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Arrange retail sampling events
Brick and mortar retail
Brick and mortar retailing
Bricks and mortar retail
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E-tailing
Electronic retailing
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Evaluate retail food inspection finding
Evaluate retail food inspection findings
Offline retail
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Retail
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Retail distribution
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Retail price
Retail sale
Retail sales
Retail sales of electricity
Retail selling
Retail trade
Retailer
Retailing
Sale by retail
Web retailing

Vertaling van "total retail " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
retail trade [ retail dealer | retailer | Retail management(STW) | Retail marketing(STW) ]

commerce de détail [ détaillant ]


retail distribution | retail sale | retail sales | retail trade | retailing | sale by retail

commerce de détail | distribution de détail | vente au détail


check retail food inspection findings | evaluate retail food inspection finding | evaluate retail food inspection findings | rate retail food inspection findings

évaluer les résultats de l'inspection d'aliments vendus au détail


conduct negotiations with key stakeholders in automotive retail | undertake negotiations with key automotive retail industry stakeholders | negotiate with key automotive retail business stakeholders | negotiate with key stakeholders in the automotive retail sector

négocier avec les principaux intervenants du secteur de la vente au détail d'automobiles


arrange retail sampling events | establish retail sampling events | organise retail sampling events | organising a retail sampling event

organiser des événements d'échantillonnage sur des points de vente au détail


brick and mortar retail | brick and mortar retailing | bricks and mortar retail | offline retail | bricks and mortar retailing | offline retailing

vente au détail physique | vente au détail hors ligne | vente de détail traditionnelle | vente au détail traditionnelle


retail | retail sales | retail sales of electricity

détail




electronic retailing | e-tailing | online retailing | web retailing

commerce de détail en ligne | vente au détail électronique


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Business-to-consumer (B2C) e-commerce makes up only around 1% of total retail sales and cross-border B2C inside the EU is still only a fraction of total e-commerce activities. The bulk of e-commerce activity is represented by business-to-business (B2B), which makes up more than two-thirds of the total value of e-commerce transactions.

Le commerce électronique entre les entreprises et les consommateurs ("business to consumer", ou "B to C") ne représente qu'environ 1 % du commerce de détail total, et les transactions électroniques "B to C" transfrontières au sein de l'Union Européenne ne représentent encore qu'une faible fraction de l'ensemble du commerce électronique.Le gros des activités dans ce domaine est représenté par les échanges entre entreprises ("business to business", ou " B to B"), qui constituent plus de deux tiers de la valeur totale des transactions commerciales électroniques.


Weighted average retail selling price: calculated in accordance with the total value of all cigarettes released for consumption, based on the retail selling price including all taxes, divided by the total quantity of cigarettes released for consumption.

prix moyen pondéré de vente au détail: calculé par référence à la valeur totale de toutes les cigarettes mises à la consommation, basée sur le prix de vente au détail toutes taxes comprises, divisé par la quantité totale de cigarettes mises à la consommation.


Accounting for 19.3% of EU total gross value added (GVA), industry was immediately ahead of the economic activities "Public administration, defence, education, human health and social work activities" (19.1%) and "Wholesale and retail trade, transport, accommodation and food services" (18.9%)".

Représentant 19,3% de la valeur ajoutée brute (VAB) totale de l'UE, l'industrie se classait juste devant les activités "Administration publique, défense, enseignement, santé humaine et action sociale" (19,1%) et "Commerce de gros et de détail, transports, hébergement et restauration" (18,9%).


having regard to the size and strategic importance of the food supply chain for the European Union; whereas the sector employs over 47 million people in the EU and accounts for around 7 % of gross value added at EU level, and whereas the total value of the EU market for products connected with the retail food trade is estimated at EUR 1,05 billion; whereas the retail services sector accounts for 4,3 % of the EU’s GDP and 17 % of the EU’s SMEs ; whereas 99,1 % of undertakings in the food and drink sector are SMEs and microenterprise ...[+++]

considérant que la chaîne d'approvisionnement alimentaire est de taille et revêt une importance stratégique pour l'Union européenne; que ce secteur emploie plus de 47 millions de personnes dans l'Union, est la source d'environ 7 % de la valeur ajoutée brute à l'échelle de l'Union, et que la valeur totale du marché de l'Union des produits liés au commerce alimentaire de détail est estimée à 1,05 milliard d'euros; que le secteur du commerce de détail génère 4,3 % du PIB de l'Union et représente 17 % des PME de l'Union ; que les entre ...[+++]


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If e-commerce grew to 15% of the total retail sector and Single Market barriers were eliminated, total consumer welfare gains would reach around €204 billion (equivalent to 1.7% of EU GDP).

