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BBT
Brenner Base Rail Tunnel
Brenner base tunnel
CTR
CTRL
Channel Tunnel Rail Link
Closed circuit wind tunnel
Combined road and rail tunnel
Combined road-and-rail tunnel
Concrete tunnel segment installation
Double-bore tunnel
Double-tube tunnel
Dual-bore tunnel
Dual-tube tunnel
Install tunnel segments
Operate tunnel kiln
Operating tunnel kiln
Place concrete tunnel segments
Rail connection
Rail traffic
Rail transport
Rail tunnel
Railroad tunnel
Railway
Railway tunnel
Railways
Return circuit wind tunnel
Return flow tunnel
Return flow wind tunnel
Tend tunnel kiln
Tending tunnel kiln
Transport by railway
Tunnel boring machine operator
Tunnel segment placing
Tunneller
Tunnelling equipment operative
Tunnelling equipment operator
Twin-bore tunnel
Twin-tube tunnel
Two-bore tunnel
Two-tube tunnel

Traduction de «tunnel rail » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Channel Tunnel Rail Link | CTR [Abbr.] | CTRL [Abbr.]

liaison Londres-tête du tunnel sous la Manche | CTRL [Abbr.]


railway tunnel [ railroad tunnel | rail tunnel ]

tunnel ferroviaire [ tunnel de chemin de fer ]


combined road and rail tunnel [ combined road-and-rail tunnel | auto/rail combination tunnel | car/rail combination tunnel ]

tunnel mixte ferroviaire et routier [ tunnel mixte rail/route | tunnel mixte rail et route ]


Brenner Base Rail Tunnel | Brenner base tunnel | BBT [Abbr.]

tunnel de base du Brenner


operate tunnel kiln | operating tunnel kiln | tend tunnel kiln | tending tunnel kiln

utiliser un four à tunnel


concrete tunnel segment installation | place concrete tunnel segments | install tunnel segments | tunnel segment placing

installer des segments de tunnel


tunneller | tunnelling equipment operator | tunnel boring machine operator | tunnelling equipment operative

opérateur tunnelier/opératrice tunnelier | opératrice tunnelier | conducteur de tunnelier | conducteur de tunnelier/conductrice de tunnelier


closed circuit wind tunnel | return circuit wind tunnel | return flow tunnel | return flow wind tunnel

soufflerie à retour


rail transport [ rail connection | rail traffic | railway | transport by railway | Railways(ECLAS) ]

transport ferroviaire [ chemin de fer | liaison ferroviaire | trafic ferroviaire | transport par chemin de fer ]


twin-tube tunnel [ two-tube tunnel | dual-tube tunnel | double-tube tunnel | twin-bore tunnel | two-bore tunnel | dual-bore tunnel | double-bore tunnel ]

tunnel bitube [ tunnel à deux tubes ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This includes transalpine tunnels, rail corridors and intermodal nodes for rail, sea or air transport.

Ces solutions comprennent la mise en service de tunnels transalpins, de couloirs ferroviaires et de nœuds intermodaux pour le transport ferroviaire, maritime ou aérien.


If disconnection of the traction power supply is required, the infrastructure manager shall make sure that relevant sections of the catenary or the conductor rail have been disconnected, and inform the emergency response services before they enter the tunnel or a section of the tunnel.

Si la coupure de l'alimentation en énergie de traction est nécessaire, le gestionnaire de l'infrastructure veille à ce que toutes les sections concernées des caténaires ou des rails conducteurs aient été mises hors circuit et informent les services d'intervention d'urgence avant leur entrée dans le tunnel ou une section du tunnel.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014R1303 - EN - Commission Regulation (EU) No 1303/2014 of 18 November 2014 concerning the technical specification for interoperability relating to ‘safety in railway tunnels’ of the rail system of the European Union Text with EEA relevance // COMMISSION REGULATION (EU) No 1303/2014 // (Text with EEA relevance) // Appendix A // Standards or Normative Documents Referred to in this TSI // Appendix B // Assessment of the Subsystems

