Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
After High School
After High School The First Years
Aid in the organisation of school events
Allocation of school time
Assist in the organisation of school events
Assisting in the organisation of school events
Assists in the organisation of school events
Chair of the Schools Council
Chairman of the Divisional School Board
Chairman of the Schools Council
Chairwoman of the Divisional School Board
Chairwoman of the Schools Council
Compensatory education
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Deputy Chairman of the Schools Council
Deputy Chairwoman of the Schools Council
Education for highly gifted children
Planning of the school year
President of the Divisional School Board
President of the Schools Council
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special teaching
Special-needs education
Vice President of the Schools Council

Vertaling van "undenominationize the school " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


aid in the organisation of school events | assisting in the organisation of school events | assist in the organisation of school events | assists in the organisation of school events

aider à l'organisation d'événements scolaires


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


President of the Schools Council | Chairman of the Schools Council | Chairwoman of the Schools Council | Chair of the Schools Council

président de la commission scolaire | présidente de la commission scolaire


After High School [ After High School: The First Years | After High School: The First Years: The First Report of the School Leavers Follow-up Survey, 1995 ]

Après le secondaire [ Après le secondaire : Les premières années | Après le secondaire : Les premières années : Le premier rapport découlant de l'Enquête de suivi auprès des sortants, 1995 ]


Vice President of the Schools Council | Deputy Chairman of the Schools Council | Deputy Chairwoman of the Schools Council

vice-président de la commission scolaire | vice-présidente de la commission scolaire


President of the Divisional School Board | Chairman of the Divisional School Board | Chairwoman of the Divisional School Board

président du comité scolaire | présidente du comité scolaire


planning of the school year [ allocation of school time ]

calendrier scolaire [ aménagement du temps scolaire | emploi du temps scolaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In its final report, the Committee clearly emphasized the need to undenominationize the school boards in order to tailor the school system to current needs.

Dans son rapport final, le comité conclut clairement que l'adaptation du système scolaire nécessite la déconfessionnalisation des commissions scolaires.


I would not generalize, and my colleagues will correct me if I'm wrong, but it seems to me the objections we have heard were not really over the undenominationalization of school boards, of the administrative structure, but rather over schools.

Je ne généraliserais pas et vous me corrigerez si j'ai tort, mes chers collègues, mais il me semble que les objections qu'on a entendues n'étaient jamais vis-à-vis de la déconfessionnalisation des commissions scolaires, de la structure administrative, mais bien davantage vis-à-vis de l'école.


I am not saying that the rest of Quebec does not consider it important to undenominationize the school system; no, this is an important issue everywhere, because it is not only new immigrants who want common, public schools.

Je ne veux pas dire que pour le reste du Québec, la déconfessionnalisation n'est pas importante; elle est importante partout parce qu'il n'y a pas que les nouveaux immigrants qui ont cette préoccupation d'écoles communes, publiques, etc.


In those very places where there is an urgent need to undenominationize the school system—in other words, Montreal, where there is tremendous ethnic, cultural and religious diversity—schools will remain denominational if Section 93 is not either abolished or amended.

Là où le besoin de déconfessionnaliser le système scolaire est le plus urgent, c'est-à-dire à Montréal, où la diversité ethnique, culturelle et religieuse est très grande, les écoles vont demeurer confessionnelle si jamais l'article 93 n'est pas aboli ou modifié.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Some groups are in favour of undenominationalizing the school boards, but would still like to have denominational schools, which is not our position.

Certains groupes sont en faveur de la déconfessionnalisation des commissions scolaires, tout en voulant maintenir la confessionnalité des écoles, mais ce n'est pas notre position.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'undenominationize the school' ->

Date index: 2021-10-09
w