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Genetic torsion dystonia
Intestinal torsion and volvulus
Resistance to twisting
Suspension torsion bar
Tension torsion bar
Tension-torsion strap
Tie bar
Torsion bar
Torsion bar anchor point
Torsion bar anchorage
Torsion bar locking seat
Torsion bar spring
Torsion of blade
Torsion of bowel
Torsion of testicle
Torsion of testis
Torsion of the spermatic cord
Torsion of vane
Torsional rigidity
Torsional strength
Volvulus and torsion of the intestine

Vertaling van "torsion " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
torsion bar [ torsion bar spring | suspension torsion bar ]

barre de torsion [ ressort à barre de torsion ]


torsion of the spermatic cord [ torsion of testicle | torsion of testis ]

torsion du testicule [ torsion du cordon spermatique ]


torsion bar anchorage [ torsion bar locking seat | torsion bar anchor point ]

ancrage de barre de torsion


torsional strength | resistance to twisting | torsional rigidity

résistance à la torsion


tension-torsion strap | tension torsion bar | tie bar

lames | faisceau de lames | faisceau de lames de ressort


torsion of blade | torsion of vane

gauchissement d'aube | torsion d'aube


Genetic torsion dystonia

dystonie idiopathique familiale




A rare genetic ocular disease with characteristics of congenital nystagmus (horizontal, vertical and/or torsional), foveal hypoplasia, presenile cataracts (with typical onset in the second to third decade of life) and normal irides. Corneal pannus an

syndrome d'hypoplasie fovéale-cataracte présénile


intestinal torsion and volvulus | volvulus and torsion of the intestine

volvulus et torsion de l'intestin
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(10) Every C-dolly that is subjected to a torsion test conducted in accordance with the Motor Vehicle Safety Test Methods, Section 903 - C-dolly (October 1, 1992), published by the Department of Transport, shall have a torsional stiffness of at least 3 000 N.m/degree with respect to the longitudinal direction, and shall be capable of sustaining a torque of at least 45 000 N.m in either direction without incurring a residual deformation that exceeds 0.5 degree.

(10) Lorsque le chariot de conversion de type C est soumis à un essai de torsion conformément à la méthode intitulée Article 903 - Chariot de conversion de type C, des Méthodes d’essai de sécurité des véhicules automobiles, en date du 1 octobre 1992, publiées par le ministère des Transports, sa rigidité en torsion doit être d’au moins 3 000 N.m/degré par rapport à la direction longitudinale et il doit pouvoir soutenir un couple d’au moins 45 000 N.m dans chaque direction sans subir de déformation permanente de plus de 0,5 degré.


(m) the results of the standard torsion test of the wires;

m) les résultats de l’essai standard de torsion des fils métalliques;


Minimum torsional stiffness coefficient of car body

coefficient minimal de résistance à la torsion de la caisse du véhicule,


Torsional coefficient per vehicle body

Résistance à la torsion par caisse de véhicule


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2a* is the distance between wheelsets for 2-axle wagons or the distance between bogies for bogie wagons and ct* is the vehicle body torsional stiffness coefficient.

2a* est la distance entre les essieux montés pour les wagons à deux essieux ou la distance entre les bogies pour les wagons à bogies, et ct* est le coefficient de résistance à la torsion de la caisse.


Acceptable range of torsional coefficient of vehicle body

Plage admissible pour le coefficient de torsion de la caisse


In particular, appreciable overlaps arise in relation to engine mounts, chassis mounts and torsional vibration dampers (TVD).

Leurs activités se chevauchent notamment de manière importante en ce qui concerne les supports moteurs, les supports châssis et les amortisseurs de vibrations torsionnelles (TVD).


the concept of the suspension (air, steel or rubber suspension, torsion bar or other).

le concept de suspension (suspension pneumatique, suspension métallique ou suspension en caoutchouc, barre de torsion ou autre).


the concept of the suspension (air, steel or rubber suspension, torsion bar or other);

le concept de suspension (suspension pneumatique, suspension métallique ou suspension en caoutchouc, barre de torsion ou autre);


For coupler torsion, the standard for Canada is 200,000 pounds; for VIA's Renaissance cars, zero.

Pour la force de torsion de l'attelage, la norme canadienne prévoit 200 000 livres; les voitures Renaissance de VIA ont une force nulle.




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Date index: 2021-06-01
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