In a 19 March appearance before the Committee, National Chief Dwight Dorey of the Congress of Aboriginal Peoples (CAP) described his organization as representing “the interests of more than 800,000 off-reserve Aboriginal people living in urban, rural and remote areas” (19) According to Chief Dorey: CAP’s decision to participate in the FNGI phase one process reflected responsibility “to get involved in these issues that directly affect us and a significant portion of the people . we are elected to serve”; declining to take part would have been a disservice to off-reserve First Nations members; although broader changes are necessary in the medium and long term, “some basic reforms to the
[Indian Act] can be ...[+++]undertaken quickly” along the lines proposed in the FNGI (20) CAP was represented on JMAC.Le 19 mars, lors d’une comparution devant le Comité, Dwight Dorey, chef national du Congrès des peuples autochtones (CPA) a décrit son organisation comme représentant « les intérêts de plus de 800 000 Autochtones hors des réserves vivant dans des régions urbaines, rurales et isolées »(19). Selon le chef Dorey, la décision du CPA de participer à la première étape du processus de la MGPN reflétait sa « responsabilité de chercher des solutions aux problèmes qui ont une incidence directe sur nos vies ainsi que sur une part importante de la population dont, en tant qu’élus, nous devons servir les intérêts »; refuser d’y participer serait mal servir les intérêts des membres résidant hors des réserves; même si des changements plus en profondeur sont néces
saires à m ...[+++]oyen et à long terme, « des réformes à la Loi sur les Indiens peuvent être entreprises rapidement » de la manière proposée dans la MGPN(20). Le CPA était représenté au sein du CCMC.