28. Draws attention to the problem of female suicide bombers and stresses that rape used as a weapon of war affects all women, irrespective of ethnic, religious and ideological differences; notes that women who have been raped are socially stigmatised, excluded and even killed;
recalls that in Sri Lanka the LTTE (Liberation Tigers of Tamil Eelam) deliberately recruit them as suicide bombers and that in Chechnya they are often compelled to carry out suicide bombings against their will; notes that, because they have lost their 'right to life and value' through rape, th
ey are open to this type ...[+++] of violence, partly as a way of taking revenge on the 'enemy' for the 'shame' they have suffered; observes that this phenomenon has nothing to do with Islam but rather is associated with traditional roles and the value assigned to women and their virginity (which is also a feature of non-Islamic societies); notes that the phenomenon is also a form of resistance to traditional roles and expectations in a male-dominated society; 28. attire l'attention sur le problème des femmes kamikazes et souligne que le viol en tant qu'arme de guerre concerne toutes les femmes – quelles que soient leurs différences ethniques, religieuses et idéologiques; que les femmes victimes d'un viol sont stigmatisées sur le plan social et exclues – voire mêm
e tuées; qu'au Sri Lanka, elles sont enrôlées par les LTTE (les Tigres de libération de l'Eelam tamoul) pour commettre des attaques suicides; qu'en Tchétchénie, elles sont souvent contraintes à commettre ces attaques suicides car, ayant été violées, elles ont perdu "leur droit à la vie et leur vertu", bien qu'elles soient pl
us vulnéra ...[+++]bles à ce type de violence – et aussi pour se venger sur "l'ennemi" du "déshonneur" qui leur a ainsi été infligé; que ce phénomène ne tient pas à l'islam, mais au rôle traditionnel et à la valeur des femmes, à savoir leur virginité (qui existe aussi dans des sociétés non islamiques); qu'il s'agit en outre d'une forme de résistance contre leur rôle et leurs attentes traditionnels dans une société dominée par les hommes;