptional reasons of force majeure.

Avant le 1er juin suivant la campagne de commercialisation concernée, le producteur acquitte un montant égal à 500 EUR par tonne pour les quantités de sucre visées au premier alinéa, point c), pour lesquelles il ne peut pas fournir la preuve, à la satisfaction de l’État membre, qu’elles ont été raffinées, sauf pour des raisons exceptionnelles relevant de la force majeure.


3. Approved sugar producers shall pay, before 1 June following the marketing year concerned, an amount equal to EUR 500 per tonne for the quantities of sugar for which they cannot provide proof acceptable to the Member State that the sugar referred to in paragraph 2(c) is not imported sugar not intended for refining or, if it is sugar for refining, that it has not been refined for exceptional technical reasons or due to a case of force majeure

3. Tout producteur de sucre agréé acquitte, avant le 1er juin suivant la campagne de commercialisation concernée, un montant égal à 500 EUR par tonne pour les quantités de sucre pour lesquelles il ne peut pas apporter la preuve, à la satisfaction de l’État membre, que le sucre visé au paragraphe 2, point c), du présent article n’est pas du sucre importé non destiné au raffinage ou, s’il s’agit de sucre à raffiner, qu’il n’a pas été raffiné pour des raisons techniques exceptionnelles ou pour un cas de force majeure.


Italy may apply a reduction in the rate of excise duty used as fuel used by road transport operators, until 1 January 2005, that is lower than the national level of taxation on diesel but which cannot be less than €360 per 1000 litres for vehicles of between 3.5 tonnes and 11.5 tonnes and €343 per 1000 l. for vehicles above 11.5 tonnes as from 1 January 2003 and €370 as from 1 January 2004 for all vehicles above 3.5 tons.

Jusqu'au 1er janvier 2005, l'Italie pourra diminuer le taux d'accise appliqué au carburant utilisé par les transporteurs routiers ; ce taux "gazole commercial", inférieur au taux national applicable au gazole, ne pourra toutefois pas être inférieur à:


Italy may apply a reduction in the rate of excise duty used as fuel used by road transport operators, until 1 January 2005, which cannot be less than €360 per 1000 litres for vehicles of between 3.5 tonnes and 11.5 tonnes and €343 per 1000 l. for vehicles above 11.5 tonnes as from 1 January 2003 and €370 as from 1 January 2004.

L'Italie pourra diminuer le taux d'accise appliqué au carburant utilisé par les transporteurs routiers jusqu'au 1er janvier 2005; ce taux ne pourra toutefois pas être inférieur à 360 € pour 1 000 litres pour les véhicules dont le poids est compris entre 3,5 tonnes et 11,5 tonnes et à 343 € pour 1 000 litres pour les véhicules de plus de 11,5 tonnes à partir du 1er janvier 2003 et 370 € à partir du 1er janvier 2004.


1. Impact on consumer prices Some critics have said that the 2-million-tonne quota at ECU 100 per tonne is too low compared with actual consumption. They say this quota will be quickly exhausted and, since Community demand cannot be met at a reasonable price level, there will be a marked jump upward in banana prices.

A. L'impact sur les prix et la consommation Selon certaines critiques, le contingent de 2 mio t à 100 ECU/t est trop bas par rapport à la consommation réelle; il serait vite épuisé et la demande communautaire ne pouvant être satisfaite à un prix raisonnable, il s'ensuivrait un net renchérissement de la banane.


w