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014R1303 - EN - Règlement (UE) n ° 1303/2014 de la Commission du 18 novembre 2014 concernant la spécification technique d'interopérabilité relative à la sécurité dans les tunnels ferroviaires du système ferroviaire de l'Union européenne Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // RÈGLEMENT (UE) N - 1303/2014 DE LA COMMISSION // (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) // Appendice A // Normes ou documents normatifs cités dans la présente STI // Appendice B // Évaluation des sous-systèmes


Commission Regulation (EU) No 1303/2014 of 18 November 2014 concerning the technical specification for interoperability relating to ‘safety in railway tunnels’ of the rail system of the European Union Text with EEA relevance

Règlement (UE) n ° 1303/2014 de la Commission du 18 novembre 2014 concernant la spécification technique d'interopérabilité relative à la sécurité dans les tunnels ferroviaires du système ferroviaire de l'Union européenne Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE


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This includes transalpine tunnels, rail corridors and intermodal nodes for rail, sea or air transport.

Ces solutions comprennent la mise en service de tunnels transalpins, de couloirs ferroviaires et de nœuds intermodaux pour le transport ferroviaire, maritime ou aérien.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0163 - EN - 2008/163/EC: Commission Decision of 20 December 2007 concerning the technical specification of interoperability relating to safety in railway tunnels in the trans-European conventional and high-speed rail system (notified under document number C(2007) 6450) (Text with EEA relevance) - COMMISSION DECISION // of 20 December 2007 // concerning the technical specification of interoperability relating to ‘safety in railway tunnels’ in the trans-European conventional and high-speed rail sy ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0163 - EN - 2008/163/CE: Décision de la Commission du 20 décembre 2007 concernant la spécification technique d'interopérabilité relative à la sécurité dans les tunnels ferroviaires du système ferroviaire transeuropéen conventionnel et à grande vitesse [notifiée sous le numéro C(2007) 6450] (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) - DÉCISION DE LA COMMISSION // du 20 décembre 2007 // concernant la spécification technique d'interopérabilité relative à «la sécurité dans les tunnels ferroviaires» du système ferroviaire transeuropéen conventionnel et à grande vitesse // (2008/163/ ...[+++]


If the rescue services require disconnection of the traction power supply, they shall receive a guarantee that the relevant sections of catenaries or conductor rails have been disconnected before entering the tunnel or a section of the tunnel.

Si les services de secours doivent faire procéder à la coupure de l'alimentation en énergie de traction, ils reçoivent une garantie que toutes les sections concernées des caténaires ou des rails conducteurs ont été mises hors circuit préalablement à leur entrée dans le tunnel ou dans une section du tunnel.


Objective: To restructure the financial arrangements providing for public support currently in place for the construction of the channel tunnel rail link and to ensure that the private sector involvement is maintained

Objectif: Restructurer les dispositions financières de soutien public actuellement en vigueur pour la construction de la liaison ferroviaire par le tunnel sous la Manche et faire en sorte que la participation du secteur privé soit garantie


Legal basis: The Channel Tunnel Rail Link Act 1996

Base juridique: The Channel Tunnel Rail Link Act 1996


(e) «common safety targets (CSTs)» means the safety levels that must at least be reached by different parts of the rail system (such as the conventional rail system, the high speed rail system, long railway tunnels or lines solely used for freight transport) and by the system as a whole, expressed in risk acceptance criteria;

e) "objectifs de sécurité communs (OSC)", les niveaux de sécurité que doivent au moins atteindre les différentes parties du système ferroviaire (comme le système ferroviaire conventionnel, le système ferroviaire à grande vitesse, les tunnels ferroviaires de grande longueur ou les lignes uniquement utilisées pour le transport de marchandises) et le système dans son ensemble, exprimés sous forme de critères d’acceptation des risques;


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