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Angular curvature
Blade with spatial curvature
Bounded-curvature path
Bounded-curvature route
Continuous-curvature path
Continuous-curvature trajectory
Curvature of the plumb line
Curvature of the vertical
Curvature radius
Double curvature blade
Earth curvature
Gaussian curvature
Path of bounded curvature
Pott's boss
Pott's curvature
Radius of curvature
Rail carrier
S
Terrestrial curvature
They
Total curvature
Track curvature
Track curvature radius

Vertaling van "track curvature " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


track curvature radius

rayon de courbure de la voie de roulement


path of bounded curvature | bounded-curvature path | bounded-curvature route

chemin de courbure bornée | trajectoire de courbure bornée


blade with spatial curvature | double curvature blade

ailette à double courbure | ailette gauche | aube à double courbure | aube gauche


curvature of the plumb line | curvature of the vertical

courbure de la verticale


radius of curvature | curvature radius

rayon de courbure


angular curvature [ Pott's curvature | Pott's boss ]

cyphose angulaire


continuous-curvature path | continuous-curvature trajectory

chemin à courbure continue | trajectoire à courbure continue


Gaussian curvature [ total curvature ]

courbure gaussienne [ courbure totale ]


earth curvature (1) | terrestrial curvature (2)

courbure de la terre
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For reasons of restricted structure gauge, track curvature and consequent restricted vehicle width, it is permissible for clause 4.2.2.6 (1st bullet) to be complied with only for access to priority seats.

En raison du gabarit restreint des obstacles, de la courbure des voies et de la largeur limitée des voitures qui en résulte, seul l'accès aux sièges prioritaires est concerné par la conformité avec la clause 4.2.2.6, point (1).


As for the current capacity utilization of a certain segment of track and the number of trains we're running on it in relation to the capacity, there are literally dozens of variables that go into the effective throughput capacity in a particular part of the line, whether it's the number of sidings, the signalling systems, the spacing, the length of the sidings, the curvature of the rail, the speed you can operate at, etc.

Pour ce qui est de l'utilisation de la capacité actuelle d'une section de voie et du nombre des trains que nous y faisons circuler, il y a des douzaines de variables qui influencent la capacité d'exploitation d'un secteur donné d'une ligne de chemin de fer, qu'il s'agisse du nombre des voies d'évitement, du système de signalisation, de l'espacement et la longueur des voies d'évitement, de la courbe de la voie, de la vitesse maximale etc.


Rail carrier[s].must annually analyze the safety and security risks for the transportation routes to include 27 risk factors, such as the volume,.track type, class,.maintenance schedule.curvature, environmentally sensitive or significant areas; population density along the route; emergency response capability.; areas of high consequence along the route.[They] must identify alternative routes over which it has authority to operate and perform a safety and security risk assessment of those routes for comparison.

Les transporteurs ferroviaires.doivent tous les ans faire une analyse des risques pour la sécurité des itinéraires de transport à la lumière de 27 facteurs, comme le volume.le type de voie, la catégorie.; les calendriers d'entretien; la courbure des voies, les zones écosensibles ou écologiquement importantes; la densité démographique le long des voies; la capacité d'intervention en cas d'urgence.; les zones de grande conséquence le long des voies.Elles doivent identifier des voies alternatives qu'elles sont autorisées à emprunter et faire une analyse comparative des risques que présentent ces voies.


track geometric quality and combinations of speed, curvature, cant deficiency (point 5.4.2 of EN 14363).

Qualité géométrique de la voie et combinaisons de vitesse, de courbure et d’insuffisance de dévers (point 5.4.2 de la norme EN 14363).


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The running dynamic behaviour of the unit must have been assessed to the full range of track geometric qualities and all combinations of speed, curvature, cant deficiency set out in EN 14363:2005 (point 4.2.3.5.2).

le comportement dynamique de l’unité doit avoir été évalué pour toute la gamme des qualités géométriques de la voie et toutes les combinaisons de vitesse, de courbure et d’insuffisance de dévers prévues dans la norme EN 14363:2005(point 4.2.3.5.2).


Due to the structure gauge, track curvature and hence restricted vehicle width the following shall apply:

En raison du gabarit des obstacles, de la courbure des voies et donc de la largeur limitée des voitures, les dispositions suivantes sont applicables:


radius of curvature of stabling tracks quoted in 4.2.25.3.

le rayon de courbure des voies de garage et de stationnement mentionné au point 4.2.25.3.


It includes an allowance for low fixity lateral and vertical track tolerances, and assumes a maximum dynamic movement of the vehicle of 100 mm (lateral, vertical, roll, vehicle tolerances and vertical curvature).

Ce profil inclut de faibles tolérances latérales et verticales de fixité et accepte un mouvement dynamique maximal du véhicule de 100 mm (tolérances latérales, verticales et de roulis du véhicule et courbure verticale).


It includes an allowance for low fixity lateral and vertical track tolerances, and assumes a maximum dynamic movement of the vehicle of 100 mm (lateral, vertical, roll, vehicle tolerances and vertical curvature).

Ce profil inclut de faibles tolérances latérales et verticales de fixité et accepte un mouvement dynamique maximal du véhicule de 100 mm (tolérances latérales, verticales et de roulis du véhicule et courbure verticale).


radius of curvature of stabling tracks quoted in 4.2.25.3.

le rayon de courbure des voies de garage et de stationnement mentionné au point 4.2.25.3.




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'track curvature' ->

Date index: 2021-01-14
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