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Accept under protest
Eco friendly
Environmentally acceptable
Environmentally acceptable functioning of the airport
Environmentally acceptable substitute
Environmentally acceptable timber
Environmentally beneficial
Environmentally-acceptable disposal of surplus manure
Sustainably produced timber
Sustainably produced wood

Vertaling van "under environmentally acceptable " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
eco friendly | environmentally acceptable | environmentally beneficial

compatible avec l'environnement | écophile | non polluant | propre


sustainably produced wood [ sustainably produced timber | environmentally acceptable timber ]

bois produit de manière viable [ bois obtenu par des méthodes durables ]


environmentally acceptable functioning of the airport

fonctionnement écologiquement acceptable de l'aéroport


environmentally-acceptable disposal of surplus manure

élimination des excédents de lisier écologiquement acceptable


Development of Efficient and Environmentally Acceptable Tsetse and Tick Control Strategy for the Developing Countries in the Tropics

Mise au point d'une stratégie efficace et écologiquement acceptable de lutte contre la tsé-tsé et la tique dans les pays en développement des tropiques


environmentally acceptable substitute

substitut écologiquement acceptable | produit de remplacement écologiquement acceptable


Alternative Fluorocarbons Environmental Acceptability Study

Alternative Fluorocarbons Environmental Acceptability Study




renunciation or acceptance by a heir of an estate under beneficium inventory

prendre qualité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Where an economic operator had demonstrably no access to such certificates, or no possibility of obtaining them within the relevant time limits for reasons that are not attributable to that economic operator, the contracting authority shall also accept other evidence of environmental management measures, provided that the economic operator proves that these measures are equivalent to those required under the applicable environmental management system or standard.

Lorsqu'un opérateur économique n'avait manifestement pas accès à de tels certificats ni la possibilité de se les procurer dans les délais fixés pour des motifs qui ne lui sont pas imputables, le pouvoir adjudicateur accepte également d'autres preuves des mesures de gestion environnementale, pour autant que l'opérateur économique établisse que ces mesures sont équivalentes à celles requises en vertu du système ou de la norme de gestion environnementale applicable.


receive a full reference amount subject to the condition that he accepts to modify the amounts to be paid under those agri-environmental commitments.

recevoir un montant de référence complet sous condition qu’il accepte de modifier les montants devant lui être payés au titre de ces engagements agro-environnementaux.


Where an economic operator had demonstrably no access to such certificates, or no possibility of obtaining them within the relevant time limits for reasons that are not attributable to that economic operator, the contracting authority shall also accept other evidence of environmental management measures, provided that the economic operator proves that these measures are equivalent to those required under the applicable environmental management system or standard.

Lorsqu'un opérateur économique n'avait manifestement pas accès à de tels certificats ni la possibilité de se les procurer dans les délais fixés pour des motifs qui ne lui sont pas imputables, le pouvoir adjudicateur accepte également d'autres preuves des mesures de gestion environnementale, pour autant que l'opérateur économique établisse que ces mesures sont équivalentes à celles requises en vertu du système ou de la norme de gestion environnementale applicable.


2. Controlled substances and products containing such substances shall only be destroyed by approved technologies listed in Annex VII or, in the case of controlled substances not referred to in that Annex, by the most environmentally acceptable destruction technology not entailing excessive costs, provided that the use of those technologies complies with Community and national legislation on waste and that additional requirements under such legislation are met.

2. Les substances réglementées et les produits contenant ces substances sont détruits uniquement par les techniques approuvées énumérées à l’annexe VII ou, dans le cas de substances réglementées ne figurant pas dans cette annexe, par la technique de destruction la plus écologiquement acceptable sans que cela entraîne des coûts excessifs, à condition que l’utilisation de ces techniques respecte la législation communautaire et nationale en matière de déchets, ainsi que les exigences supplémentaires fixées par une telle législation.


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2. Controlled substances and products containing such substances shall only be destroyed by approved technologies listed in Annex VII or, in the case of controlled substances not referred to in that Annex, by the most environmentally acceptable destruction technology not entailing excessive costs, provided that the use of those technologies complies with Community and national legislation on waste and that additional requirements under such legislation are met.

2. Les substances réglementées et les produits contenant ces substances sont détruits uniquement par les techniques approuvées énumérées à l’annexe VII ou, dans le cas de substances réglementées ne figurant pas dans cette annexe, par la technique de destruction la plus écologiquement acceptable sans que cela entraîne des coûts excessifs, à condition que l’utilisation de ces techniques respecte la législation communautaire et nationale en matière de déchets, ainsi que les exigences supplémentaires fixées par une telle législation.


