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QSTOL
Quiet Short Take-Off and Landing
Quiet short take-off and landing aircraft
STOL
STOL aeroplane
STOL aircraft
STOL airplane
STOVL
Short take-off and landing
Short take-off and landing aeroplane
Short take-off and landing aircraft
Short take-off and landing airplane
Short take-off and vertical landing
Short take-off and vertical landing aircraft
Short take-off vertical landing
Short takeoff and landing aircraft
USTOL
Ultra short take-off and landing
Ultra-short take-off and landing

Traduction de «ultra short take-off and landing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ultra short take-off and landing | USTOL

avion à décollage et atterrissage ultra-courts


ultra-short take-off and landing

décollage et atterrissage ultra-courts


short take-off and landing airplane [ STOL airplane | short take-off and landing aeroplane | STOL aeroplane | short take-off and landing aircraft | short takeoff and landing aircraft | STOL aircraft | STOL ]

avion à décollage et atterrissage courts [ ADAC,adac | aéronef à décollage et atterrissage courts ]


short take-off and vertical landing [ STOVL | short take-off vertical landing ]

à décollage court et atterrissage vertical


short take-off and vertical landing aircraft | short take-off/vertical landing | STOVL [Abbr.]

aéronef à décollage court et atterrissage vertical | STOVL [Abbr.]


Quiet Short Take-Off and Landing | quiet short take-off and landing aircraft | QSTOL [Abbr.]

ADAC silencieux | avion à décollage et atterissage court et silencieux


short take-off and landing/maneuver technology demonstrator | S/MTD

S/MTD


short take-off and landing aircraft | STOL aircraft

avion à décollage et atterrissage courts | ADAC


short take-off and landing aircraft | STOL aircraft

avion à décollage et atterrissage courts [ ADAC ]


short take-off and landing | STOL [Abbr.]

décollage et atterrissage courts
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Lift fans, clutches and roll posts for short take-off, vertical landing (STOVL) aircraft;

Soufflantes de sustentation, embrayages et dispositifs de contrôle en roulis pour aéronefs à décollage court et atterrissage vertical (ACDAV);


CC-138 Twin Otter: is a highly manoeuvrable light transport aircraft with a short take-off and landing capability on floats, skies or wheels.

CC-138 Twin Otter : Cet appareil est un avion de transport léger à décollage et atterrissage courts extrêmement maniable et pouvant être muni au besoin de flotteurs, de skis ou de roues.


CC-115 Buffalo: is a transport aircraft with a short take-off and landing capability.

CC-115 Buffalo : Cet appareil est un avion de transport à décollage et atterrissage courts.


(ii) normal take-offs and landings and crosswind take-offs and landings, up to 100% of the crosswind component specified by the aircraft manufacturer,

(ii) les décollages et les atterrissages normaux et les décollages et les atterrissages par vent de travers, jusqu’à 100 % de la composante vent de travers précisée par le constructeur de l’aéronef,


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2 (1) Subject to section 5, it is prohibited for a person to conduct a take-off or landing of an aircraft in a park, other than in a park set out in column I of the schedule at a take-off and landing location set out in column II.

2 (1) Sous réserve de l’article 5, il est interdit de faire décoller ou atterrir un aéronef dans un parc, à l’exception des parcs énumérés à la colonne I de l’annexe et des endroits de décollage et d’atterrissage indiqués à la colonne II.


landplanes operated over water at a distance of more than 50 NM from land or taking off or landing at an aerodrome or operating site where, in the opinion of the pilot-in-command, the take-off or approach path is so disposed over water that there would be a likelihood of a ditching; and

les avions terrestres survolant une étendue d’eau à plus de 50 NM de la côte ou décollant d’un aérodrome ou d’un site d’exploitation ou atterrissant sur un aérodrome ou un site d’exploitation où, selon l’avis du pilote commandant de bord, la trajectoire de décollage ou d’approche se présente de façon telle au-dessus de l’eau qu’en cas de problème, la probabilité d’un amerrissage n’est pas à écarter; et


‘Commercial air transport movements’ means the sum of take-offs and landings involving the transport of passengers, cargo or mail, for remuneration or hire, calculated as an average over the three years preceding the adoption of the performance plan, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats used;

«mouvements de transport aérien commerciaux», le total des décollages et atterrissages effectués pour le transport de voyageurs, de marchandises ou de courrier, contre rémunération ou en vertu d’une location, calculé en moyenne sur les trois années précédant l’adoption du plan de performance, quels que soient la masse maximale au décollage et le nombre de sièges de passagers utilisés;


These areas are intended to protect aircraft flying over them during take-off or landing operations or to mitigate the consequences of undershooting, running off the side or overrunning the take-off and landing area, and shall satisfy the following conditions:

Ces aires sont destinées à protéger les aéronefs qui les survolent pendant les opérations de décollage ou d’atterrissage ou à atténuer les conséquences d’un atterrissage court, d’une sortie latérale de piste ou d’un dépassement de piste imprévus; ces aires remplissent les conditions suivantes:


5. Member States may decide not to apply this Regulation to air navigation services provided at airports with less than 50 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

5. Les États membres peuvent décider de ne pas appliquer le présent règlement aux services de navigation aérienne fournis dans les aéroports où ont lieu moins de 50 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an, quels que soient la masse maximale au décollage et le nombre de sièges de passagers utilisés, le nombre de mouvements étant la moyenne de l’ensemble des décollages et des atterrissages au cours des trois années antérieures.


commercial air transport with less than 10 000 movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, ‘movements’ being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

transport aérien commercial de moins de 10 000 mouvements par an sans tenir compte de la masse maximale au décollage et du nombre de sièges de passager, les mouvements étant comptés comme la somme des décollages et atterrissages et calculés en moyenne annuelle sur les trois années précédentes.


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