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AA
AAU
Acronym
Assigned amount
Assigned amount unit
CDM
CER
CERC
CERU
Carbon credit
Carbon emission reduction credit
Certified emission reduction
Certified emission reduction unit
Certified emissions reduction
Clean development mechanism
Climate change mitigation
ERU
Emission abatement target
Emission allowance
Emission control
Emission quota
Emission reduction
Emission reduction objective
Emission reduction pathway
Emission reduction trajectory
Emission reduction unit
Emission trajectory
Emission-reduction target
Emissions abatement
Emissions pathway
Emissions reduction
Emissions reduction unit
Gas emission reduction
Mitigation measure
Mitigation of climate change
Mitigation policy
Reduction of gas emissions

Vertaling van "transport emissions reduction " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
emission reduction pathway | emission reduction trajectory | emission trajectory | emissions pathway

profil d'émissions | trajectoire de réduction des émissions | trajectoire d'émission


reduction of gas emissions [ climate change mitigation | gas emission reduction | mitigation measure | mitigation of climate change | mitigation policy | Emission control(STW) ]

réduction des émissions de gaz [ atténuation du changement climatique | mesure d'atténuation du changement climatique | politique d'atténuation du changement climatique | réduction d'émission ]


emission reduction | emissions abatement | emissions reduction

réduction des émissions


emission abatement target | emission reduction objective | emission-reduction target

objectif de réduction des émissions


certified emission reduction | CER | certified emissions reduction | certified emission reduction unit

unité de réduction certifiée des émissions | URCE


emission allowance [ AA | AAU | assigned amount | assigned amount unit | carbon credit | carbon emission reduction credit | CERC | emission quota ]

quota d'émission [ crédit d'émission de carbone | crédit d'émission de CO2 | crédit de carbone | unité de quantité attribuée | UQA ]


certified emission reduction | CER | certified emission reduction unit | CERU

unité de réduction certifiée des émissions | URCE


emission reduction unit | ERU | emissions reduction unit

unité de réduction des émissions | URE | unité de réduction d'émission


certified emission reduction | certified emission reduction unit [ CER | CERU ]

unité de réduction certifiée des émissions | réduction d'émissions certifiée | certified emission reduction [ URCE | CER ]


clean development mechanism [ CDM [acronym] CER | certified emission reduction ]

mécanisme pour un développement propre [ MDP [acronym] unité de réduction certifiée des émissions ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The impact assessment demonstrates that MBMs are effective and well suited means to achieve emission reductions from maritime transport while providing economic benefits to the sector as a result of the substantial fuel cost savings which are related to CO2 emission reductions.

Il ressort de l'analyse d'impact que les mesures fondées sur le marché constituent des moyens efficaces et adaptés pour réduire les émissions du transport maritime tout en offrant des avantages économiques au secteur, grâce aux substantielles économies de combustibles liées aux réductions des émissions de CO2.


3. Calls on the Commission to update the emission reduction targets in the White Paper in line with Parliament’s resolution of 5 February 2014 on a 2030 framework for climate and energy policies and the European Council conclusions of 23 and 24 October 2014 on the 2030 Climate and Energy Policy Framework, and to propose measures aimed at further reduction of transport emissions, in order to help Member States reach the overall ‘binding EU target of an at least 40 % domestic reduction in greenhouse gas emissions ...[+++]

3. demande à la Commission de mettre à jour les objectifs de réduction des émissions définis dans le livre blanc conformément à la résolution adoptée le 5 février 2014 par le Parlement sur le cadre d'action en matière de climat et d'énergie à l'horizon 2030 et aux conclusions du Conseil européen des 23 et 24 octobre 2014 sur le cadre pour l'énergie et le climat à l'horizon 2030, et de proposer des mesures visant à renforcer la réduction d'émissions, afin d'aider les États membres à atteindre l'"objectif contraignant consistant à rédui ...[+++]


3. Calls on the Commission to update the emission reduction targets in the White Paper in line with Parliament’s resolution of 5 February 2014 on a 2030 framework for climate and energy policies and the European Council conclusions of 23 and 24 October 2014 on the 2030 Climate and Energy Policy Framework, and to propose measures aimed at further reduction of transport emissions, in order to help Member States reach the overall ‘binding EU target of an at least 40 % domestic reduction in greenhouse gas emissions ...[+++]

3. demande à la Commission de mettre à jour les objectifs de réduction des émissions définis dans le livre blanc conformément à la résolution adoptée le 5 février 2014 par le Parlement sur le cadre d'action en matière de climat et d'énergie à l'horizon 2030 et aux conclusions du Conseil européen des 23 et 24 octobre 2014 sur le cadre pour l'énergie et le climat à l'horizon 2030, et de proposer des mesures visant à renforcer la réduction d'émissions, afin d'aider les États membres à atteindre l'"objectif contraignant consistant à rédui ...[+++]


(7) The introduction of a Union MRV system is expected to lead to emission reductions of up to 2% compared to business-as-usual and aggregated net costs reductions of up to 1.2 billion EUR by 2030 as it could contribute to the removal of market barriers, in particular those related to the lack of information about ship efficiency. This reduction of transport costs should facilitate international trade.