2b. Cases in which compliance with EQS is not technically feasible, or would lead to disproportionate social or economic costs, shall be dealt with under Article 4(4), (5) and (6) of Directive 2000/60/EC, in order to determine the most cost-effective and environmentally acceptable approach to complying with the objective as set out in Article 4(1)(a) of that Directive.

2 ter. Les cas dans lesquels il est techniquement impossible de respecter les NQE, ou qui entraîneraient des coûts sociaux ou économiques disproportionnés, doivent être traités au titre de l'article 4, paragraphes 4, 5 et 6, de la directive 2000/60/CE afin de définir la stratégie la plus avantageuse financièrement et la plus acceptable du point de vue environnemental permettant d'atteindre l'objectif fixé à l'article 4, paragraphe 1, point a), de cette directive.


7. Cases in which compliance with environmental quality standards is not technically feasible, or would lead to disproportionate social or economic costs, shall be dealt with under Article 4(4), (5) and (6) of Directive 2000/60/EC, in order to determine the most cost-effective and environmentally acceptable approach to complying with the objective as set out in Article 4(1)(a) of Directive 2000/60/EC.

7. Les cas dans lesquels il est techniquement impossible de respecter les normes de qualité environnementale, ou qui entraîneraient des coûts sociaux ou économiques disproportionnés, doivent être traités au titre de l'article 4, paragraphes 4, 5 et 6, de la directive 2000/60/CE en sorte de définir la stratégie la plus avantageuse financièrement et la plus acceptable du point de vue environnemental permettant d'atteindre l'objectif fixé à l'article 4, paragraphe 1, point a), de la directive 2000/60/CE.


7. Cases in which compliance with environmental quality standards is not technically feasible, or would lead to disproportionate social or economic costs, shall be dealt with under Article 4(4), (5) and (6) of Directive 2000/60/EC, in order to determine the most cost-effective and environmentally acceptable approach to complying with the objective as set out in Article 4(1)(a) of Directive 2000/60/EC.

7. Les cas dans lesquels il est techniquement impossible de respecter les normes de qualité environnementale, ou qui entraîneraient des coûts sociaux ou économiques disproportionnés, doivent être traités au titre de l'article 4, paragraphes 4, 5 et 6, de la directive 2000/60/CE en sorte de définir la stratégie la plus avantageuse financièrement et la plus acceptable du point de vue environnemental permettant d'atteindre l'objectif fixé à l'article 4, paragraphe 1, point a), de la directive 2000/60/CE.


With this in mind, I quote from the fifth recital, as also amended by the European Parliament: 'The Marco Polo programme features three types of action: (1) modal shift actions, which should focus on shifting as much cargo as possible under current market conditions from road to the more environmentally acceptable short sea shipping, rail and inland waterways; such actions must not lead to a shift of freight flows from short sea transport, rail or inland waterways to another of these modes, unless the share of freight transport by ro ...[+++]

Je cite intentionnellement une partie du considérant 5, dans sa version également modifiée par le Parlement européen : "Le programme Marco Polo se caractérise par trois types d’actions : (1) des actions de transfert modal, qui devraient viser essentiellement à transférer autant de cargaisons que le permettent les conditions actuelles du marché du transport routier vers le transport maritime à courte distance, le transport ferroviaire et la navigation intérieure plus respectueux de l’environnement ; de telles actions ne doivent pas entraîner un transfert modal dans le transport ferroviaire, le transport maritime à courte distance et la n ...[+++]


(5) The Marco Polo programme features three types of action: (1) modal shift actions, which should focus on shifting as much cargo as possible under current market conditions from road to the more environmentally acceptable short sea shipping, rail and inland waterways; such actions must not lead to a shift of freight flows from short sea transport, rail or inland waterways to another of these modes, unless the share of freight transport by road in the transport chain is thereby substantially reduced (2) catalyst actions, which shoul ...[+++]

(5) Le programme Marco Polo se caractérise par trois types d'action: (1) des actions de transfert modal, qui devraient viser essentiellement à transférer autant de cargaisons que le permettent les conditions actuelles du marché du transport routier vers le transport maritime à courte distance, le transport ferroviaire et la navigation intérieure plus respectueux de l'environnement; de telles actions ne doivent pas entraîner un transfert modal dans le transport ferroviaire, le transport maritime à courte distance et la navigation intérieure à moins que la part du transport de fret par route dans la chaîne des transports en soit réduite d ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'under environmentally acceptable' ->

Date index: 2024-01-07
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