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Advanced Training Establishment
Canadian Forces Training Establishment
Design training programmes for humans and animals
Design training schedules for individuals and animals
Determine education needs
Diagnose teaching and training needs
Educational centre
Establish teaching and training needs
Identify education needs
Teacher training establishment
Training center
Training centre
Training establishment
Training facility

Vertaling van "training establishments closer " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cooperation on training between educational or training establishments and firms

coopération en matière de formation entre établissements d'enseignement ou de formation professionnelle et entreprises


training centre [ training center | educational centre | training facility | training establishment ]

centre de formation [ établissement de formation | installation de formation ]




teacher training establishment

établissement de formation des enseignants | institution de formation des enseignants


Canadian Forces Training Establishment

Établissement d'instruction des Forces canadiennes


Advanced Training Establishment

Effectif à l'instruction de perfectionnement


design training programmes for humans and animals | establish training programmes for individuals and animals | design training programmes for individuals and animals | design training schedules for individuals and animals

concevoir des programmes de formation et de dressage pour les maîtres et les animaux


determine education needs | establish teaching and training needs | diagnose teaching and training needs | identify education needs

recenser les besoins éducatifs | recenser les besoins en matière d'enseignement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The European educational multimedia industry, as well as being undercapitalised, lacks qualified manpower and needs to be strengthened, and closer links need to be established between this industry and the education and training systems.

Il convient d'une part de renforcer l'industrie européenne du multimédia éducatif qui souffre de sous-capitalisation et de pénurie en personnels qualifiés et d'autre part d'organiser des relations plus étroites entre cette industrie et les systèmes éducatifs et de formation.


· Targeted actions for exchange, assistance and training of law enforcement agents to establish closer professional ties for a more efficient fight against euro counterfeiting are financed by the Union through the Pericles programme, which was established by Council Decision 2001/923/EC of 17 December 2001[24].

· des actions ciblées destinées aux échanges, à l’assistance et à la formation d’agents des services de répression afin d’établir des liens professionnels plus étroits en vue d’une lutte plus efficace contre la contrefaçon de l’euro sont financées par l’Union grâce au programme Pericles, institué par la décision 2001/923/CE du Conseil du 17 décembre 2001[24].


5. Recommends that investment be channelled into human resources and that measures be taken to ensure that the right to training and apprenticeships, including work-linked training, qualifications and life-long learning, can be exercised more effectively; calls for completion of education to be established as an individual right while facilitating permeability between the various training systems so as to anticipate and respond to demand for suitable manpower, for example, in industries oriented towards new technologies and an energy ...[+++]

5. recommande d'investir dans les ressources humaines et d'améliorer les conditions de mise en œuvre du droit à la formation, à l'apprentissage, notamment en alternance, à la qualification et à l'apprentissage tout au long de la vie, de prévoir un droit individuel à compléter son éducation, tout en permettant une perméabilité entre les différents systèmes de formation, pour anticiper et répondre aux besoins de main d'œuvre, par exemple d'une industrie tournée vers les nouvelles technologies, l'économie verte et non énergivore, en soutenant les efforts dans la recherche et le développement et en valorisant l'innovation; souligne l'importance de mettre en place des structures communes pour que les PME et les microentreprises ...[+++]


· Targeted actions for exchange, assistance and training of law enforcement agents to establish closer professional ties for a more efficient fight against euro counterfeiting are financed by the Union through the Pericles programme, which was established by Council Decision 2001/923/EC of 17 December 2001[24].

· des actions ciblées destinées aux échanges, à l’assistance et à la formation d’agents des services de répression afin d’établir des liens professionnels plus étroits en vue d’une lutte plus efficace contre la contrefaçon de l’euro sont financées par l’Union grâce au programme Pericles, institué par la décision 2001/923/CE du Conseil du 17 décembre 2001[24].


