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Anti-trust legislation
Asset management company
Asset manager
Closed-end investment company
Communicate information during a sports game
Communicate information during sport game
Competitor
Competitor organism
Create relationships with competitors of sports
Create relationships with sport competitors
Create relationships with sporting competitors
Emergency Trust Fund for Africa
European Union Emergency Trust Fund for Africa
Fund manager
Investment company
Investment firm
Investment fund
Investment trust
Investment trusts
Monitor online competitors
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OEIC
Open-ended investment company
Open-ended investment trust
Pooled fund
Power coupled with a trust
Power in the nature of a trust
Provide information during a sport competitors
Supervise online competitors
Trust
Trust power trust power
Unit trust
View online competitors

Traduction de «trust our competitors » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
monitoring online competitors | supervise online competitors | monitor online competitors | view online competitors

surveiller des concurrents en ligne


create relationships with sporting competitors | keep up relationships with sport competitors and representatives | create relationships with competitors of sports | create relationships with sport competitors

nouer des relations avec des compétiteurs sportifs


competitor | competitor organism

compétiteur | concurrent | organisme concurrent | organisme en compétition


communicate information effectively to sport competitors and participants | provide information during a sport competitors | communicate information during a sports game | communicate information during sport game

communiquer des informations pendant une épreuve sportive


Emergency Trust Fund for Africa | Emergency Trust Fund for stability and addressing root causes of illegal migration in Africa | Emergency Trust Fund for stability and addressing root causes of irregular migration and displaced persons in Africa | European Union Emergency Trust Fund for Africa | European Union Emergency Trust Fund for stability and addressing root causes of irregular migration and displaced persons in Africa

fonds d'affectation spéciale d'urgence pour la stabilité et la lutte contre les causes profondes de la migration irrégulière et du phénomène des personnes déplacées en Afrique | fonds fiduciaire d'urgence en faveur de la stabilité et de la lutte contre les causes profondes de la migration irrégulière et du phénomène des personnes déplacées en Afrique | fonds fiduciaire d'urgence pour l'Afrique


power coupled with a trust | power in the nature of a trust | trust power trust power

pouvoir fiduciaire


investment company [ asset management company | asset manager | closed-end investment company | fund manager | investment firm | investment fund | investment trust | mutual fund | OEIC | open-ended investment company | open-ended investment trust | pooled fund | unit trust | investment trusts(UNBIS) ]

société d'investissement [ compagnie d'investissement | dépôt collectif | fonds commun de placement | fonds d'investissement | fonds de placement à capital fixe | gestionnaire d'actifs | gestionnaire de fonds | Sicav | Sicomi | société d'investissement à capital variable | société de gestion d'actifs | société de placement collectif | société d’investissement à capital fixe | société d’investissement fermée | société immobilière pour le commerce et l'industrie ]






Land for Our Future: A Guide to Land Trusts and Affordable Housing in Canada

Des terrains pour notre avenir : Guide sur les fiducies foncières et le logement abordable au Canada
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As I said in my introductory remarks, let's put those rules in place and let's wait a few years to see how they work, because we don't trust our competitors too much.

Comme je l'ai dit dans ma déclaration d'ouverture, mettons ces règles en place et attendons quelques années pour voir comment les choses se déroulent, parce que nous n'avons pas trop confiance en nos concurrents.


The Supreme Court has made it clear in the United States that the focus of our anti-trust laws has to be simply whether there's injury to consumers, not whether there are injuries to particular competitors.

La Cour suprême des États-Unis a bien précisé que le but des lois antitrust est de déterminer s'il y a préjudice envers le consommateur et non envers des concurrents particuliers.


I trust, as well, that the directive will result in transparent charges and moderate price increases, so that we can prevent predatory airlines from abusing their superior power to gain an advantage over their competitors by offering the same service for lower prices at airports crying out for customers.

Je crois également que cette directive débouchera sur des redevances transparentes et des augmentations de prix modérées. Ceci permettra d’empêcher que des compagnies aériennes prédatrices n’abusent de leur position dominante pour obtenir un avantage par rapport à leurs concurrentes en offrant le même service à un prix moins élevé dans des aéroports désireux d’attirer coûte que coûte la clientèle.