(7) L’instauration d’un système MRV au niveau de l’Union devrait entraîner une réduction des émissions de près de 2 % par rapport à une situation inchangée, ainsi que des économies nettes agrégées de près de 1,2 milliard d’euros d’ici à 2030 étant donné qu'un tel système pourrait contribuer à l’élimination des obstacles commerciaux, en particulier ceux liés au manque d’informations sur l’efficacité énergétique des navires. Cette réduction des coûts de transport devrait faciliter le commerce international.


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(6) The results of the stakeholder consultation and discussions with international partners indicate that a staged approach for the inclusion of maritime transport emissions in the Union's greenhouse gas reduction commitment should be applied with the implementation of a robust MRV system for CO2 emissions from maritime transport as a first step and the pricing of these emissions at a later stage.

(6) Il ressort de la consultation des parties prenantes et des discussions avec les partenaires internationaux qu’une approche progressive devrait être appliquée pour inclure les émissions du transport maritime dans les engagements de réduction des gaz à effet de serre de l’Union avec, dans un premier temps, la mise en place d’un système MRV fiable applicable aux émissions de CO2 du transport maritime, et, ultérieurement, la tarification de ces émissions.


(4) In order to reduce carbon dioxide emissions from shipping at Union level the best possible option remains setting up a system for monitoring, reporting and verification (MRV) of CO2 emissions based on the fuel consumption of ships as a first step of a staged approach for the inclusion of maritime transport emissions in the Union's greenhouse gas reduction commitment.

(4) La meilleure solution pour réduire les émissions de dioxyde de carbone du transport maritime à l’échelle de l’Union consiste à mettre en place un système de surveillance, de déclaration et de vérification (monitoring, reporting and verification – MRV) des émissions de CO2, basé sur la consommation de combustible des navires, qui constituerait la première étape d’une approche progressive visant à inclure les émissions du transport maritime dans les engagements pris par l’Union en matière de réduction ...[+++]


Summary code: Environment and climate change / Air pollution / Land motor vehicles / Road vehicles Internal market / Single Market for Goods / Motor vehicles / Interactions between the automobile industry and specific policies / Interaction with environmental policy Transport / Transport, energy and the environment / Biofuels and emissions reduction

Code de la synthèse: Environnement et changement climatique / Pollution atmosphérique / Véhicules terrestres à moteur / Véhicules routiers Marché intérieur / Le marché unique des marchandises / Véhicules à moteur / Interactions de l'industrie automobile avec certaines politiques / Interaction avec la politique de l'environnement Transports / Transports, énergie et environnement / Biocarburants et réduction des émissions


16. Strongly criticises that the Commission still has not come forward with legislative proposals or reviews already announced or committed to in 2011 or before in the field of environmental policy, notably as regards NOx emissions from aviation, noise management, consumer information on car fuel economy and CO2 emissions, access to genetic resources and benefits sharing, and the regulatory aspects of nanomaterials; insists furthermore that the Commission presents all legislative proposals announced for 2012, notably the announced packages on the revision of the Tobacco Products Directive, maritime ...[+++]

16. critique vivement le fait que la Commission n'ait pas encore avancé de propositions législatives ou de modifications qu'elle avait annoncées ou s'était engagée à présenter dès avant 2011 dans le domaine de la politique environnementale, notamment en ce qui concerne les émissions d'oxydes d'azote provenant des activités aériennes, la gestion du bruit, l'information des consommateurs sur les économies de carburant et les émissions de CO2 des véhicules à moteur, l'accès aux ressources génétiques et le partage des avantages, ainsi que les aspects réglementaires des nanomatériaux; insiste en outre pour que la Commission soumette toutes l ...[+++]


(18a) To achieve the transport emission reduction target of 60 % by 2050, as indicated in the Commission White Paper of 28 March 2011 entitled "Roadmap to a Single European Transport Area – Towards a competitive and resource efficient transport system", by halving the use of ‘conventionally-fuelled’ cars in urban transport by 2030, the market development of hydrogen and electricity, indicated as the main options to substitute oil as a transport fuel by the Future Transport Fuels Report of the Expert Group on Alternative Fuels headed by the Commission's Directorate-General for Mobility and Transpo ...[+++]

(18 bis) Pour parvenir à l'objectif de réduction de 60 % des émissions générées par les transports d'ici à 2050, fixé dans le livre blanc de la Commission du 28 mars 2011 intitulé "Feuille de route pour un espace européen unique des transports – Vers un système de transport compétitif et économe en ressources", en réduisant de moitié l'usage des voitures utilisant des carburants traditionnels dans les transports urbains d'ici à 2030, il y a lieu de stimuler davantage le développement du marché de l'hydrogène et de l'électricité, qui s ...[+++]


2. Notes that energy efficiency in the various modes of transport has increased over the past few years, resulting in a substantial reduction in CO2 emissions per km; considers, however, that the relative improvements with regard to harmful emissions have been neutralised by a constant increase in demand in the transport sector, especially road transport; points out that urban congestion is responsible for 40% of CO2 emissions and 70% of remaining pollutant emissions produced by vehicles, making it the second biggest source of NOx a ...[+++]

2. estime que l'efficacité énergétique des différents modes de transport s'est accrue au cours des dernières années, avec comme conséquence une diminution significative des émissions de CO2/km; estime cependant que les améliorations ainsi obtenues sur le plan des émissions nocives ont été annulées par l'augmentation constante de la demande dans le secteur des transports, en particulier des transports routiers; rappelle que 40 % des émissions de CO2 sont dues aux encombrements en zone urbaine et que 70 % des autres émissions polluant ...[+++]


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