Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Continuing training for teachers
In-service training of teachers
Initial teacher education
Initial teacher training
Instructor in prisons
Language training for teachers
Normal college
Normal school
PTT
Pre-service teacher education
Pre-service teacher training
Prison instructor
Prison training officer
Retraining of teachers
Teacher in prisons
Teacher training
Teacher training college
Teacher training institute
Teacher's college
Teacher-training school
Teachers college
Teachers' college
Teachers' training college
Training of teachers
UTE
University of teacher education

Traduction de «training for teachers » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
language training for teachers

formation des enseignants sur le plan linguistique (1) | formation linguistique des enseignants (2)


teacher training | training of teachers

formation des enseignants


teacher training college | teacher training institute

institut de formation des enseignants du secondaire


pre-service teacher training [ PTT | pre-service teacher education | initial teacher training | initial teacher education ]

formation initiale à l’enseignement [ formation initiale de l'enseignant | formation initiale des enseignants | formation initiale des maîtres ]


normal school [ teacher-training school | teachers' training college | teachers' college | teachers college | normal college ]

école normale


in-service training of teachers | retraining of teachers

recyclage des enseignants


university of teacher education | teacher training college | teacher's college [ UTE ]

haute école pédagogique [ HEP ]


prison training officer | teacher in prisons | instructor in prisons | prison instructor

instructrice technique pénitentiaire | instructeur technique pénitentiaire | instructeur technique pénitentiaire/instructrice technique pénitentiaire


Regional Training Workshop for Training of Teachers in Youth Work

Réunion d'études régionales à l'intention des spécialistes de l'action en faveur de la jeunesse


continuing training for teachers

perfectionnement du corps enseignant
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- Shortage/surplus of qualified teachers and trainers on the labour market,- progression in number of applicants for training programmes (teachers and trainers),- percentage of teachers and trainers who follow continuous professional training.

- Pénurie/excédent d'enseignants et de formateurs qualifiés sur le marché du travail,- évolution du nombre de candidats à des programmes de formation (enseignants et formateurs),- pourcentage des enseignants et des formateurs qui suivent une formation professionnelle continue.


Member States are invited to: establish national plans to give structure, coherence and direction to actions to promote multilingualism, including increasing the use and presence of a variety of languages in daily life; [24] review their current arrangements for foreign language teacher training in the light of the findings of the study ‘European Profile for Language Teacher Education’; [25] review their current arrangements for early language learning in the light of best practice from across Europe; and implement the Conclusions of the Luxembourg Presidency concerning Content and Language Integrated Learning, including raising awareness of the benefits of this approach, exchanging information and scientific evidence on good CLIL practice and spec ...[+++]

Les États membres sont invités à : mettre en place des plans nationaux qui donnent une structure, une cohérence et une orientation aux actions en faveur du multilinguisme, y compris l’utilisation et la présence accrue de plusieurs langues dans la vie quotidienne[24] ; réexaminer leurs systèmes actuels de formation des enseignants de langues étrangères compte tenu des conclusions de l’étude sur le « Profil européen pour la formation des enseignants de langues étrangères »[25] ; réexaminer leurs systèmes actuels d’apprentissage des langues dès le plus jeune âge, compte tenu des meilleures pratiques recensées en Europe et appliquer les co ...[+++]


Welcomes the new ET 2020 priority of improving support for teachers and raising their status, which is essential for them to be able to command the necessary respect, thus making their profession more attractive; is of the opinion that fulfilment of this objective would require better preparation and training of teachers and improving their conditions of work, including increasing salaries in some Member States, given that teacher ...[+++]

se félicite de la nouvelle priorité fixée par ET 2020, à savoir soutenir davantage les enseignants et revaloriser leur statut, ce qui est essentiel pour renforcer le respect à leur égard et rendre ainsi leur profession plus attrayante; est d'avis que la réalisation de cet objectif nécessiterait une meilleure préparation et une meilleure formation des enseignants et l'amélioration de leurs conditions de travail, y compris une augmentation des salaires dans certains États membres, étant donné que la rémunération des enseignants est sou ...[+++]


12. Calls on the Member States to ensure that their education systems, including vocational training programmes, include a greater focus on the development of cross-cutting entrepreneurship competencies, skills and knowledge, in particular by providing for ICT skills and foreign languages to be taught in the first years of schooling and by promoting, in secondary and tertiary education, learning which instils and develops the competencies needed to become an entrepreneur, such as creativity, communication skills, business management, book-keeping and accounting, and which is delivered effectively through hands-on and real-life experience; calls, while stressing the important role played by teachers in fostering an entrepreneurial mindset a ...[+++]