Si le commerce électronique atteignait 15 % du commerce du détail et si les obstacles au Marché unique étaient éliminés, les gains totaux pour les consommateurs seraient d’environ 204 milliards de dollars (1,7 % du PIB européen).


Food preparations of flour, groats, meal, starch or malt extract, not containing cocoa or containing less than 40 % by weight of cocoa calculated on a totally defatted basis, not elsewhere specified or included, food preparations of goods of headings 0401 to 0404, not containing cocoa or containing less than 5 % by weight of cocoa calculated on a totally defatted basis, not elsewhere specified or included (excl. food preparations containing nor or less than 1,5 % milkfat, 5 % sucrose (including invert sugar) or isoglucose, 5 % glucose ...[+++]

Préparations alimentaires de farines, gruaux, semoules, amidons, fécules ou extraits de malt, ne contenant pas de cacao ou contenant moins de 40 % en poids de cacao calculés sur une base entièrement dégraissée, non dénommées ni comprises ailleurs; préparations alimentaires de produits des positions 0401 à 0404, ne contenant pas de cacao ou contenant moins de 5 % en poids de cacao calculés sur une base entièrement dégraissée, non dénommées ni comprises ailleurs [à l’exclusion des préparations d’une teneur en poids de moins de 1,5 % en matières grasses provenant du lait, 5 % en saccharose ou isoglucose, 5 % en glucose (y compris le sucre interverti) ou en amidon ou fécule]; préparations alimentaires en poudre de produits des positions 0401 ...[+++]


The total retail charge, excluding VAT, which a home provider may levy from its roaming customer in respect of the receipt by that customer of voice telephony calls while roaming on a visited network shall not exceed, on a per minute basis, 130% of the average mobile termination rate published pursuant to Article 10(3).

Le prix de détail total, hors TVA, qu'un fournisseur d'origine peut percevoir de ses abonnés itinérants pour la réception par ces derniers d'appels de téléphonie vocale lors de déplacements sur un réseau visité ne peut dépasser, à la minute, 130 % du tarif moyen de terminaison d'appel mobile publié en vertu de l'article 10, paragraphe 3.


They shall in particular monitor compliance with the average prices for calls made and received, on the basis of the total retail roaming prices charged and the total number of roaming minutes for calls made and received.

Elles contrôlent en particulier le respect des prix moyens pour des appels passés ou reçus, sur la base des prix totaux de détail pour les appels en itinérance et du nombre total de minutes en itinérance pour des communications passées et reçues.


Subject to Article 5, the total retail charge, excluding VAT, which a home provider may levy from its roaming customer for the provision of a regulated roaming call may not exceed 130% of the applicable maximum wholesale charge for that call determined in accordance with Annex I. The charge limits in this Article shall include any fixed elements associated with the provision of regulated roaming calls, such as call set up charges or opt-in fees.

Sous réserve de l'article 5, le prix de détail total, hors TVA, qu'un fournisseur d'origine peut percevoir de ses abonnés itinérants pour la fourniture d'un appel en itinérance réglementé ne peut dépasser 130% du prix de gros maximum applicable à cet appel, déterminé conformément à l'annexe I. Les plafonds prévus au présent article comprennent tous les éléments de coût fixes associés à la fourniture d'appels en itinérance réglementés, comme les frais d'établissement d'appel ou les frais de souscription.


33. Believes that product reformulation is a powerful tool for reducing the intake of fat, sugar and salt in our diets and welcomes the steps taken by a few manufacturers and retailers to move in this direction; notes that to date only 5% of the total voluntary commitments made under the Platform relate to product development; calls on the Commission, Member States, manufacturers, retailers and caterers to step up efforts to ensure that manufacturers, retailers and caterers reduce fat, sugar and salt levels in foods; calls on manuf ...[+++]

33. est convaincu que la révision de la composition des produits est un outil efficace pour réduire la consommation de matières grasses, de sucre et de sel dans notre alimentation, et se félicite des mesures prises en ce sens par quelques fabricants et distributeurs; fait observer que, jusqu'à maintenant, seuls 5 % de l'ensemble des engagements volontaires pris dans le cadre de la plate-forme soient liés au développement de produits; appelle la Commission, les États membres, les fabricants, les distributeurs et les traiteurs à intensifier leurs efforts pour garantir que les fabricants, les distributeurs et les traiteurs réduisent les t ...[+++]


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