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99. Calls on the Commission to examine the interaction – and establish closer synergies – between Directive 2005/36/EC on the recognition of professional qualifications, the Bologna Process on higher education and the Copenhagen process on vocational education and training, with improved use of the European Qualifications Framework, the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) and Europass; maintains that Member States should retain competence in the organisation of their educational s ...[+++]

99. invite la Commission à examiner les interactions, et à dégager des synergies plus étroites, entre la directive 2005/36/CE relative à la reconnaissance des qualifications professionnelles, le processus de Bologne pour l'enseignement supérieur et le processus de Copenhague pour l'enseignement et la formation professionnels, avec une meilleure utilisation du cadre européen des certifications, du système européen de crédits d'apprentissage pour l'enseignement et la formation professionnels (ECVET) et d'Europass; estime que les États membres doivent rester maîtres de l'organisation de leurs systèmes éducatifs au regard de leur environnem ...[+++]


99. Calls on the Commission to examine the interaction – and establish closer synergies – between Directive 2005/36/EC on the recognition of professional qualifications, the Bologna Process on higher education and the Copenhagen process on vocational education and training, with improved use of the European Qualifications Framework, the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) and Europass; maintains that Member States should retain competence in the organisation of their educational s ...[+++]

99. invite la Commission à examiner les interactions, et à dégager des synergies plus étroites, entre la directive 2005/36/CE relative à la reconnaissance des qualifications professionnelles, le processus de Bologne pour l'enseignement supérieur et le processus de Copenhague pour l'enseignement et la formation professionnels, avec une meilleure utilisation du cadre européen des certifications, du système européen de crédits d'apprentissage pour l'enseignement et la formation professionnels (ECVET) et d'Europass; estime que les États membres doivent rester maîtres de l'organisation de leurs systèmes éducatifs au regard de leur environnem ...[+++]


6. Calls on the Commission to examine the interaction – and establish closer synergies – between Directive 2005/36/EC on the recognition of professional qualifications, the Bologna Process on higher education and the Copenhagen process on vocational education and training, with improved use of the European Qualifications Framework, the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) and Europass; maintains that Member States should retain competence in the organisation of their educational sy ...[+++]

6. invite la Commission à examiner les interactions, et à dégager des synergies plus étroites, entre la directive 2005/36/CE relative à la reconnaissance des qualifications professionnelles, le processus de Bologne pour l'enseignement supérieur et le processus de Copenhague pour l'enseignement et la formation professionnels, avec une meilleure utilisation du cadre européen des certifications, du système européen de crédits d'apprentissage pour l'enseignement et la formation professionnels (ECVET) et d'Europass affirme que les États membres devraient rester compétents pour organiser leurs systèmes éducatifs selon leur situation sociale et ...[+++]


99. Calls on the Commission to examine the interaction – and establish closer synergies – between Directive 2005/36/EC on the recognition of professional qualifications, the Bologna Process on higher education and the Copenhagen process on vocational education and training, with improved use of the European Qualifications Framework, the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) and Europass; maintains that Member States should retain competence in the organisation of their educational s ...[+++]

99. invite la Commission à examiner les interactions, et à dégager des synergies plus étroites, entre la directive 2005/36/CE relative à la reconnaissance des qualifications professionnelles, le processus de Bologne pour l'enseignement supérieur et le processus de Copenhague pour l'enseignement et la formation professionnels, avec une meilleure utilisation du cadre européen des certifications, du système européen de crédits d'apprentissage pour l'enseignement et la formation professionnels (ECVET) et d'Europass; estime que les États membres doivent rester maîtres de l'organisation de leurs systèmes éducatifs au regard de leur environnem ...[+++]


The European educational multimedia industry, as well as being undercapitalised, lacks qualified manpower and needs to be strengthened, and closer links need to be established between this industry and the education and training systems.

Il convient d'une part de renforcer l'industrie européenne du multimédia éducatif qui souffre de sous-capitalisation et de pénurie en personnels qualifiés et d'autre part d'organiser des relations plus étroites entre cette industrie et les systèmes éducatifs et de formation.


The five priorities of the 1996 call for proposals - namely the acquisition of new skills, bringing educational and vocational training establishments closer together, combating exclusion, promotion of investment in human resources, and ensuring more general access to knowledge through the tools of the information society with a view to lifelong learning - meant that the measures could be targeted better.

Les cinq priorités de l'appel à propositions 1996 - à savoir l'acquisition de compétences nouvelles, le rapprochement entre les établissements d'enseignement ou de formation professionnelle, la lutte contre l'exclusion, la promotion de l'investissement dans les ressources humaines et la généralisation de l'accès aux connaissances par les outils de la société de l'information dans la perspective de la formation tout au long de la vie - ont permis de mieux cibler les actions.




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'training establishments closer' ->

Date index: 2024-01-15
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