12. invite les États membres à faire en sorte que leurs systèmes d'éducation, y compris les programmes de formation professionnelle, soient davantage axés sur l'acquisition de compétences, aptitudes et connaissances entrepreneuriales transversales, notamment en prévoyant d'enseigner l'utilisation des TIC et les langues étrangères dès les premières années de scolarisation et en encourageant, dans l'enseignement secondaire et universitaire, l'apprentissage et le renforcement de compétences nécessaires à la création d'entreprise, telles que la créativité, la communication, la gestion d'entreprise et la comptabilité, par des expériences concrètes dans le ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Objective 1. 1 of the ‘Education Training 2010’ work programme — Improving education and training for teachers and trainers, which highlights the importance of attracting and retaining well-qualified and motivated people to the teaching profession, of identifying the skills that teachers require to meet the changing needs of society, of providing conditions to support teachers through initial and in-service training, and of attracting recruits to teaching and training who have professional experience in other fields

l'objectif 1.1 du programme «Éducation Formation 2010» — Améliorer l'éducation et la formation des enseignants et des formateurs, qui souligne l'importance d'attirer et de conserver un personnel qualifié et motivé dans l'enseignement, de déterminer les compétences que les enseignants doivent posséder compte tenu de l'évolution des besoins de la société, de créer les conditions nécessaires pour que les enseignants bénéficient d'un soutien à travers la formation initiale et la formation continue, et d'attirer vers l'enseignement et la f ...[+++]


16. Stresses the need to reform the syllabus at all levels of education and the content of school textbooks; recommends that the training of teachers and of other educational workers be directed towards fulfilling the requirements of a balanced gender policy and that gender policy issues form part of the training of teachers at teacher training and other faculties;

16. souligne la nécessité de remodeler le programme à tous les degrés de l'enseignement et le contenu des manuels scolaires; recommande que la formation des enseignants et des autres personnes travaillant dans le domaine de l'éducation soit axée sur le respect des exigences d'une politique équilibrée en matière d'égalité entre les femmes et les hommes et que les problématiques relevant de cette politique fassent partie de la formation des enseignants dans les établissements en assurant la formation et les autres facultés;


16. Stresses the need to reform the syllabus at all levels of education and the content of school textbooks; recommends that the training of teachers and of other educational workers be directed towards fulfilling the requirements of a balanced gender policy and that gender policy issues form part of the training of teachers at teacher training and other faculties;

16. souligne la nécessité de remodeler le programme à tous les degrés de l'enseignement et le contenu des manuels scolaires; recommande que la formation des enseignants et des autres personnes travaillant dans le domaine de l'éducation soit axée sur le respect des exigences d'une politique équilibrée en matière d'égalité entre les femmes et les hommes et que les problématiques relevant de cette politique fassent partie de la formation des enseignants dans les établissements en assurant la formation et les autres facultés;


16. Stresses the need to reform the syllabus at all levels of education and the content of school textbooks; recommends that the training of teachers and of other educational workers be directed towards fulfilling the requirements of a balanced gender policy and that gender policy issues form part of the training of teachers at teacher-training and other faculties;

16. souligne la nécessité de remodeler en détail le programme à tous les degrés de l'enseignement et le contenu des manuels scolaires; recommande que la formation des enseignants et des personnes travaillant dans le domaine de l'éducation soit axée sur le respect des exigences d'une politique équilibrée en matière d'égalité entre les femmes et les hommes et que les problématiques relevant de cette politique fassent partie de la formation des enseignants dans les établissements concernés et autres facultés;


There are two levels of twinning. The first concerns the basic and further training of teachers. The objective is the exchange of methodological and educational good practice between teachers in various Member States, namely the start-up of 'virtual training rooms' for basic and further training targeted at teachers who need to update their professional skills with a view to ensuring equivalence of educational qualifications.

Les jumelages se font à deux niveaux: le premier concerne la formation et le perfectionnement professionnel des enseignants - l'objectif est d'assurer l'échange de bonnes pratiques aux niveaux méthodologique et didactique entre les enseignants de différents États membres, c'est-à-dire la création de "classes virtuelles" pour la formation et le perfectionnement professionnel, destinées aux enseignants qui doivent mettre à jour leur propre formation en vue de l'équivalence des titres d'études.


For example: training modules for journalists on the representation of children in the media; European Charter for operators of child helplines and a scheme for the identification of their competencies; training of teachers and professionals on the evaluation of the programmes in the educational field to prevent child sexual abuse particularly in vulnerable groups; a drama workshop for self-empowerment of girls and a training pr ...[+++]

Par exemple: modules de formation pour les journalistes sur le thème de la représentation des enfants dans les médias; charte européenne pour les opérateurs de lignes d'assistance téléphonique pour enfants, assortie d'un système d'identification de leurs compétences; formation d'enseignants et de spécialistes de l'évaluation des programmes éducatifs destinés à prévenir les violences sexuelles envers les enfants, en particulier dans les groupes vulnérables; atelier d'expression dramatique pour l'autonomisation des jeunes filles et p ...[+++]


w