46. Strongly condemns any abusive replacement of regular employment with new forms of employment without any imperative economic necessity, only the aim of maximising short-term profits to a far greater extent than normal, at the expense of the general public, employees and competitors; stresses that any such action violates the European social model, as it lastingly destroys the consensus, fairness and trust between employers and employees; urges Member States and the two sides of industry to take action in this regard in order to ...[+++]

46. condamne fermement tout remplacement abusif des contrats de travail réguliers par de nouvelles formes d'emploi sans nécessité économique impérative pour optimiser de manière excessive les bénéfices à court terme aux dépens de la collectivité, des travailleurs et des concurrents; souligne que ces procédés, quels qu'ils soient, sont contraires au modèle social européen car ils détruisent durablement le consensus, l'équité et la confiance entre employeurs et travailleurs; demande instamment aux États membres et aux partenaires soci ...[+++]


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46. Strongly condemns any abusive replacement of regular employment with new forms of employment without any imperative economic necessity, only the aim of maximising short-term profits to a far greater extent than normal, at the expense of the general public, employees and competitors; stresses that any such action violates the European social model, as it lastingly destroys the consensus, fairness and trust between employers and employees; urges Member States and the two sides of industry to take action in this regard in order to ...[+++]

46. condamne fermement tout remplacement abusif des contrats de travail réguliers par de nouvelles formes d'emploi sans nécessité économique impérative pour optimiser de manière excessive les bénéfices à court terme aux dépens de la collectivité, des travailleurs et des concurrents; souligne que ces procédés, quels qu'ils soient, sont contraires au modèle social européen car ils détruisent durablement le consensus, l'équité et la confiance entre employeurs et travailleurs; demande instamment aux États membres et aux partenaires soci ...[+++]


42. Strongly condemns the abusive replacement of regular employment with new forms of employment without any imperative economic necessity, which is commonly resorted to in European media undertakings in particular, with the aim of maximising short-term profits to a far greater than normal extent, at the expense of the general public, employees and competitors; stresses that such action violates the European social model, as it lastingly destroys the consensus, fairness and trust between employers and employees; urges Member States ...[+++]

42. condamne fermement le remplacement abusif des contrats de travail réguliers par de nouvelles formes d'emploi sans nécessité économique impérative, ce qui est une pratique utilisée couramment dans le secteur médiatique européen pour optimiser de manière excessive les bénéfices à court terme aux dépens de la collectivité, des travailleurs et des concurrents; souligne que de tels procédés sont contraires au modèle social européen car ils détruisent durablement le consensus, l'équité et la confiance entre employeurs et travailleurs; demande instamment aux États membres et aux partenaires sociaux d'agir pour mettre un terme à ces abus i ...[+++]


Why did the Conservatives break their promises to Canadians by giving up $1 billion in the softwood lumber agreement to our American competitors; by not conducting a review on the leaky condo crisis in B.C.; by proposing an accountability act that will make the government less accountable; by allowing so many Conservatives to go through the revolving doors to become lobbyists; and by lying about the taxation of income trusts and costing Canadians $25 billion in two days?

Pourquoi les conservateurs ont-ils renié la promesse qu'ils avaient faite aux Canadiens en abandonnant 1 milliard de dollars à nos concurrents américains dans le cadre de l'entente sur le bois d'oeuvre, en n'examinant pas la situation des condominiums qui prennent l'eau en Colombie-Britannique, en proposant une loi sur la responsabilité qui va rendre le gouvernement encore moins responsable, en permettant à un grand nombre de conservateurs d'emprunter la porte tournante grâce à laquelle ils peuvent devenir lobbyistes et enfin, en mentant au sujet de l'imposition des fiducies de revenu, mensonge qui a coûté 25 milliards de dollars aux Canadiens en deux jours?


Brussels,15 July - The European Commission has opened formal anti-trust proceedings to investigate whether CEZ a.s., the incumbent electricity producer in the Czech Republic, may have abused its dominant position on the Czech electricity market, in particular by hindering the entry of competitors, in breach of EU antitrust rules (Article 102 of the Treaty on the Functioning of the European Union).

Bruxelles, le 15 juillet – La Commission européenne a ouvert une procédure formelle en matière d'ententes et de position dominante afin d'examiner si CEZ a.s., opérateur historique du secteur de l’électricité en République tchèque, aurait pu abuser de sa position dominante sur le marché tchèque de l'électricité, en particulier en faisant obstacle à l'entrée de concurrents, en infraction aux règles de l'UE en matière d'ententes et de position dominante (article 102 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne).


Preventing unfair competition at world level The WTO should begin the task of analysing the link between trade and anti- trust rules As tariff protection disappears and international competition increases, companies may be tempted to shield themselves from global competition by creating cartels, abusive monopolies and anti-competitive mergers or by excluding competitors from particular markets.

Lutte contre la concurrence déloyale au niveau mondial L'OMC devrait analyser les liens entre les échanges et les règles anti- trust. Confrontées à la disparition des protections tarifaires et à l'intensification de la concurrence internationale, les entreprises peuvent être tentées de se protéger de la concurrence mondiale en créant des cartels ou des monopoles abusifs, en procédant à des fusions dans le but d'éluder la concurrence ou en excluant des concurrents de certains marchés.


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